يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۵۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ایران ۲ - AFC صفر
تیم‌های استقلال و شهرخودروی ایران با غلبه بر حریفان آسیایی خود به مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان راه یافتند تا حواشی فراوانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نمایندگان ایران به وجود آورد، پایان خوشی در مرحله اول داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598، تیم‌های استقلال و شهرخودروی ایران با غلبه بر حریفان آسیایی خود به مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان راه یافتند تا حواشی فراوانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نمایندگان ایران به وجود آورد، پایان خوشی در مرحله اول داشته باشد.


آبی‌های تهران دیروز با 3 گل تیم الکویت را در دوبی شکست دادند و پیروزی شیرینی را در این دیدار حیثیتی به دست آوردند.

در این بازی که در ورزشگاه آل‌مکتوم دوبی برگزار شد، شیخ دیاباته (۲۷ و ۵۳) و وریا غفوری (۵۹) برای استقلال گلزنی کردند تا نماینده کشورمان به مرحله بعدی پلی‌آف صعود کند.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال تیمش را در این بازی با ترکیب سیدحسین حسینی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور (۷۵- میلیچ)، روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی، محمد دانشگر، علی کریمی (۶۵- فرشید باقری)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، مهدی قائدی و شیخ دیاباته (۶۸- ارسلان مطهری) وارد زمین کرد.

استقلال با وجود مشکلاتی که در روزهای گذشته با آن دست به گریبان بود، مسابقه را بهتر از حریفش آغاز کرد. این تیم با اتکا به سرعت مهدی قائدی و قدرت سرزنی شیخ دیاباته بارها خط دفاعی الکویت را آزار داد.

دیاباته در دقیقه ۲۷ در حالی موفق به گلزنی شد که توسط 2 مدافع الکویت تعقیب می‌شد اما ضربه آرام و دقیق او وارد دروازه الکویت شد. استقلال بعد از این گل باز هم فرصت گلزنی داشت اما نیمه اول با همین یک گل تمام شد.

در نیمه دوم استقلال بر شدت حملاتش افزود و یک بازی کاملا هجومی و برتر از حریفش را به نمایش گذاشت. تلاش استقلالی‌ها خیلی زود و در دقیقه ۵۳ مجددا توسط دیاباته به ثمر نشست. این مهاجم پاس ارسالی وریا غفوری را در محوطه جریمه الکویت مهار کرد و با یک ضربه، دروازه حریف را باز کرد.

استقلال بعد از این گل هم عقب ننشست و ۶ دقیقه بعد این‌بار توسط وریا غفوری و روی یک ضربه کاشته به گل سوم رسید تا عملا تیر خلاص را به نماینده کویت بزند. محمد دانشگر مدافع پیش‌تاخته استقلال هم در دقیقه ۶۴ موفق به گلزنی شد ولی داور گل او را آفساید اعلام کرد.

در این بازی مسعود ریگی و شاهین طاهرخانی از استقلال کارت زرد گرفتند.

استقلال در دیدار بعدی خود روز سه‌شنبه در قطر میهمان تیم الریان است.

در دیگر بازی تیم‌های ایرانی، شهرخودروی مشهد در ورزشگاه شارجه امارات به مصاف الرفاع بحرین رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. محمدرضا خلعتبری (13) و امین قاسمی‌نژاد (83) برای نماینده ایران گلزنی کردند. حسن الطاهر هم در دقیقه ۳۵ تنها گل الرفاع را به ثمر رساند.

در این دیدار مجتبی سرآسیابی تیمش را با ترکیب سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، حسین مرادمند، علی فرامرزی، حسن جعفری، اکبر صادقی، سعید صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری (از دقیقه ۸۶ روح‌الله سیف‌اللهی) و حسین مهربان (از دقیقه ۷۳ مرتضی خراسانی) به زمین فرستاد.

شهرخودرو با این پیروزی از اولین بازی پلی‌آف به سلامت عبور کرد تا در دومین دیدار پلی‌آف به مصاف تیم السیلیه قطر برود؛ دیداری که روز سه‌شنبه به میزبانی تیم قطری در این کشور برگزار می‌شود. در تیم السیلیه، کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم‌ملی ایران حضور دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها