يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۱۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
رحمانی فضلی با بیان اینکه الحمد‌لله فضای کشور انتخاباتی است، گفت: در همین تهران که برخی می‌گفتند تعداد کمی از افراد جناح ما تایید صلاحیت شدند چند لیست ارائه داده اند.
به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه شنبه 26 بهمن در برنامه نگاه یک با موضوع فعالیت های وزارت کشور در زمینه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز زن گفت: انتخابات یکی از برکات انقلاب و یادگار امام راحل و شهدا است.

وی با اشاره به پیشینه انتخابات در ایران و اینکه از سال 57 36 انتخابات در کشور برگزار شده است، ادامه داد: از اردیبهشت امسال ستاد انتخابات در کشور راه افتاد. یک میلیون نفر در روز انتخابات درگیر برگزاری می شوند، زیرا 54611 شعبه صندوق در 208 حوزه انتخابیه داریم. 

وزیر کشور گفت: از حدود هفت ماه پیش کار آموزش مسئولین اجرایی استان به استان انجام شد. در انتخابات گذشته بسیاری از مردم نتوانستند رای بدهند، در این دوره ساعت 12 شب، شعب برای اخذ رای بسته می شود.

24 مرحله انتخابات، الکترونیکی برگزار می‌شود
وی در مورد برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی گفت: 25 فرآیند و مرحله در انتخابات از ثبت نام نامزدها تا اخذ و شمارش آرا انجام می‌شود که 24مرحله از آن الکترونیکی است و تنها مرحله اخذ و شمارش را الکترونیکی انجام نمی‌دهیم؛ مهمترین بخش احراز هویت است بیشترین تخلف در اینجا بود، که الکترونیکی برگزار می‌شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آرای هیچ شعبه ای باطل نشده است، خاطر نشان کرد: بزرگترین نقش وزارت کشور ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها است، انتخابات هم یکی از موضوعات مهم است که وظیفه هماهنگی دستگاه ها با این وزارت خانه است.

وزیر کشور بیان داشت: تولید تعرفه برای ما موضوع مهم و امنیتی است. برگه تعرفه‌ها 10 نوع شاخص امنیتی دارد.

وزارت کشور هیچگونه اختلافی در نحوه اجرا و نظارت با شورای نگهبان نداشته‌ است
رییس شورای امنیت کشور گفت: شورای نگهبان، ناظر و وزارت کشور، مجری است و هیچگونه اختلافی در نحوه اجرا و نظارت با شورای نگهبان نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: موضوعاتی که در تایید صلاحیت هست شورای نگهبان بر اساس تفسیر خود نظارت نظارت استصوابی دارد؛ در هیات های اجرایی تنها 8درصد رد صلاحیت شدند، نظارت شورای نگهبان دو مرحله بالاتر است و علاوه بر مراحل چهارگانه، تحقیقات محلی و عدم اقناع در صلاحیت دارد. حق هیچکس نباید ضایع شود چون آبروی افراد است و باعث شبهه در ذهن مردم می شود.

تأکید بر حُسن نیّت فقهای شورای نگهبان
وزیر کشور با تاکید بر حُسن نیّت فقهای شورای نگهبان گفت: امیدواریم ضعف و خلا های قانونی رفع شود. ما در هیات اجرایی 10 روز فرصت بررسی صلاحیت‌ها داریم. مدارک و اسناد 16 هزار نفر قطعا ظرف این مدت کامل نمی شود و لذا ما هرچه را که فرصت کردیم اعلام و ما بقی را به شورای نگهبان ارسال می کنیم، زیرا شورا وقت بیشتری دارد.

لایحه قانون جامع انتخابات به دلایل مختلف در مجلس مانده است
وزیر کشور گفت: ما لایحه قانون جامع انتخابات را به مجلس ارسال کردیم که به دلایل مختلف در مجلس مانده است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: یکسال و نیم روی قانون جامع انتخابات کار کردیم، و در موعد مقرر به مجلس رسید و الان هم در مجلس است.

وی در مورد حضور حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف همیشه مبیّن همراهی، مشارکت و دفاع از انقلاب بوده است؛ شاید در هیچ کشوری حساسیت روی این حضور نیست.

دشمن تشییع میلیونی سردار سلیمانی را بیان نمی‌کند، اما اعتراض چند نفری در کشور را پروپاگاندا می‌کند
رحمانی فضلی گفت: همه دشمنان به دنبال این هستند که روی حضور مردم فشار ایجاد کنند و اندک عدم حضور مردم را از دست دادن پشتیبانی مردم از نظام عنوان می کنند؛ حضور مردم در تشییع میلیونی سردار سلیمانی را بیان نمی کنند اما اعتراض چند نفری در کشور را پروپاگاندا می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم با علم به مشکلات همراهی می کنند و حضور مردم می‌تواند پشتیبان دولت و کشور و تعیین سرنوشت خودشان باشد.

قهر کردن با صندوق رای مشکلات را حل نمی‌کند
رئیس شورای امنیت کشور گفت: نقش صدا و سیما در حضور حداکثری مهم است و بسیاری از مردم اطلاعات خود را از این رسانه می گیرند. نفس و اصل حضور در انتخابات جدا از نگرانیها و اختلافات است و قهر کردن با صندوق رای مشکلات را حل نمی کند.

وزیر کشور گفت: 57 میلیون 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط هستند که از این تعداد 2 میلیون 931 هزار نفر رای اولی و تقریبا 29 میلیون نفر آقا و همین تعداد خانم هستند. روز 29 فروردین 99 درصورت نیاز انتخابات مرحله دوم را انجام می دهیم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: اجرای صحیح انتخابات با وزارت کشور است؛ در قانون هرچه آمده ما باید انجام دهیم. خرید و فروش رای تخلف است و با آن برخورد می‌شود، انتخابات در بعضی مناطق کشور با موضوعات اجتماعی همراه است.
هرچند کارناوال راه انداختن غیرقانونی است اما در برخی مناطق خود مردم در ستاد کاندیداها تجمع و شعار می‌دهند، تفکیک اینها سخت است اما میزان تخلفات آنقدری نیست که تاثیر گذار باشد و در دوره قبل نشد که اعتبار نامه نماینده ای به دلیل تخلف باطل شود.

اجرای قانون شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی حق مردم است
وی با اشاره به اینکه تخلف اگر مستند باشد و اتفاق بیفتد برخورد می‌شود، اظهار داشت: روز 14 بهمن به ما قانون شفاف‌سازی هزینه های انتخاباتی ابلاغ شد، که قانونی است که اجرای آن حق مردم است.

قانون شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی به علت دیر ابلاغ شدن ضعیف اجرا می‌شود
وزیر کشور گفت: ما این قانون را به نامزدها ابلاغ کردیم اما سقف را به‌دلیل دیر ابلاغ شدن تعیین نکرده ایم این قانون به دلیل دیر ابلاغ شدن ضعیف اجرا می شود.

مردم می‌فهمند کاندیدایی که در انتخابات این همه هزینه می‌کند در مجلس کار نمی‌کند
وی اظهار داشت: بهترین کنترل کننده، مردم هستند که خوب می‌فهمند کسی که در مقدمه این همه هزینه می کند در موخره که در مجلس می رود برای آنها کاری نمی کند.

بر روی فرهنگ فضای مجازی باید خیلی کار کنیم
وی اظهار داشت: ما قانون خاص برای تبلیغات در فضای مجازی نداریم و همان زمان تبلیغات یک هفته ای است. بهترین کنترل کننده تخلفات خود نامزدها هستند که همدیگر را رصد می کنند. ما بر روی فرهنگ فضای مجازی باید خیلی کار کنیم، آبروی افراد در فضای مجازی برده می شود.

رحمانی فضلی گفت: امسال نسبت به سال قبل 90 درصد جرایم مالی در فضای مجازی افزایش یافته است، توصیه من به همه عزیزان این است در این فضای انتخاباتی آبروی افراد حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت انتخابات دو بخش انتظامی و امنیتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: وظیفه انتظامی انتخابات با نیروی انتظامی است.

رحمانی فضلی گفت: موضوع امنیت، مساله مهمی است، هفته به هفته امنیت استان ها رصد می شود و برای تمامی شهرها اطلس امنیتی داریم و برای برخی مناطق که تهییج امنیتی وجود دارد اقدامات لازم انجام شده است.

برخی نامزدها قول جابجایی کوه‌ها را می‌دهند 
وزیر کشور تاکید کرد: آمادگی لازم را در زمینه امنیت انتخاباتی داریم؛ مردم هم به وعده های نامزدها دقت کنند؛ برخی قول جابجایی کوه ها را می‌دهند که اصلا توانایی آن را طبق قانون ندارند.

برخی که می‌گفتند تعداد کمی از افراد جناحشان تایید شدند چند لیست داده‌اند
رحمانی فضلی تاکید کرد: الحمد لله فضای کشور انتخاباتی است و در همین تهران که برخی می‌گفتند تعداد کمی از افراد جناح ما تایید صلاحیت شدند چند لیست ارائه داده اند.

وی خاطرنشان کرد: احزاب باید نقش خود را انجام دهند. مردم اعتدال، اصولگرا و اصلاح طلب را تجربه کرده اند ما نباید با صندوق قهر کنیم. نفس حضور مردم برای رهبر انقلاب و رئیس جمهور مهم است.

وزیر کشور در بخش دیگری از گفت‌‌وگوی تلویزیونی امشب خود در مورد سهمیه نوروزی بنزین در ایام عید گفت: تا به‌حال چنین چیزی در دولت مطرح نشده است.
رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به برف سنگین در چند استان کشور گفت: برف یک نعمت است. در همین استان گیلان چند سال قبل مشکل آب داشتنداما الحمدلله این نعمت بارید و خساراتی هم به مردم زد.

وی اضافه کرد: در تهران ستاد تشکیل شد، ما از دو روز قبل اعلام کردیم که برف سنگین می بارد. خدمات رسانی در برف خیلی سخت تر از سیل است. بلافاصله ما سعی کردیم به مردم در جاده مانده کمک کنیم. تقریبا مشکل عمده ای در بحث قطع آب و برق نداریم. جاده ها هم باز شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها