أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۰۷۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دوشنبه با پیاده‌روی جمعی از طلاب، دانشجویان و خانواده‌ها؛
دومین گام از حرکت پیاده‌ی الی‌بیت‌المقدس، عصر دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه با پیاده‌روی جمعی از طلاب، دانشجویان و خانواده‌ها از حرم حضرت فاطمه‌ی معصومه تا حرم حضرت شاه‌جمال در ابتدای جاده‌ی عتبات و قدس انجام شد.
به گزارش پایگاه 598، دومین گام از حرکت پیاده‌ی الی‌بیت‌المقدس، عصر دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه با پیاده‌روی جمعی از طلاب، دانشجویان و خانواده‌ها از حرم حضرت فاطمه‌ی معصومه تا حرم حضرت شاه‌جمال در ابتدای جاده‌ی عتبات و قدس انجام شد.


این حرکت که طی یک هفته به صورت امدادی و پیاده  شهرهای شرقی تا غربی ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان اسلام را با شعار الی‌بیت‌المقدس می‌پیماید، تلاش برای تعظیم شعائر یوم‌الله روز قدس است که به جای تجمع در عرض خیابان، تقرب در عمق جاده به طرف عتبات و قدس را می‌آزماید و بازتعریف روز قدس در هیأت هفته‌ی قدس بر شریان‌های پیاده‌ی اربعین با هدف تعطیل نشدن مناسک روز قدس است.

گفتنی است حرکت پیاده‌ی الی‌بیت‌المقدس در نخستین گام خود از صحن قدس آستان مطهر رضوی آغاز شد و در هر روز تا رسیدن به گام آخر، صفر مرز خسروی، تلاش بر آن است که زائرانی از خانه تا نقطه چاووش شهر و روستا را پیاده طی کرده و در نقطه‌ی چاووش در ابتدای جاده‌ی عتبات و قدس از دور حرم حسینی و حرم اقصی را زیارت می‌کنند و چاووش‌خوانی می‌کنند.



کاشت نهال سیب به جهت حرم حسینی و نهال زیتون به جهت مسجد اقصی و برقراری نماز جماعت در محیط باز بوستان چاووش در کنار آستان حضرت شاه‌جمال و افطاری ساده از دیگر برنامه‌های روز دوم حرکت پیاده‌ی الی‌بیت‌المقدس در قم مقدسه بود.

بناء به اعلان دبیرخانه‌ی مجمع تشکل‌های بین‌الملل، هم‌آهنگ‌کننده‌ی ملی این حرکت مردمی، گام سوم این پیاده‌روی گسسته‌ی یک‌هفته‌یی عصر روز سه‌شنبه در مراکز استان تهران، فارس و چند شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان با رفتن به نقطه‌ی چاووش این نقاط و چاووش‌خوانی در ابتدای جاده‌ی عتبات و قدس و زیارت از دور حرم کربلاء و‌بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.‌






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها