کد خبر: ۴۷۲۸۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۴ تير ۱۳۹۹
از حادثه نطنز تا کشف پیکر حاج احمد متوسلیان؛
در عصر لایک و ریتوئیت، اطلاع برخی افراد از اخبار محرمانه و کدهای امنیتی باعث شده تا حتی در برخی مواقع مصالح ملی هم نادیده گرفته شود و از طرفی برخلاف عرف رسانه‌ای در سایر نقاط دنیا، خبرنگاران را عناصر اطلاعاتی و امنیتی معرفی می کند که این موضوع روی نوع نگاه مردم تاثیر گذار خواهد بود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ابتدا حادثه بامداد پنج‌شنبه در یکی از سوله های درحال ساخت تاسیسات هسته‌ای نطنز و گمانه زنی در خصوص علت این حادثه نقل محافل خبری و رسانه ای شد.

عصر روز جمعه، شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که به دلیل ملاحظات امنیتی، علت و چگونگی وقوع این حادثه در زمانی دیگر به اطلاع خواهد رسید.

اما درست پس از موضع رسمی شورای عالی امنیت ملی، رئیس و یکی از خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما، در دو توییت تلویحا اسراییل را عامل انفجار نطنز دانستند که این مواضع با استقبال اکانت های ضدانقلاب همراه شد.

اینکه نهادهای امنیتی کشور بنا به حفظ مصالح ملی صلاح دانستند که علت اصلی حادثه نطنز و نقش اسرائیل حداقل برای مدتی رسانه ای نشود و از طرفی برخی خبرنگاران بدون رعایت اصول امنیتی و به علت ارتباطات خاص با نهادهای امنیتی رسما از علت اصلی حادثه سخن می گویند خود از نکات عجیب ماجرا است!

اما خبر دوم مربوط به روز گذشته و سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات همراهش در بیروت بود.

از صبح روز جمعه اخباری مبنی بر پیدا شدن پیکرهای مطهر شهید متوسلیان و همراهانش در فضای مجازی منتشر و شهادت این ۴ دیپلمات جمهوری اسلامی تایید شد.

خبری ک البته تنها در حد یک گمانه زنی توییتری باقی ماند و توسط هیچ یک از نهادهای رسمی کشور و البته خانواده های ۴ دیپلمات ربوده شده تایید نشد تا صرفا برخی فرضیه ها مبنی شهادت حاج احمد متوسلیان بازنشر شود اما هیچ خبر جدیدی از این عزیزان مخابره نشود و تنها ساعاتی آشفتگی را برای خانواده های آنان رقم بزند.

هر دو اتفاق فوق وضعیت آشفته رسانه ای کشور را نشان می‌دهد؛ اتفاقی که بی تردید می تواند به بی‌اعتباری رسانه ها دامن زده و باعث رونق فیک‌نیوزها شود.

با این وجود در عصر لایک و ریتوئیت، اطلاع برخی افراد از اخبار محرمانه و کدهای امنیتی باعث شده تا حتی در برخی مواقع مصالح ملی هم نادیده گرفته شود و از طرفی برخلاف عرف رسانه‌ای در سایر نقاط دنیا، خبرنگاران را عناصر اطلاعاتی و امنیتی معرفی می کند که این موضوع روی نوع نگاه مردم تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که کم کاری‌ نهادهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی در نحوه اطلاع رسانی از اتفاقات مهم باعث شده تا فضا برای اینگونه کددهی ها توسط اکانت های توییتری آماده شود و به نظر می رسد که می‌بایست در این زمینه تجدید رویه صورت پذیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها