أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۷۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۴ آذر ۱۳۹۸
نماینده مردم آباده در مجلس:
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: لازم است به دولت بگوییم اگر گازوئیل را افزایش دهیم باید فاتحه کشور را بخوانید. لذا هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارید را کنار بگذارید چرا که خسارت آن دو برابر بنزین می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در نشست علنی امروز دوشنبه ( 4 آذر 98) پارلمان در جریان بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات طی سخنانی اظهار داشت:‌ لازم است که در رابطه با قیمت‌ها، مقایسه قیمت چند کالا را اعلام کنم.

وی افزود: دولت و وزرای اقتصادی بدانند محصولات فولادی پس از افزایش قیمت بنزین 15 درصد افزایش قیمت داشتند.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی با اشاره به افزایش صد در صدی کرایه وانت‌های کرایه حمل بار طی یک هفته اخیر گفت: تاکسی‌های درون شهری  و برون شهری طی روزهای اخیر 30 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

زارع با بیان اینکه کودهای شیمیایی 25 درصد و گوجه‌فرنگی 700 درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: این افزایش پس از افزایش قیمت بنزین صورت گرفته و گوجه هم از دو هزار به 14 هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین هر کیلو آرد 1300 تومان،‌گاز مایع 40 درصد، ماهی 25 درصد، برنج‌های وارداتی 25 درصد و تخم‌مرغ 20 درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین داروها بسیار کمیاب و گران شده است.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی همچنین یادآور شد: بحث بنزین امروز اقتصاد کشور را مختل کرده است. لازم است به دولت بگوییم اگر گازوئیل را افزایش دهیم باید فاتحه کشور را بخوانید. لذا هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارید را کنار بگذارید چرا که خسارت آن دو برابر بنزین می‌شود.

زارع خطاب به دولت گفت: امروز برای قیمت کالاها برنامه دارید اما برنامه شما برای بخش غیردولتی چیست.

وی با انتقاد از تعداد اندک بازرس برای نظارت در بازار گفت: تعزیرات نباید احساساتی عمل کند چرا که برخی عملکرد این سازمان در سال گذشته و پس از افزایش قیمت دلار احساسی بود.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی ادامه داد: دولت لازم است در پرداخت یارانه همان 30 درصد و 50 درصد را برای بسته‌های حمایتی راه بیندازد و پولی که از افزایش قیمت‌ حاصل می‌شود صرف مردم کند.

زارع همچنین انتقاد کرد که پس از 11 سال هنوز مایه تاسف است که سیستم شناسایی خانوارها هنوز مشخص نیست. 

وی  خطاب به دولت گفت: چگونه یارانه معیشتی را پرداخت کردید در حالی که هنوز خیلی‌ها آن را دریافت نکرده‌اند. برخی می گویند به یک دولتمرد کامل یارانه‌ها پرداخت شده اما قشرهای ضعیف هنوز مانده‌ است.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین، ارز و گازوئیل روی قیمت کالاها تاثیر گذار است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها