أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۳۰۷۹
زمان انتشار: ۰۴:۳۷     ۱۹ تير ۱۳۹۹
بی‌بی‌سی فارسی با تحریف موضوع سریال ضدایرانی «تهران» مطرح کرد:
بی بی سی فارسی در یادداشتی سعی می کند تا با استفاده از نوع شخصیت پردازی و فضاسازی های به کار رفته و همچنین نادیده گرفتن بخش مهمی از داستان سریال صهیونیستی «تهران»، پیام آن را مودت و دوستی میان ایرانیان و ساکنان سرزمین های اشغالی عنوان کند!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انتشار 5 قسمت از اپیزود اول سریال صهیونیستی «تهران» بازخوردهای فراوانی را در رسانه های داخلی و خارجی داشته است تا بار دیگر بر قدرت آثار هنری و سینمایی در دوران جنگ نرم صحه گذارد.

این سریال، روایتگر داستان تامار رابینیان، مامور ایرانی الاصل سرویس جاسوسی موساد است که در یک سفر مخفیانه به تهران سعی دارد با نفوذ به شرکت برق و از کار انداختن پدافند هوایی، زمینه را برای بمباران نیروگاه اتمی ایران توسط ارتش اسرائیل فراهم سازد.



بی بی سی فارسی از جمله رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بود که سعی کرد با استفاده از آب گل آلود این سریال اسرائیلی ماهی خود را صید کند! با این وجود بنگاه خبرپراکنی بریتانیا با زیرکی خاصی هدف و موضوع ساخت این سریال ضدایرانی را به طور کلی تغییر داد!

بی بی سی فارسی در ابتدا می نویسد: «سریال تهران کوشیده برای مخاطبانش تصویری امروزی، باورپذیر و احتمالا متفاوت‌تر ارائه دهد که کمتر در سینمای غرب نمایش داده شده است.»

این ادعا در حالی مطرح شده که ایرانیان به تصویر کشیده شده در این سریال افرادی هوس باز، دروغگو و حتی دوستدار اعدام هستند که طبق گفته بی بی سی فارسی تصویری امروزی . باورپذیر است!

اما در ادامه این یادداشت بی بی سی فارسی سعی می کند تا با استفاده از نوع شخصیت پردازی و فضاسازی های به کار رفته، پیام این سریال را مودت و دوستی میان ایرانیان و ساکنان سرزمین های اشغالی عنوان کند!

بی بی سی فارسی در این خصوص نوشته است: «سبک زندگی، روابط و فضاهای این سریال به شدت متاثر از زندگی "طبقه متوسط و مدرن ایران" است. از نظر موشه زوندر، نویسنده سریال، این همان تصویر متفاوتی است که تاکنون در سریال‌های غربی نشان داده نشده است. او در مصاحبه‌ای حتی ابراز خوش‌بینی کرده که این فیلم بر روابط ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها که به دنبال تخاصم دو دولت، قطع است، تاثیری مثبت بگذارد.

روایت فیلم تا حد زیادی بر اساس همان تصویر و کمپین‌های ضد جنگ چند سال اخیر شکل گرفته است که موفقیت چندانی نیافت: دوستی و نزدیکی دو ملت به رغم تخاصم دو دولت.»

اما بی بی سی فارسی عمداً بخش مهمی از داستان فیلم را نادیده گرفته و آن را ذکر نمی کند؛ بخشی که عملا به نتیجه گیری متفاوتی می انجامد.

همانگونه که در ابتدای مطلب عنوان شد، داستان فیلم حول جاسوسی اسرائیلی دنبال می شود که با سفر مخفیانه به ایران و نفوذ به شرکت برق قصد فراهم ساختن حمله نظامی اسرائیل به ایران را دارد.

حال جای سوال است که چگونه جاسوسی و فراهم کردن زمینه ها برای حمله نظامی به یک کشور دیگر، ارسال کننده پیام مودت و دوستی بوده و تصویر کمپین های ضدجنگ را ارائه می دهد؟!

آیا حمله به تاسیسات هسته ای و صلح آمیز جمهوری اسلامی توسط نیروی هوایی اسرائیل که به تبع آن منجر به فاجعه ای هسته ای و از بین رفتن خیل عطیمی از مردم بی گناه خواهد شد، تنها در "تخاصم دو دولت" خلاصه خواهد شد و نشانه ای از دوستی میان مردمان است؟!

از طرفی دستگیری جاسوسان موساد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در داخل خاک ایران همواره از موضوعاتی بود که با ابهام و تردیدافکنی رسانه های ماهواره‌ای همراه می‌شد اما سریال «تهران» خواسته یا ناخواسته عملا بر فعالیت های ضدجاسوسی دستگاه های امنیتی در به دام انداختن و دستگیری نفوذی ها مهر تایید زده و نشان می دهد که اسرائیل، امنیت ایران را نشانه گرفته‌است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها