کد خبر: ۴۷۰۷۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
گزارش؛
تکنولوژی های مدرن و جدید، کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان امروز پیدا کرده اند. دنیای امروز دیگر بدون استفاده از این وسایل مدرن مانند گوشی های تلفن همراه، رایانه ها و اینترنت، ممکن نیست. همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمندتر شدن حرکت می کند و کم کم برای هر نیاز و مشکلی، یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598-علی شعبانی؛ تکنولوژی های مدرن و جدید، کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان امروز پیدا کرده اند. دنیای امروز دیگر بدون استفاده از این وسایل مدرن مانند گوشی های تلفن همراه، رایانه ها و اینترنت، ممکن نیست. همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمندتر شدن حرکت می کند و کم کم برای هر نیاز و مشکلی، یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند.

استفاده ی‌ مؤثر از فنّاوری‌‌های اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش‌ از راه دور امروزه نیاز اساسی هر کشوری می باشد. آموزش مجازی یا virtual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی e-learning بر بستر اینترنت از راه دور امکان‌پذیر است. تکنولوژی های جدید اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در ارائه ی آموزش و یادگیری بر عهده دارند، که البته به طرق مختلفی از آنها یاد می شود. آموزش مجازی به عنوان شیوه نوظهور به طور جدی این هدف را دنبال می‌کند.

یادگیری الکترونیکی شامل ارائه محتوای آموزشی توسط اساتید و معلمان هر رشته، از طریق فناوری الکترونیک به فراگیران علاقمند است که این فراگیران می توانند در هر نقطه از جهان از آن بهره مند شوند.

در کشور ما نیز با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش به ناچار مجبور به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور کرد. در این میان جای خالی آموزش از راه دور خیلی احساس میشد که بالاخره با راه اندازی شبکه شاد(شبکه آموزشی دانش آموزان) این خلا بین معلم و دانش آموز برطرف شد.

نرم افزار شاد که از امکانات بی نظیر و خوبی برخوردار است تاکنون توانسته خلا بین معلمان و دانش آموزان که به واسطه کروناویروس به وجود آمده است پر کند.

ایرادهای شبکه شاد برطرف شد/ شاد رقیب جدی نرم افزارهای مشابه خارجی

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در این زمینه میگوید: شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) یک پیام‌رسان بومی ایرانی و دارای محیطی ایزوله است که در هیچ پیام‌رسانی به اندازه (شاد) قابلیت ایجاد گروه و کانال وجود ندارد و این ظرفیتی بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌های خوب این پیام‌رسان، امکان نصب بر دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف و وجود نسخه ویندوزی آن است که می‌شود بدون تلفن همراه و از طریق سایت با فضای وسیع از آن بهره‌مند شد.

همچنین مهدی شرفی به مشکلات پیش‌آمده برای دانش‌آموزان و معلمان در اپلیکیشن شاد اشاره کرد و اظهارداشت: بر این موضوع واقف هستیم که بالا بودن حجم فایل‌ها باعث اشغال فضای زیادی در تبلت یا گوشی معلمان می‌شود و برای رفع این مشکل، گزینه‌ای را در روی اپلیکیشن شاد قراردادیم که امکان فشرده‌سازی فایل‌ها را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: معلمان و دانش آموزان باید ابتدا فایل را فشرده و سپس ارسال کنند. علاوه بر این باید به معلمان ‌آموزش داده شود که فیلم‌های تولیدی را با حجم کم ضبط و ارسال کنند.

وی ادامه داد: با به روز رسانی‌ نرم افزار شاد هم زمان با آپلود کردن، ‌فایل‌ها فشرده‌سازی هم می‌شوند، از این رو سرعت ارسال فایل افزایش می‌یابد و همچنین امکان برگزاری زنده کلاس‌ها مهیا می‌شود.

شرفی در واکنش به مقایسه سادگی کار در نرم افزار شاد با نرم‌افزارهای خارجی مانند واتس آپ تصریح کرد: طی روزهای آینده دو ابزار در اپلیکشین شاد ایجاد خواهد شد، یکی از این ابزارها مربوط به حضور و غیاب است و یک ابزار دیگر هم پخش آنلاین یا لایو است. از بازخوردهای دریافت شده از دانش آموزان به جرات پیش بینی می‌کنیم که در صورت اضافه شدن این دو ابزار دانش‌آموزان و معلمان اپلیکیشن شاد را به همسان‌های خارجی خود ترجیح خواهند داد.

وی افزود: ۲ میلیون معلم و دانش آموز اپلیکیشن شاد را نصب کردند و حدود ۷۰۰ میلیون فایل با حجم‌های مختلف در آن جا به جا به شده است.

رئیس جمهور: شبکه شاد پابرجا خواهد ماند

رئیس جمهور در آیین بزرگداشت روز معلم که امسال به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: ایرادهای شبکه شاد برطرف می‌شود و حتی پس از دایرشدن کلاس‌ها ابزار مهمی در اختیار آموزش و پرورش خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد که با دستور کتبی به مرکز ملی فضای مجازی از آنها خواسته است که به این سامانه کمک کنند و همچنین امنیت این شبکه باید توسط "افتا" تامین گردد.

وی ادامه داد: به ظاهر که نگاه می کنیم می گوییم بوسیله سامانه شاد بچه ها از درس عقب نمی افتند. مسئله درس خیلی مهم است اما اگر ارتباط فضای مجازی و معلم و شاگرد نبود، ببینید که به این بچه‌ها چقدر سخت می گذشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها