أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۹۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
موزه و سراسرنمای مقاومت سردار سلیمانی با حضور فرماندهان افتتاح شد؛
موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی روز گذشته با حضور سردار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد. این موزه مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۳۳‌روزه افتتاح شده است.
به گزارش پایگاه 598، موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی روز گذشته با حضور سردار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد. این موزه مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۳۳‌روزه افتتاح شده است.

شهید سلیمانی نبود، عراق و سوریه به دست داعش می‌افتاد
در حاشیه این مراسم سرلشکر باقری گفت: نمایشگاه و موزه‌ای که امروز افتتاح شد و ما به صورت مختصر از آن بازدید کردیم بخش اندکی از تلاش‌های محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با دسیسه‌ها و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای دشمنان و گروه‌های تروریستی که توسط استکبار جهانی ایجاد شد را شامل می‌شود. از طرفی اقداماتی که مقدسات اسلامی کشور سوریه و عراق را خدشه‌دار کرده بود، نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه دشمنان بشریت و اسلام با ایجاد گروه‌های تروریستی تلاش کردند با وحشی‌گری، آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند؛ همچنین بیانگر آن است که آنان در این رابطه از هیچ‌گونه اقدام غیرانسانی و وحشی‌گری ابایی نداشتند. رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: گروه‌های تکفیری-تروریستی امنیت و حاکمیت کشورهای سوریه و عراق را به‌طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعالیت کردند، نبود و همچنین اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت اتفاق نمی‌افتاد، قطعاً حاکمیت این کشورها در دست داعش و امثالهم بود. اما آنچه که محقق شد، با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌هایی مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا حد بالایی به دو کشور سوریه و عراق بازگشته است. سرلشکر باقری، بیان داشت: جلسه امروز با فرماندهان نیروهای مسلح مرتبط با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود که در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری این مراسم ارائه شد و همچنین تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی‌نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم. بحمدلله کارهای فوق‌العاده‌ای برنامه‌ریزی شد تا با رعایت موازین بهداشتی به مرور اجرا شود.

بیرق مقاومت برافراشته است
سردار سلامی در این مراسم گفت: یک تصور اشتباهی که همیشه دشمنان ما در محاسبات‌شان نسبت به ملت بزرگ ایران دارند این است که با به شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگ جریان انقلاب از حرکت باز می‌ایستد یا کند و متوقف می‌شود اما واقعیت‌های ۴۱‌سال گذشته نشان داده است که شهادت،  موتور محرک قدرت مقاومت و دفاع ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های مسلمان است.

وی بیان داشت: این قاعده در مورد شهادت سردار بزرگ و فرمانده فراموش‌نشدنی و همیشه جاودان جهان اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی برقرار است. و هر چه که عظمت شهادت بزرگتر باشد رویش‌ها، خیزش‌ها و جاری شدن روح جهاد و شهادت در جامعه قوی‌تر خواهد بود.  فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: امروز هم مشعل مقاومت اصلاً از دست سردار سلیمانی نیافتاده و این بیرق مقاومت برافراشته است. مسیری که او بنا گذاشت امروز با شتابی بیشتر جریان پیدا کرده و حتی انتقام خون او امروز به یک آرمان تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: مطمئناً ما انتقام خون او را خواهیم گرفت و این راه مقدسی را که او بخشی از آن را پیمود تا انتهای کار که ان‌شاءالله آزادی قدس شریف و مرگ دشمنان اسلام و بیرون راندن آن‌ها از بلاد اسلامی است را تا انتها ادامه می‌دهیم و توقفی وجود نخواهد داشت. در این راه شهادت افتخار ما و آرزوی ماست.

برای پشتیانی نیروهای مسلح در هر زمینه‌ای دستمان پُر است
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم، این نمایشگاه خباثت و جنایت‌های بسیار بزرگ دشمنان را نشان می‌دهد که می‌خواستند ناامنی را در این منطقه برای ده‌ها و صدها سال نهادینه کنند. وی افزود: وجه دیگر این نمایشگاه نشان می‌دهد رزمندگان عزیز مقاومت با فرماندهی دلاورانه و شجاعانه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و البته پشتیبانی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و صنایع دفاعی توانستند در مقابل همه کفر و همه کسانی که پول، سلاح و جنایتکاران‌شان را آورده بودند، تا منطقه را ناامن کنند، ایستادگی نمایند. امیر حاتمی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه دستاوردهای دفاعی، تاکید کرد: امروز بحمدالله دستمان در هر زمینه‌ای که رزمندگان عزیزمان در عرصه هوایی، دریایی، پدافند، موشکی، جنگ الکترونیک و سایبری نیاز داشته باشند پر است و با تمام وجود از آنان حمایت می‌کنیم که بتوانند از ملت عزیزمان و ملت‌هایی که به‌دنبال امنیت هستند حمایت و ظلم و جنایت را در منطقه و جهان ریشه‌کن کنند.

ضربه متقابل
پیش از این رهبرانقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر عراق که به ایران سفر کرده بود، تاکید کردند «ایران هرگز شهادت حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد». یکی از مطالبات امروز جامعه مؤمن و انقلابی اجرایی شدن انتقام سخت در پاســخ به ترور شهید سلیمانی و همچنین پاســخ به تهدیدات نامتعارف و غیرقانونی آمریــکا و اذنــاب او در منطقــه اســت. ضــرورت تحقق ضربت متقابل از آنجا اهمیت مضاعف می‌یابد که این نکته کلیــدی را از یاد نبریم که اساساً راهبرد ضربه متقابل برای توقف ماجراجویی‌های غیرعقلانی طرف مقابل و افزایش امنیت کشور و منطقه است. همچنانکه در ماه‌های اخیر آمریکا با شکبه حامی پیروی خود در منطقه به‌دنبال انجام اقدامات ایذایی است لذا پاسخگویی و اقدام متقابل از ماجراجویی شبکه آمریکایی-عبری- عربی جلوگیری خواهد کرد.

* صبح نو 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها