يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۷۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۸ آذر ۱۳۹۸
به گفته وزیر کشور دولت موقت بولیوی، رئیس جمهور سابق، اوو مورالس تحت پیگرد قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان‌های بولیوی دستور بازداشت اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق را به اتهام فتنه‌گری و تروریسم که از سوی دولت موقت و در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر این کشور مطرح شده بود، صادر کردند.

دادستانان شهر لاپاز، جیمی آلمانزا و ریکارد وییاکا به نیروهای پلیس دستور دادند که رئیس جمهور سابق را دستگیر و به مقر وزارت کشور تحویل دهند.

لوئیس فرناندو گواراچی، رئیس بخش فساد عمومی پلیس بولیوی هم در گفت‌وگو با خبرنگاران در لاپاز تأیید کرد که حکم جلب بازداشت اوو مورالس صادر شده است.

آرتورو موریلو، وزیر کشور بولیوی نیز با انتشار تصویری از آنچه به نظر می رسد حکم جلب باشد، نوشته است، قابل توجه برای مورالس.

به دنبال اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بولیوی و تشدید فشارهای نیروهای مسلح این کشور علیه اوو مورالس، در اواسط ماه گذشته میلادی بولیوی را به مقصد مکزیک ترک کرد. اوو مورالس از اقدام نیروهای مسلح به عنوان «کودتا» یاد کرده است.

رئیس جمهوری سابق بولیوی هفته گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین به بوئنوس آیرس رفت.

وزارت کشور آرژانتین در بیانیه‌ای اخیرا اعلام کرد که به اوو مورالس پناهندگی سیاسی داده است.

اعتراضات در بولیوی به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۹ آغاز شد. براساس نتایج اعلام شده، اوو مورالس که از سال ۲۰۰۵ در قدرت بوده با اختلاف ۱۰ درصدی به پیروزی رسید. اما مخالفان او را به تخلف و دستکاری نتیجه انتخابات متهم کردند.

پس از خروج اوو مورالس از کشور، جینین آنی‌یِز،‌ معاون دوم ریاست سنا، به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد.

اوو مورالس اقدام جینین آنی‌یز برای در دست گرفتن قدرت به طور موقت را «کودتایی خزنده» توصیف کرد.

طرفداران اوو مورالس می‌گویند، او تحت فشار ارتش و پلیس مجبور به کناره گیری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها