يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۷۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۷ مهر ۱۳۹۸
این اقدام نایب رئیس اصلاح طلب مجلس عصبانیت نمایندگان را دو چندان کرد تا جایی که آزادی خواه با حضور در جایگاه ناطقان با فریاد پزشکیان را متهم به تخلف از آیین نامه کرد.
به گزارش پایگاه 598، در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت طرح توسط وکیلی، علیرضا محجوب، نماینده اصلاح طلب تهران در قامت مخالف فوریت طرح شفافیت در نظام تقنینی به اظهار نظر پرداخت.

این نماینده مجلس گفت: طرح ایجاد شفافیت در همه ارکان تصمیم‌گیر نظام جمهوری اسلامی باتوجه به عمر کوتاه باقی مانده از دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رفت و آمدهای احتمالی این طرح میان مجلس و شورای نگهبان، به تصویب نهایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: موضوع ایجاد شفافیت در نظام تقنینی در حال حاضر در قیاس با مسائلی نظیر مشکلات مسکن که کمر کارگران را شکسته است، موضوعیت ندارد مگر آنکه طراحان هدف دیگری را دنبال کنند.

محجوب در آخر نیز از سایر همکاران خود در بهارستان خواست که به بررسی مشکلات اساسی‌تر کشور در شرایط کنونی بپردازند.

بعد از اظهارات محجوب اصولگرایان که شاهد فریادهای بی امان نمایندگان بودند، خواهان دادن تذکر شدند. مجتبی ذوالنوری و احد آزادی خواه، به عنوان دو اصولگرای مجلس خواستار ارائه تذکر بودند.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را در غیاب علی لاریجانی برعهده داشت، اجازه ارائه تذکر را به آزادی خواه داد.

وی در جریان اظهارات خود با اشاره به اظهارات علیرضا پناهیان درباره نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «در روزهای دهه اول محرم واعظی اظهاراتی را مطرح کرد که من در توئیتر از او تشکر کردم.»

بعد از اظهارات او جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فریاد «دو دو» مخالفت خود را با اظهارات او اعلام کردند.

آزادی‌خواه نیز در واکنش به فریادهای نمایندگان گفت: «شما که حرف‌های نماینده همکار خود در مجلس را قبول نمی‌کنید، نشان می‌دهد که به دنبال شفافیت نیستید.»

بعد از اظهارات آزادی‌خواه، ذوالنوری نیز خواستار ارائه تذکر شد که پزشکیان اجازه این اقدام را نداد.

همین موضوع سبب شد تا صدای فریادها دوباره در مجلس شورای اسلامی بلند شود تا جایی که پزشکیان مجبور به ارائه واکنش شد. او خطاب به ذوالنوری گفت: «آخر چه تذکری درباره فوریت یک طرح می‌خواهید مطرح کنید؟»

رئیس جلسه علنی مجلس در ادامه بی توجه به فریادهای اصولگرایان، یک فوریت طرح ایجاد شفافیت در آرا و مشروح مذاکرات نظام تقنینی جمهوری اسلامی را به رای گذاشت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

این اقدام نایب رئیس اصلاح طلب مجلس عصبانیت نمایندگان را دو چندان کرد تا جایی که آزادی خواه با حضور در جایگاه ناطقان با فریاد پزشکیان را متهم به تخلف از آیین نامه کرد که رئیس مجلس در پاسخ به او گفت: «عربده نکش بشین سرجات! متخلف شمایی که اضافه حرف می‌زنید!»

در این میان ذوالنوری نیز که موفق به ارائه تذکر خود نشده بود به جایگاه هیات رئیسه رفت و با عصبانیت با پزشکیان مشغول بحث شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها