يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۴۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند روزی است که شایعاتی درباره نایاب شدن سکه طرح جدید در بازار به گوش می‌رسد.
به گزارش پایگاه 598، بازار سکه و طلا که امسال به دلیل شیوع کرونا همانند سایر بازارها با محدودیت در بازگشایی روبه رو بود از ابتدای اردیبهشت بازگشایی شد تا به طور رسمی در سال جدید فعالیت خود را از سر بگیرد.
 
از زمان بازگشایی بازار با توجه به قیمت انس جهانی و افزایش نرخ دلار، قیمت سکه و طلا در این بازار با نوسان همراه بود و نمودار قیمتی آن هر روز تغییر می‌کرد.

از طرفی اعضای این صنف به واسطه شیوع کرونا و کاهش تردد و همچنین کاهش مراسم‌ها از رکود در این بازار خبر می‌دهند.

اما علی رغم رکود در بازار، قیمت طلا و سکه به دلیل وابستگی به قیمت ارز و انس جهانی، با رشد قیمت مواجه است.

در جدیدترین اتفاق در بازار، عرضه سکه طرح جدید بسیار کم شده و به نوعی این سکه در بازار کمیاب شده است.

در این باره ابراهیم محمدولی درباره اینکه آیا نایاب شدن سکه طرح جدید در بازار صحت دارد، اظهار کرد: به دلیل تقاضایی که وجود دارد می‌توان گفت؛ سکه طرح جدید کمیاب شده، اما اینکه نایاب شده صحت ندارد.

وی گفت: سکه فروش‌هایی که پروانه کسب دارند ممکن است مانند گذشته به دلیل کم بودن تقاضا خیلی موجودی نداشته باشند، اما اگر فردی سکه بخواهد به قیمت روز، عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: دلیل دیگر کم شدن سکه، مربوط به بورس است که افراد سکه را از بازار خریداری و در بورس با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند به همین دلیل عرضه در بازار کمتر است.

وی گفت: به دلیل اینکه ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است درخواست داریم عرضه و تقاضا در این بازار را تنظیم کند.

محمدولی بیان کرد: نوسان قیمتی موجب شده قدرت تصمیم گیری از فروشنده و خریدار گرفته شود و این موضوع در بازار اثرگذار است، امیدواریم این التهابات از بین برود.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره دلیل استقبال از سکه تمام نسبت به سایر قطعات سکه گفت: از نظر قیمتی خرید سکه طرح جدید به نسبت خرید قطعه نیم سکه ارزان‌تر است بنابراین تقاضا برای آن بیشتر است.

همچنین محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه فروشندگان سکه و طلا اظهار کرد: در حال حاضر فقط سکه طرح جدید خریدار دارد و مردم برای سرمایه گذاری به خرید آن تمایل دارند به همین دلیل حباب آن افزایش داشته است.

وی گفت:خرید سایر قطعات سکه در رکود به سر می‌برد و مشتری ندارد.

منبع: میزان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها