يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۹۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردی که با انداختن توپ به داخل منازل جنوب تهران نقشه سرقت را اجرا می‌کرد سرانجام به دام پلیس افتاد.
به گزارش پایگاه 598، چندی قبل مأموران کلانتری‌۱۶۷ دولت‌آباد از درگیری در یکی از خانه‌های محل با خبر و در محل حاضر شدند. مرد صاحبخانه که مرد جوانی را تسلیم پلیس کرد و گفت او قصد سرقت از خانه‌اش را داشته که او را گرفتار کرده است. مرد جوان، اما ادعای صاحبخانه را انکار کرد و با نشان دادن توپی که کنار حیاط افتاده بود گفت که برای برداشتن توپش وارد خانه شده است. او گفت: کریم نام دارم و در حال توپ بازی داخل کوچه بودم که ناگهان توپم به داخل خانه ویلایی افتاد. اول زنگ خانه را زدم که کسی جواب نداد برای همین از راه دیوار وارد خانه شدم که صاحبخانه را مقابل خودم دیدم. از آنجا که کریم از ساکنان محل نبود مأموران احتمال دادند که او سارق باشد. برای همین بعد از تشکیل پرونده وی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

تحقیقات کارآگاهان پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی نشان داد که شش شکایت مشابه علیه کریم در کلانتری‌ها مطرح شده‌است، بنابرین مرد جوان به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت. او در بازجویی‌های فنی به سرقت‌از منازل اعتراف کرد. کریم گفت: من در کوچه‌ها پرسه می‌زدم و خانه‌های ویلایی را که احتمال می‌دادم صاحبخانه حضور ندارد شناسایی می‌کردم. برای اطمینان توپ فوتبالم را داخل حیاط خانه می‌انداختم و زنگ را می‌زدم. اگر کسی جواب نمی‌داد اطمینان پیدا می‌کردم که کسی در خانه نیست و از راه دیوار وارد می‌شدم و سرقت می‌کردم. اگر هم جوابم را می‌دادند، می‌خواستم که توپ را به من بدهند که سرانجام بازداشت شدم.

سرهنگ کارآگاه یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم در بازجویی‌ها به شش فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده و چهار نفر از شاکیان هم شناسایی شده‌اند. وی گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران در جریان است.
 
منبع:جوان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها