يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۳۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
مجلس یازدهم و مطالبات برزمین مانده مردم از دولت ناکارآمد روحانی؛
بسیاری از ناظران شاید بر این باور باشند که مجلس یازدهم در همان ماه‌های اول دولتیان را به خط کرده و پس از محاکمه‌ای کوتاه‌مدت به جوخه استیضاح و اعدام سیاسی بسپارند اما به نظر راقم نه فرصت این کار وجود دارد و نه با در نظر گرفتن شرایط سیاسی منطقه و جهان و همچنین شرایط داخل کشور این کار به صلاح خواهد بود.

سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده؛ زهره سادات لاجوردی نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به عقیده من برخی اظهار نظرها به‌نوعی گرا دادن است که ملت خود را ضعیف نشان دهند. صحبت‌هایی مبنی بر اثرگذاری تحریم بر مبارزه با بیماری اخیر در کشور، به‌هیچ‌وجه شایسته ملت مقتدر و قوی ما نیست. (خبرگزاری مهر/ 24 فروردین 1399/ کد خبر: 4894368) این سخنان نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در کنار اظهارات علیرضا زاکانی نماینده منتخب مردم قم در دوره یازدهم درباره مجلس تک‌نفره که اشاره به دوره دهم داشت حاکی است که این دوره را می‌توان دوره‌ای دانست که:

1- غرب‌گرایان که در طی 8 سال گذشته به‌واسطه بی‌تحرکی و ضعف مفرط مجلس دهم تمام شاخصه‌های قدرت ملی را که در اختیار قوه مجریه بود یکی پس از دیگری با شعار " تعامل با جهان " به غرب واگذار کرده‌اند باید یک سال باقی‌مانده از حیات سیاسی دولت حسن روحانی را نه با لابی‌گری و دادن امتیازات اقتصادی و سیاسی برای فرافکنی از پاسخگویی به مطالبات برحق ملت به وکیل الدوله‌ها که باید با نشستن روی صندلی داغ پاسخگویی، به همه سوء تدبیرها و سوء مدیریت‌ها جواب دهند.

2- بسیاری از ناظران شاید بر این باور باشند که مجلس یازدهم در همان ماه‌های اول دولتیان را به خط کرده و پس از محاکمه‌ای کوتاه‌مدت به جوخه استیضاح و اعدام سیاسی بسپارند اما به نظر راقم نه فرصت این کار وجود دارد و نه با در نظر گرفتن شرایط سیاسی منطقه و جهان و همچنین شرایط داخل کشور این کار به صلاح خواهد بود. به یاد داشته باشیم که در طول مدت عمر سیاسی دولت اعتدال بارها بر دو نکته پافشاری کرده و می‌کنیم، اول اینکه دولت حسن روحانی دولتی فاقد استراتژی و برنامه است درنتیجه بسیار به سمت حاشیه‌سازی و انحراف افکار عمومی از مسائل مهم کشور تمایل دارد.

دومین نکته این است که شاید اعتدالیون بدشان نیاید که مجلس یازدهم به یک چالش سیاسی در کشور دست بزند و همین امر دولت و حامیانش را به‌نوعی غوغا سالاری سیاسی در جامعه بکشاند که در آن تمامی تقصیرات و مشکلات جامعه را به گردن انقلابیون و منتقدان بیندازند که یک تیر و دو نشان خواهد بود هم فرار از پاسخگویی را به بهترین وجهی در فضای سیاسی – رسانه‌ای که استاد این کارشده‌اند مدیریت خواهند کرد و هم اینکه در انتخابات آینده با مظلوم‌نمایی جریان رقیب را در طرف هزینه‌ساز قرار خواهند داد. بازخوانی نظرات کاربران فضای رسانه گویای این مدعاست که جریان استحاله طلب با پذیرش باخت سنگین انتخابات مجلس یازدهم چشم به دوره سیزدهم ریاست جمهوری داشته و تلاش می‌کنند تا از تکرار دومینوی سیاسی دهه اول 1380 جلوگیری کنند. به یاد داشته باشیم که جواد امام از یاران محمد خاتمی چندی پیش ناخواسته به موضوع تنش در مجلس یازدهم و دولت روحانی اشاره‌کرده بود که می‌تواند بسترسازی پیش‌هنگام برای غوغا سالاری دولت و حامیانش تفسیر نمود (جهان نیوز/ مجلس جدید نمی‌گذارد روحانی در روزهای باقیمانده خیلی مؤثر و موفق باشد /20 فروردین‌ماه 1399/ کد خبر:723794)

3- مجلس یازدهم به نظر راقم تلاش خواهد کرد تا ضمن انجام وظایف نظارتی خود بدون اینکه در ترکیب دولت تغییراتی به وجود آورد جلوی فشارهای معیشتی – اقتصادی و همچنین روند انفعال و پذیرش خواسته‌های کشورهای متخاصم غربی را که از طریق دولت حسن روحانی به برخی آز آن‌ها دست‌یافته است و خانم لاجوردی در مطلب بالا به آن اشاره هم کرده‌اند را متوقف سازد؛ زیرا انجام هر تغییری در ترکیب کابینه و یا مأموریت‌های جاری دولت پروپاگاندای رسانه‌ای دولت و حامیانش را برای فرافکنی از پاسخگویی به عملکرد 8 سال دولت را در ماه‌های پایانی دولت فراهم خواهد آورد.

درمجموع باید نتیجه گرفت که اگر هم شمشیری تیز شده باشد اما قطعاً به‌زعم تمایل دولتی‌ها و حامیانش برای ایجاد تنش نخواهد بود و شاید بتوان در این دوره دوباره مجلس را در رأس امور دانست که روی صندلی‌های سبز آن سیاست‌مدارانی در تراز انقلاب اسلامی جلوس کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها