يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۶۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
قاضی‌زاده هاشمی:
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس‌جمهور درجریان انتخابات خود را بازنده می‌بیند و برای اینکه اعتراف نکند مردم ما را حذف کردند و برای فرار به جلو این شکست را به گردن نهادهای نظارتی می‌اندازد.
به گزارش پایگاه 598، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور، گفت: آقای روحانی ۵ دوره نماینده مجلس بوده است و برای حضور در انتخابات مجلس ششم نیز ثبت‌نام کرد و تأیید صلاحیت شد اما رأی نیاورده بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روحانی زمانی که برای نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تأیید شد با این نهاد قانونی مشکلی نداشته است. اگر وی با اعضای شورای نگهبان مشکل دارد باید بداند که این اعضاء همان افرادی هستند که در تأیید صلاحیت وی برای ریاست جمهوری نیز نقش داشتند. اگر با هیئت‌های اجرایی مشکل دارند که باید گفت این هیئت‌ها از سوی وزارت کشور دولت دوازدهم تشکیل شده‌اند. باید دید که مخاطب آقای روحانی در اظهارات اخیرشان چه کسانی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: آیا کسانی که به روحانی مشروعیت حضور در پست ریاست جمهوری را داده‌اند مورد انتقاد هستند یا به مسئولانی که خود منصوب کرده‌اند بدگمان هستند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: روحانی در جایی که باب طبعش است با شورای نگهبان همراهی می‌کند و درجایی که باب طبعش نیست سر و صدا به راه می‌اندازد. این امر، خطای بزرگی است که افکار عمومی در مورد آن قضاوت خواهند کرد و گویندگان این اظهارات را تقبیح کرده و دروغگو خطاب خواهند کرد.

وی افزود: اگر امروز نارضایتی در جامعه وجود دارد به خاطر عملکرد ضعیف دولت و عدم تأمین معیشت مردم، عدم برخورد قوی با فساد و رانت‌خواری، حقوق‌های نجومی و زد و بندها است. مردم از زد و بندهای منصوبان دولت ناراحت هستند. عمده نارضایتی‌های مردم متوجه عملکرد دولت است. رئیس‌جمهور اول این مشکلات را حل کند.

به گفته قاضی‌زاده هاشمی، رئیس‌جمهور، فرمانداران و استانداران مسئول برگزاری انتخابات هستند و اظهارات روز گذشته روحانی نقض بی‌طرفی دولت در برگزاری انتخابات است. اظهارات رئیس‌جمهور خطای استراتژیکی بود که دستگاه‌های قضایی باید با این اظهارات که نقض بی‌طرفی در انتخابات است، برخورد جدی کند زیرا مشخص نیست که رئیس‌جمهور و دولت با چنین نگاهی بتواند انتخابات را به صورت سالم برگزار کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: اظهارات رئیس‌جمهور هیچ کمکی به جریان احیای اعتدال و اصلاحات نخواهد کرد بلکه موجب کاهش مشارکت مردم و افزایش بدبینی آنهاست. مردم به عملکرد اجرایی دولت به عنوان یک دولت اصلاح‌طلب نگاه می‌کنند و به دلیل نارضایتی از عملکرد دولت، به اصلاح‌طلبان نیز اقبالی نخواهند داشت.

نماینده مردم مشهد گفت: رئیس‌جمهور در جریان انتخابات خود را بازنده می‌بیند و برای اینکه اعتراف نکند مردم ما را حذف کردند برای فرار به جلو این شکست را به گردن نهادهای اجرایی و نظارتی می‌اندازند.
منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها