يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۸۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی در مجلس؛
غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس: وضعیت اجاره خانه بسیار اسفناک است و کسی نیز پاسخگو نیست، وزارت راه برنامه جامعی برای تولید مسکن ندارد. امروز با حقوق ۵۰ سال نیز نمی توان یک خانه خرید.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، سید غنی نظری در  جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی با حضور وزیر راه بیان کرد: وضعیت اجاره خانه بسیار اسفناک است و کسی نیز پاسخگو نیست، وزارت راه برنامه جامعی برای تولید مسکن ندارد امروز با حقوق ۵۰ سال نیز نمی توان یک خانه خرید.


وی در ادامه اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید جوانان حتی نمی توانند ازدواج کنند چرا قانون مالیات بر خانه های خالی اجرا نمی شود و دو میلیون و ۸۰۰ خانه خالی به بازار نمی آید؟

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا به راه های روستایی توجه نمی شود؟ امروز در حوزه بنده در روستایی با ۲۰۰ خانوار جاده آسفالتی وجود ندارد پروژه های راه سازی در دوره شما حرکت لاک پشتی دارد.

نظری در ادامه تاکید کرد: نظارت بر پیمانکاران باید به طور جدی اعمال شود، از ۲۰ سال پیش قرار بود در اردبیل سوت قطار به صدا درآید اما تا به امروز موفق نشده است. چرا ستاد باز آفرینی شهری در سستی مدیریت می شود؟ نگذارید بیشتر از این مردم داغدار عزیزانشان شوند.

همچنین مجتبی محفوظی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی با حضور اسلامی، گفت: متاسفانه بسیاری از راه های ارتباطی کشور دچار مشکل است و استان خوزستان در این زمینه مورد توجه دولت قرار نمی گیرد.

وی افزود: جای تاسف دارد که راه های ارتباطی خوزستان به ویژه آبادان به جاده های مرگ معروف شده است و ما تا چه زمانی باید فاقد جاده های ایمن در سراسر کشور باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط ریلی خرمشهر به تهران مهمترین و قدیمی ترین خط ریلی کشور است اما با وجود این، یک بانده است و باید  تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

محفوظی بیان کرد:  دولت روحانی با پروژه مسکن مهر سر ناسازگاری داشت و آن را به قوطی کبریت تشبیه می کرد و در این شرایط سوال ما این است که چرا دولت برای وضعیت مسکن اقدامی انجام نمی دهد.

وی گفت: بسیاری از هموطنان ما حتی همین خانه کوچک را هم برای سکونت ندارند و باید موضوع مسکن اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد.

در ادامه جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: وزرایی که به مجلس می آیند باید بر اساس سیاست های کلی نظام، برنامه ششم و قانون اساسی صحبت کنند.

وی افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه وزارت راه و شهرسازی باید از شرکت های دانش بنیان به ویژه در حوزه ریلی حمایت کند اما تاکنون اقدام موثری در این راستا انجام نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی ما بحث بازآفرینی شهری است و وزارت راه و شهرسازی موظف است که ۲۷۰ محله در شهرهای مختلف را بازآفرینی کند اما در این زمینه هم به خوبی عمل نکرده است.

کوچکی نژاد افزود: قرار بر این بود که هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شود و همچنین دولت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی برای بخش های کم درآمد جامعه بسازد اما در این زمینه هم به خوبی عمل نشده است.

وی متذکر شد: وزیر راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد به نمایندگان وعده داد به حوزه مسکن مهر محرومین و افراد کم درآمد توجه خواهد شد اما دولت نه تنها مسکن مهر را قبول نداشت بلکه اقدامی برای حل مشکل مسکن مردم انجام نداد.

نماینده مردم رشت گفت: دولت روحانی نه تنها به مسکن مهر توجه نکرد بلکه تنها هنر این دولت این بود که نام مسکن مهر را به مسکن اجتماعی تغییر داد و جای تاسف دارد که حاشیه نشینی امروز به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
۰
۰
سخنرانی فایده که ندارد هیچ ملال آور هم هست
اگر می توانید کاری کنید
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
پاسخ
خیرالعمل
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
۰
۰
به عقیده من زون کردن نمایندگان بروضع مالیات برخانه های خالی، خانه هاراگرانترمیکندواینگونه فشاررابرگرده بی خانمانها افزایش می‌دهیم. راه نجات تنها درواگذاری زمین به بی‌خانمان‌هایی که قادربه ساخت مسکن یک طبقه ویلایی هستن بصورت رایگان وبشرط تملیک بعدازصدسال وممنوع بودن خریدوفروش آن..
همان راهی که اول انقلاب اجراشدوخیلیها ازبیخانمانی نجات یافتند...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها