يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۸۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور در سخنانی بیان داست که: مهم این است که راست‌گویی را ترویج کنیم، ذهن مردم را مشوش نکنیم و امیدآفرین باشیم و در میان مردم دلهره و اضطراب ایجاد نکنیم. (ایسنا/ نقد و انتقاد هیچ اشکالی ندارد/ ملت ایران، معجزه تاریخی انجام داد/30 اردیبهشت 1399/ کد خبر:4929971)

این سخنان ضمن اینکه مورد تأیید هر عقل سلیم و سیاستمدار در تراز انقلاب اسلامی است لیکن نباید با شنیدن این قبیل مطالب از یک موضوع مهم غفلت کرد و آن‌هم این است که گوینده خود در میدان عمل و اگر مسئول هم باشد در حوزه مدیریتی خود تا چه حد به این اصل در گفتار و عمل پای بند می‌باشد.

در دولت 8 ساله اعتدالیون تا به امروز کم نبود شعارها، وعده‌ها و مطالبی که یا به اجرا درنیامد یا اجرا شد اما ابتر و ناقص اجرا شد و یا در مسیری برخلاف مواضع اعلام‌شده طی طریق کرد. همین شرایط باعث شد تا روند برخی تخلفات نجومی و رانت‌ها و اختلاس‌ها در کشور ابعاد فاجعه‌آمیزی به خود بگیرد که در دولت‌های قبل کم‌نظیر بوده است که در آخرین مورد آن می‌توان به دستگیری و محاکمه و صدور حکم سلطان خودرو و همسرش اشاره کرد.

این شخص و اشخاص بسیار دیگری که همه ما و شما می‌توانیم به برخی از آنان اشاره هم داشته باشیم بلاشک محصول شرایطی است که در دولت حسن روحانی به دلیل پیری مدیران ارشد، ضعف شدید مدیران میانی و از خودباختگی مدیران پایین‌دست در برابر وسوسه‌های مالی و مسئولیتی به وجود آمده است. آن زمان که منتقدان توسط رئیس دولت و مشاوران و یاران گرمابه و گلستانش در دولت و یاران‌ همسو و بیگانه با جایگاه مهم نمایندگی ملت در مجلس دهم که با پرچم لیست امید و یاران روحانی قوه مقننه را در تصرف خود داشته و تا آخرین روز هیچ‌گونه حرکتی برای نظارت، سؤال و استیضاحی که منجر به قطع این روند و حضور مدیران مؤمن و متعهد به امر نمایندگی ملت از خود نشان ندادند و آن‌چنان در این راه، راه افراط را پیمودند که به لقب "وکیل الدولگی" مفتخر شدند! آماج حملات شدید کلامی و قانونی می‌شدند بی‌تردید تخم اختلاس و رانت‌خواری و نفوذ عناصر خائن به ملت و اقتصاد و معیشت و حجاب و عفاف کشور در حال رشد و ایجاد تردید در فرهنگ دینی و ایرانی بود. نکته طنز ماجرا اینجاست که افرادی همچون معصومه ابتکار با ایمان به فراموشی حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت ملت شریف ایران می‌گوید: مدت‌هاست که بداخلاقی در جامعه رواج پیداکرده که هدف آن‌ها تخریب افراد خاص است و می‌خواهند چهره انقلاب و چهره‌هایی که مردم به آن‌ها امید دارند را تخریب کنند تا مورد اعتماد نباشند، گویی 8 سال گذشته را وی در خواب کامل بوده و دنیای او با دنیای ما مردم تفاوت‌های ماهوی دارد. (خبر خودرو/ واکنش معصومه ابتکار به تخریب مولاوردی/ 31 اردیبهشت 1399/ کد خبر: 996747)

درهرصورت رفتار و عملکردهای روحانی پارادوکس‌های شدیدی را میان سخن و عمل روحانی و دولتمردانش نشان می‌دهد که باور اینکه خود روحانی در تمام مراحل زندگی این باور را در عمل نیز آزموده باشد با تردید مواجه می‌سازد. وی عدم ایجاد دلهره و تشویش و امیدآفرینی را از همه می‌خواهد اما وقتی نوبت به واکاوی عملکرد وی در سیاست‌های داخلی و خارجی دولتمردانش می‌رسد عدم شفافیت و عدم اجرای وعده‌های داده‌شده، عدم رعایت منافع ملی در موضوعاتی همچون برجام و اف ای تی اف و بالاخره خطرناک‌تر از همه توافق‌نامه 2030 و... ده‌ها مورد دیگر در مقیاس ملی و منطقه‌ای کشور، همچنان بلاتکلیف مانده و دولتمردان بیش از آنکه در روی زمین عملکردهای خود را به نمایش بگذارند، در روی کاغذ و فضای رسانه خود را آن‌چنان‌که دوست می‌دارند تا دیده شوند قلمداد می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها