يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۹۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت هنوز به طرح گشایش اقتصادی مد نظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگوی شبکه خبر اظهار داشت: طرحی که تحت عنوان طرح گشایش اقتصادی معروف شده را هنوز به طور دقیق مطرح نکرده‌ایم و از نمایندگان مجلس هم خواسته‌ایم که فعلاً راجع مباحث مطرح شده اظهار نظری نداشته باشند.

وی همچنین گفته است: سال پایانی دولت هم زمان شد با اتفاقاتی نظیر تحریم‌ که بی‌سابقه و کم‌نظیر بود. تفاوت تحریم‌های گذشته با این تحریم موضوع نفت در برابر غذا بود.

در تحریم‌های جدید حتی اجازه فروش نفت برای تهیه غذا هم برای ما امکان‌پذیر نبود. حال با این فشار به ورود ویروس کرونا هم برخوردیم. اما با این تفاسیر سال پایانی باید جمع‌بندی کنیم. منابع دولت تقلیل پیدا کرده و ما باید با برنامه‌ریزی هزینه‌های خود را مدیریت کنیم.

نوبخت ادامه داد، نمی‌توانیم سختی‌ها را به طور واضح بیان کنیم، اما در تلاشیم که شرمنده مردم نشویم. همکاران دولتی دوران سخت و غیر رفاه کشور را تجربه کرده‌اند. شرمنده مردم هستیم که آنطور که باید طبق برنامه پیش نرفتیم.

نوبخت با اشاره به پیش‌بینی یک و نیم میلیون بشکه نفت در سال ۹۹ بیان کرد: پیش‌بینی‌ها مشخص کرده بود که برخی از کشورها می‌توانند از ما نفت خریداری کنند.

وی همچنین گفت: طرحی که تحت عنوان طرح گشایش اقتصادی از آن نام برده می‌شود را هنوز به طور رسانه‌ای و دقیق مطرح نکرده‌ایم و از نمایندگان مجلس هم خواسته‌ایم که فعلاً راجع مباحث مطرح شده در جلسات مصاحبه و اظهارنظری نداشته باشند که اذهان عمومی دچار سردرگمی شوند.

نوبخت که قبلاً سخنگوی دولت هم بوده، توضیح نداده که اگر طرح مورد نظر آقای روحانی هنوز به طور دقیق بررسی و کارشناسی نشده، چرا رئیس‌جمهور تحت عنوان گشایش اقتصادی، انتظارات بی‌جا درست کرد و در ادامه موجب لطمه به بازار بورس شد؟! آیا سردرگمی مورد اشاره آقای نوبخت را کسی جز خود رئیس‌جمهور و سپس مشاور وی (آشنا) موجب شد که از مردم خواست برای معاملات بورسی یک هفته دست نگه دارند؟!

ثانیاً دولتمردان باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا تحریم‌ها با وجود برجام به شکل بی‌سابقه تشدید شد؛ تا جایی که آقای نوبخت می‌گوید اجازه فروش نفت در برابر غذا را ندادند؟ برجام چگونه تنظیم شد که آمریکا به این سادگی توانست آن را زیر پا بگذارد و تحریم‌های ریل‌گذاری شده در دولت اوباما را به اجرا بگذارد، اما دولت روحانی نمی‌تواند اعتراض و مقابله به مثل کند؟چرا قبل از برجام با وجود تحریم‌ها می‌توانستیم ۱/۵ میلیون بشکه نفت بفروشیم اما با برجام به زیر ۳۰۰ هزار بشکه رسید؟

همه این اتفاقات و شرمندگی دولت (به تعبیر آقای نوبخت) در حالی است که صاحب‌نظران منتقد کلاهبرداری آمریکا و اروپا را پیش‌بینی کرده و درباره اعتماد به آنها هشدار داده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها