يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۴۳۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
جام در تهران ماند
تیم ملی والیبال کشورمان دیروز در فینال والیبال قهرمانی آسیا با نتیجه ۳ بر صفر استرالیا را قاطعانه شکست داد و با اقتدار قهرمان آسیا شد.
به گزارش پایگاه 598، در روز پایانی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا، تیم ملی کشورمان عصر دیروز در بازی فینال برابر استرالیا به میدان رفت. تیم کشورمان که در مرحله گروهی مقابل این تیم نتیجه را واگذار کرده بود، در بازی دیروز آمده بود تا با یک تیر دو نشان بزند، هم در تهران جشن قهرمانی بگیرد و هم شکست مرحله اول را جبران کند. بر خلاف بازی‌های گذشته، در بازی دیروز تماشاگران هم سنگ تمام گذاشتند و سالن آزادی را پر کرده بودند تا با حمایت‌های‌شان همراه تیم ملی جام را در تهران نگه دارند و در جشن قهرمانی والیبال در آسیا شریک شوند.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، امیر غفور، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد. هرچند در شروع مسابقه تیم استرالیا به امتیاز اول رسید، اما در ادامه تیم کشورمان طوفانی ظاهر شد و وقت اول فنی استراحت با برتری ۸ بر ۳ تیم کشورمان به دست آمد. این اختلاف در ادامه بیشتر شد و شاگردان کولاکوویچ که نشان دادند در روز خوب شان هستند، وقت دوم فنی استراحت را هم با برتری ۱۶ بر ۹ به نفع خودشان به پایان رساندند تا با این فاصله ۷ امتیازی کار سختی برای برتری در ست اول پیش رو نداشته باشند. در نهایت هم ست اول با برتری ۲۵ بر ۱۴ به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید تا یک بر صفر در ست شماری از استرالیا پیش بیفتیم. ست دوم را هم مانند ست اول، تیم کشورمان برتر از استرالیا آغاز کرد و از همان امتیاز‌های اول با این تیم فاصله انداخت. این برتری سبب شد وقت اول فنی استراحت با نتیجه ۸ بر ۴ و فاصله ۴ امتیازی ایجاد شده به سود ایران رقم بخورد. این فاصله در ادامه بیشتر هم شد و در وقت دوم فنی به ۶ امتیاز رسید و دو تیم در حالی به وقت دوم فنی استراحت رفتند که نتیجه مسابقه ۱۶ بر ۱۰ به نفع ایران روی اسکوربورد سالن ۱۲ هزار نفری آزادی ثبت شده بود. این ست هم همان طور که پیش‌بینی می‌شد با برتری ۲۵ بر ۱۷ ایران تمام شد تا شاگردان کولاکوویچ تنها یک ست دیگر برای قهرمانی نیاز داشته باشند.

ست سوم را دو تیم از امتیاز‌های ابتدایی پا به پا آغاز کردند و امتیاز به امتیاز بالا آمدند، اما باز هم این تیم کشورمان بود که وقت اول فنی استراحت را با برتری ۸ بر ۷ رقم زد. بازی نزدیک دو تیم ادامه داشت و این بار استرالیایی‌ها بودند که پیش افتادند، اما والیبالیست‌های کشورمان این اختلاف را جبران کردند تا وقت دوم فنی استراحت هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ ایران به دست بیاید. سرانجام ست سوم هم با برتری ۲۵ بر ۲۱ والیبالیست‌های ایران به پایان رسید تا تیم کشورمان مقتدرانه استرالیا را شکست دهد و قهرمان آسیا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها