أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۳۵۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۶ تير ۱۳۹۹
رسانه‌ها از برقراری آتش بس در نقاط مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از چند روز درگیری خونین خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598، رسانه‌های خبری چهارشنبه‌شب از کاهش تنش‌های مرزی بین ارمنستان با جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در روز چهارشنبه هیچ نقض آتش بس جدی در بخشی مرزی با جمهوری آذربایجان صورت نگرفته و تنها چند تیراندازی پراکنده از مواضع ارتش آذربایجان انجام شد.

ارمنستان همچنین از عدم گلوله باران مواضع خود از سوی ارتش آذربایجان خبر داد. ارتش ارمنستان روز سه شنبه گزارش داد که هواپیماهای بدون سرنشین آذربایجان به زیرساخت‌های یک منطقه مرزی حمله کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز چهارشنبه نقض جدی آتش بس را گزارش نکرد. خبرگزاری آذری «ترند» اعلام کرد که تنها یکی از روستاهای مرزی اذربایجان روز چهارشنبه هدف آتش ارمنستان قرار گرفت که کشته یا مجروحی برجای نگذاشت.

ارتش ارمنستان روز سه ‌شنبه تصویری از یک پهپاد «هرمس» متعلق به نیروهای مسلح آذربایجان که توسط یک موشک سطح به هوای ارمنستان شلیک شده بود را منتشر کرد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.

در پی بروز درگیری‌های اخیر بین نیروهای آذربایجانی و ارمنستانی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضمن توصیه به طرفین برای خویشتنداری و آغاز گفت‌وگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها