يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۶۶۴
زمان انتشار: ۱۶:۴۳     ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و سخنگوی ستاد مدیرت بیماری کرونا در استان گفت:شهروندان محترم برای روز طبیعت برنامه‌ریزی سفر نکنند و امسال با شعار ماندن در خانه روز طبیعت را سپری کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و سخنگوی ستاد مدیرت بیماری کرونا در استان گفت:شهروندان محترم برای روز طبیعت برنامه‌ریزی سفر نکنند و امسال با شعار ماندن در خانه روز طبیعت را سپری کنند.

نور محمد فردی گفت: مردم توجه داشته باشند که برای ایام تعطیلات روز طبیعت یا همان سیزده بدر برنامه ریزی سفر نداشته باشند و امسال سیزده بدر را در خانه سپری کنند، زیرا پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و نقاط و مراکزی که حالت تجمعی دارند به خاطر حفظ سلامت مردم بسته و تعطیل شده است.

وی افزود: ستاد مدیریت بیماری کرونا و فرمانداری‌ها برنامه ریزی و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و امسال از ظرفیت سمن‌ها و تشکلات مردم نهاد برای روز طبیعت استفاده شود و شعار ماندن در خانه را در روز طبیعت جدی بگیریم.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: مشارکت اجتماعی در این زمینه را باید جدی بگیریم، زیرا حضور و حمایت مردم در جهت اجرای شعار ماندن در خانه واقعا به ما کمک می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اظهار کرد: در هر صورت همه افراد برای سلامتی خود و خانواده باید اقدامات پیشگیرانه که کمترین هزینه مالی و جانی را دارد انجام دهند و هرکس خود مراقب رفتار اجتماعی و رعایت فاصله فیزیکی باشد و بهترین روش در این زمینه ماندن در خانه است.

وی در ادامه در خصوص حجم مسافرت‌ها نسبت به سال گذشته گفت: امسال حجم مسافرت نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته به طوری که در طول ۱۰ روز اول فروردین ماه سال جاری، تردد ۴ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۹۴ دستگاه خودرو و در مدت مشابه سال ۹۸، تردد ۱۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۱۳ دستگاه خودرو توسط ۴۴ دستگاه تردد شمار که در طول محور‌های مواصلاتی استان نصب شده‌اند مشاهده گردید، بنابراین مسافرت طی ۱۰ روز اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است و این نشان می‌دهد که خود مردم شرایط را درک و مدیریت نموده‌اند.

فردی در ادامه اظهار کرد: در مورد طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا که از هشتم فروردین ماه در کشور اجرا شده است، گفت: چه خوب است به جای عبارت طرح «فاصله گذاری اجتماعی» از عبارت «فاصله گذاری فیزیکی» استفاده کرده و از عبارت فاصله اجتماعی اجتناب کنیم، زیرا استفاده نابجا از عبارت فاصله اجتماعی می‌تواند غیرسازنده باشد؛ به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز به همین نتیجه رسیده است و اشتباه خود را در استفاده از این واژه پذیرفته و اذعان داشته که استفاده از این واژه باعث بدفهمی در سطح جهانی شده است.

وی افزود: در واقع آن کاری که باید برای مراقبت فردی و گروهی از خطر ابتلا به کرونا انجام داد، رعایت فاصله فیزیکی است و نباید از فاصله اجتماعی سخن گفت.

فردی تصریح کرد: چه بسا که این ویروس در طول روز‌های اخیر باعث ایجاد روابط اجتماعی جدید، تقویت رابطه‌های پیشین و ارتباط مجدد افرادی شده باشد که با یکدیگر قطع رابطه کرده یا از برقراری ارتباط اجتماعی خودداری کرده بودند؛ به عنوان مثال ممکن است من با فروشنده سوپر محله آشنا و با او وارد گفتگو شده یا از وی خواسته باشم ملزوماتم را به در خانه بیاورد یا با اقوام بیشتر تماس گرفته با کدورت با برخی از افراد را کنار گذاشته و نگران حالشان شده باشم یا با همسایه‌ها ارتباط بهتری برقرار کرده و شماره تلفن آن‌ها را گرفته باشم و البته همه این‌ها با حفظ فاصله فیزیکی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در ادامه افزود: از قضا تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی یک مصیبت در جامعه رخ می‌دهد، اگر پیوند‌های اجتماعی در آن جامعه قوی باشد، مردم با کمترین هزینه آن اتفاق را از سر می‌گذرانند؛ برعکس، بیشترین آسیب‌ها بعد از مصیبت‌های این چنینی نصیب کسانی می‌شود که کمترین پیوند‌های اجتماعی را داشته باشند، بنابر این باید فرهنگ سازی کرد و استفاده درست از واژگان می‌تواند مانع بدفهمی‌ها در جامعه باشد و به ماندن افراد در خانه در عین حال حفظ روابط اجتماعی با یکدیگر کمک نماید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها