يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۹۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
فلاحی در نطق میان دستور:
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان در مجلس، با بیان اینکه مجلس نماد عقلانیت و عدالت‌خواهی است تاکیدکرد که باید از این نهاد صدای کارشناسی و راهبردی بیرون بیاید و تصمیم‌ها در کوره عقلانیت و عدالت‌خواهی پخته شوند.

به گزارش پایگاه 598، سارا فلاحی در نشست علنی امروز(چهارشنبه اول مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ایلام قلب ایران است هر چند راه‌آهن، سینما، بزرگراه و آزادراه ندارد هرچند 95 درصد نفت و گاز غرب کشور در ایلام است اما مدیریت آنها در ایلام نیست و مردم ایلام طالب آزادی و استقلال سهمشان از اسارت شرکت نفت و گاز غرب کشور هستند.

چرا بازنشستگان ایلام از مزایای مناطق جنگی محروم هستند؟

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر چند ایلام هشت سال جنگیده است اما امروز بازنشستگانش که مردان و زنان اصلی عرصه دفاع مقدس بودند از مزایای مناطق جنگی محروم هستند و زنانش که در عرصه مقاومت و دفاع بودند امروز سهمی از قدرت، سیاست، فرهنگ و اجتماع ندارند؟

وی تصریح کرد: ایلام دروازه مدیترانه است، ایلام دروازه عتبات عالیات است، 11 درصد گاز و 4 درصد نفت کشور را در اختیار دارد، 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، هزاران گونه گیاه دارویی دارد، هزاران هکتار زمین کشاورزی دارد، اما طرح گرمسیری‌اش با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری رها شده است، زیرساخت‌‎های عمرانی، جاده ای و بهداشتی اش به گروگان بی‌مسئولیتی برخی از مسئولان درآمده است که ایلام را در حاشیه دریافت‌ها و پرداخت‌ها قرار داده‌اند. به ایلام می‌آیند عکس می‌گیرند وقتی به تهران بازمی‌گردند برعکس وعده های خود عمل می‌کنند و کسانی که صرفا در تریبون‌ها مردم ایلام را قهرمان می‌نامند، اما وقتی ردیف‌های را تعریف می‌کنند نمادهای شجاعت و قهرمانی مردم ایلام را با بی مهری می‌زنند.

مجلس نماد عقلانیت و عدالت‌خواهی است

فلاحی خطاب به نمایندگان مجلس، یادآور شد: برادران و خواهرانم؛ مجلس نماد عقلانیت و عدالت‌خواهی است هر جا نهادهای دیگر اسیر بازی‌های سیاسی و اقتصادی می‌شوند، اسیر حرکات تکانشی می‌شوند باید در مجلس تصمیم‌ها در کوره عقلانیت و عدالت‌خواهی پخته شوند و تدبیرها سربرآورد. بنابراین در مجلس است که باید سهم استان‌های به استضعاف کشیده شده، گرفته شود.

وی اظهار کرد: امروز اقتصاد، سیاست و فرهنگ این مردم برای عبور از بحران به راهبرد نیاز دارد باید از این مجلس صدای کارشناسی و راهبردی بیرون بیاید، وقتی راهبرد نباشد آن گاه ما معیشت مردم را گرفتار تراژدی یارانه 45 هزار تومانی و دلار 25 هزار تومانی می‌نماییم، وقتی راهبرد نباشد عدالت در پرداخت‌ها نیست. آن گاه در مرکز عقلانیت، علمانیت و دانش میان پرداخت‌ها به کارکنان اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد و دولتی تفاوت از عرش به فرش است. برای اقتصادی که هم اسیر تحریم است و هم اسیر ضعف‌های راهبردی و کارشناسی برای اقتصادی که امروز مبتنی بر بی‌‎مسئولیتی و رانت خوری است برای عبور از رانتیاریسم فاسد برای نجات پول ملی کدام طرح واجد عقلانیت در مجلس و کدام لایحه قابل دفاع از دولت آمده است؟

سوءمدیریت و رقابت‌های کور سیاسی اقتصادمان را با مشکل مواجه کرده است

فلاحی خطاب به نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: بپذیریم که خود این اقتصاد را دچار تحریم کرده‌ایم و بپذیریم که در سایه عدم توجه به داشته‌های درونی و سوء مدیریت در سایه مشخص نکردن سهم پذیری اقتصادمان از جهان و در سایه رقابت‌های کور سیاسی این اقتصاد را با مشکل مواجه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: برادران و خواهرانم؛ امروز ولایت، انقلاب و شهدای وطن به سپر نیاز دارند نه آنکه آنها را سپر اشتباهات و غلط‌های سیاسی و اقتصادی خود نماییم. امروز تک تک مسئولان باید سرشان را پایین بیندازند، جیب‌هایشان را ببندند و کار کنند و اگر نمی‌توانند مسئولیت را به اهلش واگذارند نه آنکه بیت‌المال را مانند ارث پدرانشان به دوش بگیرند و به سمت خانه‌های غصبی خود ببرند.

فلاحی  افزود: امروز سرزمین ما بیش از هر زمان دیگری به قسم‌های سلیمانی نیاز دارد شهید ما اگر حاکم بر دلهاست چون مخلص و بی ریا بود و جانش در کف دستش بود برای حفظ آبروی مردم نه آنکه آبروی مردم را سر دستش بگیرد برای حفظ پایه های قدرت خود. امروز دیگر نمی‌توان با اسامی مستعار فساد ارزی و اقتصادی را به سلطان‌هایی نسبت داد که پشت هر کدامشان مسئولی بی‌مسئولیت است. این مسئولان اگر پشت این سلطان‌ها را خالی کنند این سلطانیسم فرو خواهد پاشید.

وی تصریح کرد: آنانی که آمدند و از استخوان شهیدانمان صندلی قدرت ساختند، آمدند و بردند و خوردند و رفتند امروز باید نه تنها بازگردند بلکه باید بنشینند و بمانند و و پاسخ دهند، نفوذ صرفا خرابکاری و جاسوسی دشمن نیست، مسئولی که کار نمی‌کند، مدیری که آسانسوری بالا می‌رود، وزیری که برای اداره وزارتخانه‌اش راهبرد ندارد قطعا در زمین دشمن کار می کند. نماینده‌ای که طرح کارشناسی نمی‌نویسد قطعا در زمین نفوذ دشمن است.

ایلام اسیر توسعه‌نیافتگی شده است

فلاحی گفت: امروز نماد مظلومیت جمهوری اسلامی مدیران ناکارآمدی هستند که بلد نیستند داشته‌های ما را مدیریت کنند به همین خاطر است که امروز هلیلان، سیروان و بدره بیمارستان ندارند، ملکشاهی آب شرب سالم ندارد، ایوان زیرساخت های شهری، عمرانی و کمربندی ندارد، سد چناره چرداول تامین اعتبار نمی شود، تملیک اراضی و جابجایی روستاهای حاشیه سدمره و روستای تاریخی سراب کلان در سیروان انجام نمی‌شود، منطقه آزاد مهران آزاد نمی‌شود، تونل کویر کوه آبدانان و دره شهری‌ها تکمیل نمی‌شود، پتروشیمی دهلران به فراموشی سپرده می‌شود، آسمان آبادی‌ها در آسمان سیاست چشم دوخته‌اند تا دهستانشان به بخش تبدیل شود و ایلام اسیر توسعه‌نیافتگی شده است.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، از رییس جمهور و وزرا خواست تا ایلام را دریابند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رییس جمهور، تاکید کرد:  آقای رییس این صدا، صدای بغض آلود از مردمی است که صلابت و مظلومیتشان هیچ تریبونی ندارد، امیدوار هستم همه کسانی که مسئول هستند نه بخاطر کسی بلکه بخاطر شهیدان ایلام به ایلام برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها