أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۳۶۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۹ تير ۱۳۹۹
مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س):
مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س) در نشست مجازی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) اردکان بر ضرورت شناخت روش های اخلاقی و روانشناسی امر به معروف تاکید کرد.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم‌پور در نشست مجازی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) اردکان اظهار داشت: یکی از مهمترین مکان ها برای امربه معروف مکان های اداری و رسمی است که شخص به خاطر حفظ موقعیت شغلی خود نمی‌تواند به آمرین پرخاشگری کند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س)، بد حجابی در جامعه را به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: بدحجابان یا غافلان به حجاب که با تذکر می‌توان آنها را از خواب غفلت بیدار کرد؛ جاهلان که درمان آنها با آموزش میسر است؛ ناقدان که باید به آنها مشاوره داد و  معاندان که می‌خواهند به نظام ضربه بزنند که باید با آنها برخورد کرد.

ججت الاسلام ابراهیم پور در خصوص «تذکر» بیان کرد: تذکر یکی از مهمترین روشهای امر به معروف است و منحصر به بحث خیابانی و جلسات عمومی، نمی شود و تصور نکنیم که امربه معروف لسانی، مطلق است، یعنی تمام بحث امر به معروف، لسانی نیست‌.

وی در زمینه آمران به معروف هم اظهار کرد: در امر به معروف الزامات اخلاقی توسط آمران باید رعایت شود تا تأثیر آن در فرد و جامعه مشاهده شود و از جمله این الزامات این که آمر خودش به معروف عمل کند؛ ویژگی‌های ظاهری همچون نظافت در پوشش، بوی‌خوش، چهره‌ای بشاش و خوشرو داشتن، و ظرافت هایی در تذکر خانم‌ها را هم رعایت کند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س) افزود: یک آمر به معروف باید صفات روحی لازم را دارا باشد که می‌توان به صبور بودن، حاضر جواب بودن، نفی عمل طرف مقابل را فقط در نظر داشتن نه نفی شخص را در نظر  گرفتن، اشاره کرد.

حجت الاسلام ابراهیم پور بیان کرد: آمر به معروف باید به تأثیرات روانی، سیاسی، خانوادگی که طرف مقابل در ذهن دارد، توجه داشته باشد، چون انسان طبیعتاً در برابر تذکر واکنش نشان می‌دهد و همچنین شخصی که به بدحجابی اعتقاد و باور دارد، امر به حجاب برای او سخت است و عملکرد برخی از مسئولین و اقشار خاص از جمله مذهبی‌ها ممکن است ذهنیت بدی از حجاب برای طرف مقابل ایجاد کرده باشد.

برپایه این گزارش، در پایان استاد به سئوالات طلاب در این موضوع پاسخ داد و توصیه کرد: در بحث تذکر لسانی آمر باید مطلب را با خوشرویی بیان و عبور کند و به تنش نکشاند همچنین نباید انتظار داشته باشیم با یک جمله  طرف مقابل حجاب خود را درست کند، این فرد یک عمر، بدین صورت بوده، با یک جمله قرار نیست، معجزه بشود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها