أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۵۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سرخپوشان تهران در یک بازی خشن و پرحاشیه تراکتور را شکست دادند و اختلاف خود را با سایر رقبا در صدر جدول بیشتر کردند؛
پرسپولیس در اولین دیدار رسمی خود با مربیگری یحیی گل‌محمدی موفق شد 3 امتیاز شیرین را مقابل تراکتور کسب کند تا با 5 امتیاز اختلاف با تیم دوم به صدر جدول بچسبد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن‌ امروز»، دیدار دیروز پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین مسابقات لیگ برتر تا امروز دانست، چرا که هم در زمین و هم در سکوها اتفاقات ناگواری رخ‌ داد. داور این بازی مجبور شد 11 بار از کارت‌های خود استفاده کند و ماموران انتظامی نیز مجبور بودند زیر باران سنگ تماشاگران سکوها را کنترل کنند. حتی در مقاطعی بازیکنان 2 تیم از تماشاگران خواهش ‌کردند سنگ پرتاب نکنند تا بازی از جریان نیفتد. پرسپولیس در چنین شرایطی موفق شد با ارائه یک بازی منطقی، حساب‌شده و امیدوارکننده با 2 گل زیبای علی علیپور و وحید امیری از سد محکم تراکتور بگذرد.

پرسپولیس در دقیقه ۹ توسط وحید امیری در میانه میدان صاحب توپ شد که این بازیکن با ارسالی زیبا و دقیق علی علیپور را پشت مدافعان تراکتور صاحب موقعیت کرد که علیپور با ضربه‌ای دقیق از روی دستان رشید مظاهری گل اول سرخپوشان را به ثمر رساند.

پس از این گل تراکتور با هدف جبران، حملاتی را روی دروازه میزبان پی‌ریزی کرد که ثمری نداشت تا اینکه در دقیقه ۳۷ درگیری بین شجاع خلیل‌زاده و اشکان دژاگه فرصت خوبی را برای تیم تبریزی فراهم کرد تا با ارسال ضربه خطا از جناح راست خود صاحب موقعیت گلزنی شود که ضربه سر محمدرضا خانزاده را بیرانوند به بیرون فرستاد.

در دقایق باقیمانده شاگردان ساکت الهامی فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند تا بتوانند با تساوی راهی رختکن شوند اما در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید.

در اواخر نیمه اول چند درگیری بین بازیکنان به‌وجود آمد که با اعتراض بازیکنان تراکتور همراه شد و مسعود شجاعی قصد داشت تیم را از زمین بیرون بکشد که این کار او با اعتراض ساکت الهامی همراه شد و محمدرضا اکبریان ناچار شد با کارت قرمز، سرمربی تراکتور را از روی نیمکت اخراج کند. در واقع بخش عمده نیمه اول به خشونت و درگیری و اعتراض بازیکنان اختصاص داشت و به خاطر همین درگیری‌ها نزدیک به ۸ دقیقه وقت اضافه داشت.

نیمه دوم هم جذابیت‌های خاص خودش را داشت اما این‌بار مسائل فنی پررنگ‌تر بود و هر چند پرسپولیس در دقیقه ۵۵ روی حرکت انفرادی و زیبای وحید امیری به گل دوم دست پیدا کرد ولی این تراکتور بود که زمان بیشتری توپ را در اختیار داشت و حملاتی را روی دروازه میزبان پی‌ریزی کرد تا به گل برسد اما دفاع خوب سرخپوشان این اجازه را به این تیم نداد.

تیم فوتبال پرسپولیس با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و فاصله‌اش با سپاهان را که در رده دوم قرار دارد به 5 امتیاز رساند. تراکتور هم با ۳۰ امتیاز در رده سوم ماند. اگر همین یک دیدار را ملاک کار گل‌محمدی قرار دهیم باید بگوییم وی موفق شده انگیزه و روحیه لازم را در این تیم حفظ کند و تغییرات محسوسی نسبت به تیم کالدرون به وجود آورد تا جایی که هواداران با اطمینان بیشتری سرود چهارمین قهرمانی را سر دادند.
 
* حواشی دیدار پرسپولیس- تراکتور
* هواداران 2 تیم پرسپولیس و تراکتور تبریز در دقیقه 23 مسابقه به یکباره شروع به فحاشی به یکدیگر کردند به طوری که حتی توجهی به مسابقه نداشتند و مسابقه 2 تیم به نوعی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت. در همین دقایق تماشاگران دو تیم به سمت یکدیگر سنگ‌‌پرانی هم کردند. این در حالی بود که در زمین مسابقه هیچ اتفاق خاصی رخ نداده بود اما سنگ‌پرانی‌ها بین تماشاگران 2 تیم در جریان بود.
* هواداران تراکتور در دقیقه 28 پرچم ژاپن را دوباره به اهتزاز درآوردند.
* هواداران تیم میهمان اقدام به پرتاب سنگ به سمت هواداران پرسپولیس و جایگاه خبرنگاران کردند. در این بین سنگ‌های بزرگ و خطرناکی به سمت هواداران پرسپولیس پرتاب شد که برخی از آنها نیز به شیشه‌های جایگاه خبرنگاران خورد یا وارد این جایگاه شد.
* در بین 2 نیمه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) چند تن از مداحان اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی پرداختند.
* هواداران تیم تراکتور هنگام نوای مداحی و مراسم سینه‌زنی بنری با تصویر شهید باکری روی سکوهای مختص خودشان باز کردند که در کنار این عکس شهید جنگ تحمیلی، عکس شهید قاسم سلیمانی نیز وجود داشت.
* هدایت‌الله ممبینی، رئیس کمیته داوران در ورزشگاه حاضر شد. همچنین پیش از آغاز مسابقه از داور چهارم این مسابقه تقدیر به عمل آمد.
* پیش از شروع بازی درگیری بین هواداران تراکتور و ماموران نیروی انتظامی روی سکوهای ورزشگاه شکل گرفت که این درگیری تا به صدا درآمدن سوت آغاز مسابقه ادامه پیدا کرد. هواداران تراکتور به خاطر این درگیری اشیایی را به سمت نیروهای انتظامی پرتاب کردند و علیه آنها شعار سر دادند.
* بازیکنان 2 تیم هنگام ورود به زمین با تصویر شهید قاسم سلیمانی پا به میدان گذاشتند و مقابل آنها بنری از این شهید والامقام با نقل قولی از رهبر معظم انقلاب قرار داده شده بود.
* سیدجلال حسینی و اشکان دژاگه، کاپیتان‌های 2 تیم پیش از آغاز مسابقه با هم خوش و بش کردند و در کنار تیم داوری  و رئیس کمیته داوران عکسی به یادگار گرفتند.
 
* داربی نفتی‌ها را مسجد سلیمان برد
دیروز همچنین از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر 2 تیم نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت در ورزشگاه شهید بهنام محمدی شهر مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم نفت مسجد سلیمان به اتمام رسید.
اولین گل تیم میزبان در دقیقه ۴۱ توسط علیرضا علیزاده به ثمر رسید و امید سینک در دقیقه ۹۲ دومین گل تیمش را به ثمر رساند تا مسجد سلیمانی‌ها ۲۶ امتیازی شده و جای فولاد را در رده هفتم جدول بگیرند.
صنعت نفت که در صورت پیروزی در این بازی با توجه به شکست تراکتور این شانس را داشت به رده دوم جدول صعود کند، با همان ۳۰ امتیاز بعد از پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در رده چهارم باقی ماند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها