يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۱۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۳ آذر ۱۳۹۸
آیت الله العظمی سبحانی:
حضرت آیت الله سبحانی گفتند: کوشش کنیم که بارمان در پیش خدا کمتر باشد و آمال نداشته باشیم؛ آمال و آرزوهای زیاد، بار زیاد می آورد.
به گزارش پایگاه 598، حضرت آیت الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایتی از أمیرالمؤمنین (ع) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «نجی المخفون/ سبکباران نجات پیدا می‌کنند».

ایشان ابراز داشتند: مسافری که بار زیادی دارد، دیرتر به مقصد می رسد؛ اما مسافری که بار کمتر دارد، زودتر به نتیجه خواهد رسید.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه این روایت در یکی از اتفاقات زندگی بنده مجسم شده است، یادآور شدند: بنده سال ۱۳۳۱ به اصفهان می رفتم که ماشین در میان راه خراب شد؛ بنده مختصر باری داشتم و برداشتم و سوار یک ماشین عبوری شدم و به مقصد رسیدم؛ اما کسانی که بار زیادی داشتند، مجبور بودند که بمانند تا ماشین درست شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: کوشش کنیم که بارمان در پیش خدا کمتر باشد و آمال نداشته باشیم؛ آمال و آرزوهای زیاد، بار زیاد می آورد.

معظم له با تأکید بر اینکه اگر خواهان خدمت هستیم، «نجی المخفون» باشیم، تصریح کردند: شنیدم که امام راحل در خواب یکی از فرزندان خود آمدند و بیان کردند که ما عبور کردیم؛ اما عبور مشکل است؛ این جمله هشداری برای ماست تا مراقب باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها