کد خبر: ۴۶۵۲۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۰ دی ۱۳۹۸
با احتساب آمار فرمانده انتظامی استان قم اعضای باند سلطنت طلب اخیر دست کم 150 نفر است؛ این گروه بارها از فعالیت‌های خود نظیر شعارنویسی، نصب پلاکارد و توزیع برچسب در سطح شهر قم و ... تصاویری در فضای مجازی منتشر کرده بود.
سرویس سیاسی پایگاه 598 -مهدی هواسی؛ در روزهای گذشته فرمانده انتظامی استان قم از بازداشت 14نفر از اعضای سلطنت طلب پروژه موسوم به «ققنوس» در قم خبر داد. سردار آقاخانی ساختار تشکیلاتی این گروه را شامل زیر مجموعه‌هایی از جمله گروه گزینش و عضویابی، معاون، هیئت مدیره و 5 زیرگروه فعال هر کدام با 30 عضو بیان کرد.

در دو سال اخیر، این گروه بارها از فعالیت‌های خود نظیر شعارنویسی، نصب پلاکارد و توزیع برچسب در سطح شهر قم و ... تصاویری در فضای مجازی منتشر کرده بود.

با احتساب آمار سردار آقاخانی اعضای این باند سلطنت طلب دست کم 150 نفر است؛ با این حال فرمانده انتظامی استان قم در اظهارات خود مشخص نکرده که تمامی این افراد ساکن استان قم هستند یا خیر! این احتمال نیز وجود دارد آنهایی که بازداشت نشده‌اند اطلاعی از ماهیت این تشکیلات نداشته و یا اقدامی خلاف قوانین انجام نداده‌اند.

برخی رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از جمله رادیوفرانسه و رادیوفردا اینطور وانمود کرده‌اند که انتشار این گونه اخبار رسمی موید آن است که جریانات سلطنت‌طلب توانسته‌اند در مهد انقلاب ورود پیدا کنند و آن را یک دستاورد برای این جریان می‌دانند. رادیو فرانسه در گزارشی با استناد به دستگیری‌های اخیر، قم در حال گذار از شهر روحانیون به کانون سلطنت‌طلبان لائیک توصیف کرد.

برای پاسخ به این ادعا در ابتدا لازم است به چند نکته اشاه کرد:

1_ موقعیت شهر قم به عنوان یک شاهراه مواصلاتی و محل عبور روزانه هزاران مسافر است. طبیعی است که برخی تصاویر و فیلم‌هایی که به اسم قم در فضای مجازی موجود است؛ مربوط به مردم قم نباشد. به طور مثال فیلمی که تحت عنوان «کشف حجاب یک خانم در قم» در فضای مجازی منتشر شده، مشخصا خارج از شهر قم و در یکی از مجموعه‌های بین راهی قم-نهران ضبط شده‌است. همچنین بازداشت‌هایی که شهرک‌های صنعتی نزدیک به قم رخ داده و یا حاشیه‌های پیرامون تشییع پیکر آیت‌الله منتظری و... نمونه‌هایی از برخی از فعالیت‌های ساختارشکنانه و ضدانقلابی است که به اسم قم منتشر شده است.

2_ از این گذشته دور از انتظار نیست, بیوت برخی آقایان که به واسطه اختلافات با اساس جمهوری اسلامی به حاشیه رانده شده و یا از نظام کینه به دل دارند، همچنین «آخوندهای درباری» که تا پیش از انقلاب با شاه مراوده داشته و بخشی از شوکت خود را مدیون رژیم بوده‌اند و به تعبیر حضرت امام (ره)، بسیاری از اینها را ساواک معمم کرده تا‏‎ ‎‏فعالیت کنند؛ در این بین هیمه بر آتش این تحرکات بیافکنند.

3_ از طرفی قم به لحاظ مبدا و خاستگاه انقلاب اسلامی و پایتخت معنوی جمهوری‌اسلامی، همواره بیش از سایر شهرهای دیگر مورد توجه عناصر معاند با نظام و شبکه و دفتر و دستک آنها بوده. بدیهی است که بیشترین سرمایه گذاری نیز برای مخدوش نشان دادن این وجه انقلابی-دینی شهر قم شود. پوشش و به اصطلاح بولد کردن اخبار دستگیری‌های اخیر مجموعه سلطنت طلب در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایتهای خبری خارجی و خارج نشین، کمترین گواه برای این مدعاست.

4_ توسعه اقتصادی بدون پیوست فرهنگی نیز سبب افزایش ورود مهاجران به قم شده است و به تبع سبب تغییر بافت هویتی قم شده است. فارغ از این ماجرا، این تغییر بافت هویتی را می‌توان در مصداقهایی همچون افزایش بدحجابی در شهر نسبت سالهای گذشته و اذعان و اعتراض مراجع معزز و مقامات شهری و استانی قم به این موضوع کاوش کرد.

روی هم رفته، همه این نکات که حضور ضدانقلاب در قم و جرات ابراز وجودشان هرچقدر هم زیر ذره‌بین امپراطوری دشمنان این مرز و بوم قرار گیرد؛ بازهم در مقابل سیل خروشان مردم و جوانان انقلابی این شهر مقدس عددی نبوده و نخواهد بود. مردم قم در بزنگاههای مختلف بارها ثابت کرده‌اند که در عین داشتن انتقادات اساسی به برخی قصور و اشتباهات و بی‌مهری‌ها، مدافع صف اولی از ارزش‌ها و ایده‌های حضرت امام (ره) و رهبری معظم (حفظه‌الله) و شهدای گرانقدر بوده و هستند.

در خیابانهای قم، هنوز هم می‌شود اثری جنایت‌های رژیم منحوس پهلوی و کشتار جوانان قمی را یافت و مردم قم نیز در راهپیمایی‌های سالگرد پیروزی انقلاب نشان داده‌اند که آن روزها فراموش نشده؛ لذا به تعبیر زیبای امام راحل، "مردم اگر جمهوری اسلامی را هم نخواهند دیگر سلطنت طلب نیستند" و اگر دوصد عکس و فیلم هم از شعارنویسی جماعت فریب خورده سلطنت‌طلب در قم پخش شود، صدای مردم قم نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها