أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۹۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با شناسایی 17 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان به کرونا در تاجیکستان به 32 نفر افزایش یافت.
به گزارش پایگاه 598، شمار افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا «کووید- 19» در تاجیکستان به 32 نفر افزایش یافت.

خبرگزاری رسمی تاجیکستان «خاور» به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: با شناسایی 17 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان به 32 نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش 17 مورد در شهر دوشنبه، 10 مورد در استان سغد در شمال و 5 مورد دیگرابتلا به کرونا در ناحیه های تابع مرکز ثبت شده است.

بر اساس آمارهای رسمی تاجیکستان در راستای مبارزه با کرونا از اول ماه فوریه گذشته تاکنون 10937 نفر قرنطینه و از این تعداد 8438 نفر مرخص شده‌اند. در عین حال بیش از 2 هزار مورد مشکوک تا زمان تایید یا رد بیماری در مراکز درمانی تحت مراقبت قرار می گیرند.

این در حالی است که وزارت بهداشت تاجیکستان چند روز پیش اعلام کرده که 319 مورد مشکوک به بیماری ذات‌الریه به بیمارستانی در دوشنبه پایتخت این کشور منتقل شدند. تاکنون 11 تن از آنها فوت کرده و درمان 8 نفر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ادامه دارد.

تمام مدارس و مهدکودک‌ها در تاجیکستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از تاریخ 27 آوریل تا 10 می تعطیل شده‌اند.

 تاجیکستان در پی شیوع ویروس کرونا در ووهان چین گذرگاه مرزی با این کشور را در تاریخ 30 ژانویه بسته است. گذرگاههای مرزی با افغانستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز مسدود است.

دولت تاجیکستان از تاریخ 20 مارس تمام پروازها به چین را متوقف کرده و شهروندان بازگشتی از خارج را به قرنطینه اجباری فرستاده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها