يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۴۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس اداره پذیرش حوزه علمیه خواهران گفت: پذیرش مقطع عمومی در ۲۸ استان، در ۴۰۰ مدرسه علمیه و با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار نفر برگزار می شود که از بین ۴۰۰ مدرسه، ۳۵ مدرسه علمیه به مقطع سیکل و ۳۶۵ مدرسه به مقطع دیپلم به بالاتر اختصاص دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم بابایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران در سالن اجتماعات این مرکز در قم برگزار شد، با اشاره به شیوه های پذیرش حوزه علمیه خواهران گفت: این مرکز در سه مقطع عمومی، کارشناسی ارشد و مقطع دکتری اقدام به جذب طلبه خواهر می نماید.

رئیس اداره پذیرش حوزه علمیه خواهران ادامه داد: پذیرش مقطع عمومی (سطح دو - کارشناسی) به شیوه حضوری تمام وقت از میان دارندگان مدرک دیپلم یا بالاتر و دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه انجام می شود.

وی بیان داشت: در این رابطه سوابق تحصیلی داوطلب (معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی بوده و داوطلبان از بالاترین امتیاز به میزان سه برابر ظرفیت مدرسه علمیه، برای مصاحبه معرفی می‌شوند.

بابایی در خصوص مقاطع تکمیلی اظهار داشت: پذیرش مقطع عالی (سطح سه - کارشناسی ارشد) در سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری و در ۱۲ رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، فلسفه‌ اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، مطالعات اسلامی زنان، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می شود.

رئیس اداره پذیرش حوزه علمیه خواهران افزود: پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار - دکتری) به صورت شیوه حضوری تمام وقت و در پنج رشته تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی صورت می گیرد.

وی گفت: آزمون ورودی مقاطع تکمیلی، پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار خواهد شد و زمان دقیق آزمون در آینده به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

بابایی گفت: پذیرش مقطع عمومی در ۲۸ استان، در ۴۰۰ مدرسه علمیه و با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار نفر برگزار می شود که از بین ۴۰۰ مدرسه، ۳۵ مدرسه علمیه به مقطع سیکل و ۳۶۵ مدرسه به مقطع دیپلم به بالاتر اختصاص دارد.

وی ابراز داشت: در مقطع سطح سه نیز در ۲۸ استان و سطح چهار در استان‌های تهران، مازندران، گلستان، کرمان، سمنان، مرکزی، فارس و اصفهان از میان واجدین شرایط پذیرش صورت خواهد گرفت.

بابایی گفت: یکی از کارهای که امسال در این مرکز انجام شده است، تفاهم نامه همکاری بین مرکز مدیریت خواهران و جامعة المصطفی برای تحصیل طلبه های خواهر المصطفی است که از گذشته در ایران ساکن بوده اند.

رئیس اداره پذیرش حوزه علمیه خواهران افزود: این خواهران با توافق جامعة المصطفی و داشتن کد تحصیلی از المصطفی می توانند در مدارس حوزه علمیه خواهران تحصیل نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها