أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۷۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری؛
اعلام عملکرد قوه قضاییه مصداق بارز شفافیت در قوه است، رسیدگی به اتهامات طبری و همدستان وی مصداق روشنی از فساد ستیزی قوه قضاییه است. خوشحالیم که امروز در آستانه هفته قوه قضاییه با سری بلند به مردم اعلام کنیم که در عمل به وعده هایمان و مبارزه با مفاسد عمل کرده‌ایم. خوشحالیم که وظیفه خود در مبارزه با فساد را بدون تبعیض انجام می‌دهیم.
به گزارش پایگاه 598، بیست و هفتمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه) برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهیدانی که در مسیر دستاورد‌های انقلاب اسلامی قدم برداشتند، گرامی می‌داریم.
 
حکم اعدام برای عامل افشای محل تردد شهید سردار سلیمانی/ برگزاری ۴۰ جلسه دادگاه عیسی شریفی؛ قالیباف متهم نیست

وی ادامه داد: این روز‌ها با سالگرد رحلت امام بزرگوار و به رهبری رسیدن مقام معظم رهبری مقارن است.

اسماعیلی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ذه) گفت: تحول خواهی ویژگی امروز جامعه است و جامعه زنده نیازمند تحول است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد : تبدیل به روحیه مطالبه گری، ایجاد عزت و اعتماد به نفس ملی و نگرش جدید دین مداری در مردم با تکیه بر جوانگرایی و اعتماد به نسل جوان انجام می‌شود.

وی گفت: بررسی تحول در دوره مدیریت اخیر همزمان به آغاز مدیریت جدید است و امروز با گذشت یک سال از این دوره و در آستانه هفته قوه قضاییه آثار تحول نمایان شده است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: فساد ستیزی هدف قوه قضاییه است که در خرداد ماه مصادیق برجسته‌ای از تحول را شاهد بودیم.

اسماعیلی تصریح کرد: صدور بخشنامه نحوه رسیدگی به جرایم سیاسی مصداق بارزی در تحول رویه قوه قضاییه بود.

وی افزود: اعلام عملکرد قوه قضاییه مصداق بارز شفافیت در قوه است، رسیدگی به اتهامات طبری و همدستان وی مصداق روشنی از فساد ستیزی قوه قضاییه است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: خوشحالیم که امروز در آستانه هفته قوه قضاییه با سری بلند به مردم اعلام کنیم که در عمل به وعده هایمان و مبارزه با مفاسد عمل کرده‌ایم.

اسماعیلی گفت: خوشحالیم که وظیفه خود در مبارزه با فساد را بدون تبعیض انجام می‌دهیم.

وی افزود: امروز تمام مفسدان در هر مقامی دیگر از حاشیه امن و حریم ممنوعه برخوردار نیستند و خوشحالیم که اعلام کنیم قوه قضاییه عمل گرا است و به جای شعارگرایی، گزارش عملکرد به مردم می‌دهد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: برخورد قوه قضاییه با معدود مفسدان داخل قوه جدی است، اما رسانه ها، جریانات سیاسی و اشخاص مختلف این پرونده را بهانه و دست مایه ای برای تسویه حساب شخصی و گروهی قرار ندهند و از تخریب دیگران و توهین و افترا به اشخاص اجتناب کنند و حتی نسبت به متهمان اجازه دهند برابر موازین قضایی رسیدگی انجام و حکم قانونی صادر شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تخلف و جرم در قوه قضاییه یک حادثه و استثا است، گفت: این قوه از بیشترین، دقیق ترین و حساس ترین نهادهای نظارتی برخوردار است و در جهت ارتقای سلامت قوه قضاییه در دوره اخیر تقویت شده است.

وی افزود: اعلام می‌کنیم با وجود تمام سختگیری‌ها و ضوابط و معیارهای خاص در اعمال پرسنل قوه قضاییه، آمارهای دقیق ما حکایت از آن دارد که عدد متخلفین درون قوه قضاییه به ویژه در جامعه قضات کمتر از یک درصد است، البته همین میزان هم نباید باشد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: همکاران ما پاک دست، سالم و عادل هستند که از تمام آن‌ها تشکر می‌کنم و دست یکایک آن‌ها را می‌بوسم.

اسماعیلی گفت: به نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه مجلس و رئیس آن که موفق شدند اعتماد مردم را کسب و افتخار نمایندگی آن‌ها را به دست آورند، تبریک عرض می‌کنم.

انتصابات جدید در قوه قضاییه

اسماعیلی درباره انتصابات جدید در قوه قضاییه گفت: انتصابات جدیدی در قوه قضاییه مبتنی بر اصلاح ساختار قوه قضاییه در حال انجام است.

وی افزود: حجت الاسلام مظفری که تاکنون مسئول شورای حل اختلاف کشور بود، به سمت معاونت قضایی منصوب شد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: امین حسین رحیمی مشاور رئیس قوه قضاییه به عنوان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد.

اسماعیلی گفت: حجت الاسلام امینی که عهده دار منابع انسانی بود به عنوان مشاور رئیس قوه منصوب شد.

وی افزود: حجت الاسلام هادی صادقی معاونت فرهنگی قوه قضاییه به عنوان رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه منصوب شد.

اسماعیلی تصریح کرد: محمد مهدی حاج محمدی به سمت رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و دکتر جهانگیر به عنوان مشاور رئیس قوه قضاییه و مسئول دفتر بازرسی قوه قضاییه انجام وظیفه خواهند کرد.

ماجرای اخذ رشوه توسط برخی از نمایندگان مجلس چه بود؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره اخذ رشوه توسط برخی از نمایندگان مجلس گفت: بلافاصله بعد از اعلام موضوع اخذ رشوه توسط برخی از نمایندگان مجلس از سوی آقای میرسلیم، سازمان بازرسی کل کشور مطالب ایشان را شنید و اسناد و مدارکی که آقای میرسلیم ادعا می‌کند درباره اخد رشوه از مدیران مجلس بوده اخذ شد و سازمان بازرسی مشغول بررسی این ادعا است.

وی با بیان اینکه موضوع جدید است و در پایان رسیدگی نتیجه اعلام می‌شود، افزود: مهم این است که قوه قضاییه بار‌ها اعلام کرده است، افراد اگر از جرمی اطلاع پیدا می‌کنند به قوه قضاییه اعلام کنند.

حکم اعدام عامل افشای محل تردد سردار سلیمانی صادر شد/ او یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد است

وی درباره حکم عامل افشای محل تردد سردار سلیمانی گفت: «سید محمود موسوی مجد» فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به اعدام محکوم شد.

اسماعیلی تصریح کرد: وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد شهید سرلشکر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده و به زودی اجرا می‌شود.

برگزاری ۴۰ جلسه دادگاه عیسی شریفی/ به زودی پرونده به مرحله صدور حکم می‌رسد

اسماعیلی درباره پرونده عیسی شریفی گفت: پرونده عیسی شریفی در دادسرای نظامی بررسی می‌شود که تا امروز نزدیک به ۴۰ جلسه دادگاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جلسات پایانی دادگاه طی هفته آتی برگزار می‌شود، افزود: به زودی پرونده به مرحله صدور حکم می‌رسد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: ۲ نفر بازداشت هستند و ۹ نفر با قرار تأمین آزاد هستند.

بازداشت ۶ نفر در پرونده هواپیمای اوکراینی

اسماعیلی درباره پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: در پرونده هواپیمای اوکراینی، گروه‌های کارشناسی متعدد بررسی سانحه را انجام دادند، اعلام شد که خانواده جانباختگان می‌توانند به سازمان قضایی مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ نفر به بازپرس پرونده مراجعه کرده اند، افزود: تا امروز ۶ نفر بازداشت شده انأ که ۳ متهم با قرار تامین آزاد شده اند.

اشد مجازات برای پدر رومینا اشرفی

سخنگوی قوه قضاییه درباره مجازات پدر رومینا اشرفی گفت: در پرونده رومینا، هر نوع قتل اعم از فرزندکشی، همسرکشی یا مادر و پدرکشی جنایت است و با آن برخورد می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: حتما اشد مجازات برای قاتل در پرونده‌های این چنینی اجرا می‌شود.

وی افزود: ما طرفدار عفو و گذشت اولیای دم هستیم و از آن‌ها دعوت به عفو می‌کنیم.

قالیباف متهم پرونده شریفی نیست

سخنگوی قوه قضاییه درباره نقش قالیباف عیسی شریفی گفت: محتوای پرونده عیسی شریفی حکایت از آن دارد که قالیباف در زمره متهمان نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها