کد خبر: ۴۶۴۷۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۲۷ آذر ۱۳۹۸
یادداشت/
رحمت الله معظمی

آنچه برای همه تحلیل گران مستقل وطرفدار انقلاب اسلامی مسلّم شده است عدم کارآمدی مجلس کنونی میباشد واینکه مجلس فعلی،توان ونفس نقش‌آفرینی درگام دوم انقلاب را ندارد.

انتقاد ابتدای سال ۹۸ رهبرمعظم انقلاب نسبت به مجلس کنونی درحریم رضوی ناشی از انفعال مجلس دربرابر نقش آفرینی بین‌المللی جبهه استکباربود ، درحالی که موضع گیری درمقابل نظام سلطه با توجه به اقتدارنظام اسلامی برای نمایندگان مجلس ما کاملا بدون هزینه و ازجمله راحت ترین اقدامات است.

 امروزعلاوه بر رهبرانقلاب؛مراجع تقلید، جامعه متدینین وعموم امت حزب الله نیز نسبت به عملکرد این مجلس ازجهات گوناگون انتقادهای جدی دارند.

ازطرفی با توجه به این مطلب که جبهه انقلاب ازبخش غرب گرا و نیزبخش دنیا طلب واشرافی مجلس هیچ توقعی برای دفاع از انقلاب ندارند، لذا مخاطب انتقادات جبهه انقلاب نمایندگانی هستند که منتسب به انقلاب می باشد؛ نمایندگانی که با وجود تلاش انقلابیون برای به مجلس رسیدن اینها عملاً پشت انقلاب را خالی کردند.

این نمایندگان در روزهای اخیرشروع  به ایراد نطق های اعتراضی با صدای بلند خطاب به دولت ومجلس واعلام نارضایتی از وضع موجود کرده‌اند درهمین رابطه چند نکته خدمت مخاطبان محترم عرض میشود:

1️⃣ _ باید دقت کرد موج جدید وشدت یافتن این نطق ها پس ازانصراف آقای علی لاریجانی ازثبت نام درانتخابات مجلس بوده است چرا که پس از انصراف وی گروه طرفداران وهمراهان رئیس کنونی مجلس ازهم جدا شده و درعمل قدرت گذشته را ازدست داده اند وهمچنین بی نتیجه بودن برجام وهزینه آن برای دولت، بحث سکه و ارز وگرانی ها وضعف دولت درکنترل بازار، موضوع نجومی بگیران منتسب به دولت، بازداشت ومحاکمه مدیران ومسئولان دولتی و برخی اطرافیان ارکان دولت و به خصوص بحث سهمیه بندی بنزین سبب شده که انتقاد نسبت به دولت تبدیل به سکه رایج شود،
لذا فریادها وموضع‌گیری‌های نمایندگان مذکورکه غالباً ازجریان اصولگرایی هستند بیشتر نمایشی وبرای رای آوری مجدد ونیزتبرئه خود به نظر می رسد و ازجنس اقدامات انقلابی نمیباشد.

2️⃣_ این ایام نمایندگان مذکوربا ارائه گزارشاتی نمایشی که نشان دهنده ی وجود امضاء ایشان درپای برخی مکتوبات وطرح ها دردفاع ازمستضعفین میباشد؛ تلاش دارند عدم ورود به هنگام خود را دربزنگاه ها توجیه کنند که دراین باره باید گفت اگراین امضاها ازسردغدغه و دل نگرانی ودردمندی بود به یک امضاء بی رمق وبی سر وصدا وبدون موضع گیری رسمی ختم نمیشد.

لذا بدون تردید امضاء مذکور نیز نشان ازموضع انفعال این افراد درسه سال ونیم گذشته دارد واین راهکار نیزبه احتمال زیاد نمی‌تواند به این افراد کمک کند.

3️⃣ _ نکته سوم اینکه مهمترین دلیل کم کاری یا بی عملی نمایندگان مورد بحث دراین یادداشت کوتاه،این است که هدف رای آوری مجدد، همیشه مد نظراین نمایندگان بوده است وچون خوره به جانشان افتاده و زمانی که هدف رای آوری مجدد است نمیتوان به صورت محکم مقابل دولت ماند،چرا که استانداری ها وفرمانداری ها ودستگاه زیرنظراین دو، درمقطع انتخابات، میتواند تاثیرمثبت یا منفی بر روی فرآیند رای آوری، داشته باشد؛ درمورد انتقاد نسبت به دیگرنهادها نیز این اصل صادق است که به استثناء چند وقت اخیر اندک انتقادات این جماعت نسبت به دولت کاملا کلیشه ای،کلی وبدون فایده برای انقلاب ومردم بوده وبسیاری ازسوالات نمایندگان از وزرا نیز بیشترجنبه ی معاملاتی وکاربرد انتخاباتی دارد، چراکه غالبا سوالات،مربوط به احتیاجات منطقه ای وموضوعات بی ربط به مسائل حیاتی ممکلت بوده است.

در برخورد با دانه درشت ها ویقه سفیدها وباندهای کوچک فساد درسطح کشورنیز، به دلیل نفوذ این قماش، تنها نماینده ای میتواند دراین میدان، علیه فساد مبارزه کند که فکر رای آوری مجدد را از ذهن دور کند وتکلیف شرعیِ اطاعت ازولایت وخدمت به مردم را بالاتر ازرای آوردن بداند که این موضوع و این معروف دربین نمایندگان موجود غریب است.

لذا بخش پاکدست وساده زیست مجلس که با تلاش انقلابیون وارد مجلس شدند که تنها امید مردم و جبهه انقلاب درمجلس شورای اسلامی بودند که دراین دوره مع الاسف شایستگی لازم را نداشتند و وظیفه خود را انجام نداده و رسالت خود را به پایان نرساندند. ان شاء الله که با هوشیاری جبهه انقلاب به هدف اصلی خود یعنی رای آوری مجدد دست پیدا نکنند!

و بهترین اقدام درمقابل این نمایندگان، هوشیاری مردم بوده وانتخاب جوانان انقلابی وغیر محافظه‌کار بنا بر شاخصه های امامت انقلاب می باشد؛

جوانانی که از ابتدای ورود به مجلس فکر رای آوری مجدد را از ذهنشان خارج کرده و فقط به انجام تکلیف الهی خود درقبال اسلام ومسلمین توجه کنند وبه امید ورود دوباره به مجلس فرصت با ارزش اعتماد مردم انقلابی را برای بقاء درقدرت هزینه ننمایند. ان شاءالله


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها