يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۶۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
یادداشت/
سید محمد حسینی
خیلی از اتفاقات و نتایج محصول نوع نگاه و رفتار ماست؛ نمی شود از نگاه و رفتاری نادرست انتظار نتیجه ی درست داشت. واقعیت این است که برجام محصول یک نگاه و رفتار نادرست است. نگاه نادرست به داشته ها و توان خود و همینطور نگاه نادرست به طرف غربی (که به واسطه سابقه طولانی انها در دشمنی با ملت ایران می توان آنها را دشمن خطاب کرد) و هم نتیجه رفتار و عملکرد نادرست بخصوص در مقابل دشمن؛ دشمنانی خبیث و بی رحم که کافی است اندکی در مقابلشان از خود ضعف نشان دهید.

متاسفانه دولت و بخصوص دستگاه دیپلماسی کشور در قضیه برجام بر اساس نگاه و رفتار نادرست مرتکب اشتباهی بزرگ شد ولی با وجود هشدارها بجای جبران این اشتباه، بیش از پیش در این باتلاق خودساخته فرو رفته و هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است.

غربیها و به ویژه امریکا در نتیجه این نگاه و رفتار نادرست به این تصور رسیده اند که فشار حداکثری آنها کارساز خواهد بود و با تحلیل رفتار دائما ضعیف دولت ایران در قبال بد عهدی های مستمر خود حتی دچار این خطای محاسباتی شدند که در قبال جنایت ترور فرمانده مقتدر سپاه اسلام با واکنش ضعیفی مثل قبل مواجه خواهند شد در نتیجه مرتکب جنایتی شدند که در دوره اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بود.

در حالیکه پیام عزت و استقامت ملت بزرگ ایران در تشیع دهها میلیونی حاج قاسم و و سیلی محکم محافظان مرزهای این کشور، در حال تغییر معادلات و محاسبات غربیها بود ناگهان پیامی از جبهه داخل به دشمن جنایتکار رسید که با وجود جنایت شما راه مذاکره همچنان باز است. دشمنی که باید منتظر انتقام باشد نه مذاکره.   

جناب آقای ظریف مفهوم این جملات شما چیست که اگر ترامپ رفتار گذشته را اصلاح کند احتمال مذاکره منتفی نیست؟! بفرمایید جنایت بزرگ و بی سابقه ترور حاج قاسم چگونه قابل اصلاح است؟! رنج و فشارهایی که بر اثر تشدید تحریم های جنایتکارانه امریکا بر ملت مظلوم ما در این دو سه سال اخیر وارد شده است چگونه جبران میشود؟! آیا این گونه رفتار های شما، دشمن را بیش از پیش جری تر نمی کند؟! آیا اسم این خیانت نیست؟! آقای ظریف باور کنید منشاء حداقل بخشی از رفتار توهین آمیز و یا به زعم شما غیر واقعی ترامپ، خبرهای فاکس نیوز یا مترجمان فارسی زبان او نیست بلکه رفتار شماست! اگر شما جای ترامپ بودید و در بحبوبه بحران استیحضاح و سردرگمی ناشی از پاسخ موشکی ایران چنین پیامی از طرف دشمن دریافت می کردید چه عکس العملی داشتید؟! آیا پاسخی غیر از پاسخ ترامپ (نه مرسی) می نوشتید و بوق و کرنا میکردید که ببینید تحریم ها در حال اثر کردن است و وزیر خارجه ایران برای مذاکره التماس می کند؟!

آقای ظریف از شما نمی خواهیم بابت اشتباهایتان در برجام و هزینه های بسیار زیاد و بعضا جبران ناپذیری که به کشور تحمیل کردید استعفا یا عذرخواهی کنید ولی از شما می خواهیم که اگر می توانید خودتان را تغییر دهید و با اتخاذ موضعی قاطع و رفتاری در شان مردم بزرگ و عزیز ایران (که شما هم سنگ آنها را به سینه می زنید ) محاسبات دشمنان را درباره خودتان تغییر دهید. درست است عزت و استقلال هزینه دارد ولی هزینه ذلت و تسلیم به مراتب بیشتر است.   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها