أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۰۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
هم می‌شود پروتکل‌ها را رعایت کرد؛ هم می‌شود همراه با بیش از ۱۳۰ هزار نفر در یک حسینیه عزاداری کرد!
نکته مهم اینجاست که همزمان با سومین شب محرم الحرام 1442، برنامه زنده حسینیه مجازی ریحانه الحسین در روبیکا مورد استقبال گسترده مردم واقع شد و رکورد 849 هزار و سیصد مشاهده و ١37هزار و چهارصد همزمانی را ثبت کرد. پیش از این بیشترین لایو اینستاگرامی مذهبی ۷۰ هزار نفر برای مناظره دکتر رفیعی و حسن آقامیری بود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، ویروس کرونا چند ماهی است که مهمان ناخوانده جوامع بشری شده است. شاید در ابتدای شکل‌گیری این ویروس کمتر کسی فکر می‌کرد که این ویروس قرار است مدت‌ها با انسان‌ها باشد. ویروسی که مهمان ناخوانده بود و همه از موقتی بودن و ریشه‌کن شدن آن صحبت می‌کردند و ظاهرا قرار بود نهایتا چند ماهی مهمان ما باشد، اما ظاهرا این ویروس قصد ندارد رخت ببندد.

مسئله پیش روی ما حالا جدای از مسائل بهداشتی و مراقبت‌های خاص، بحث تغییر سبک زندگی است. سبک زندگی‌ای که به ناچار روال عادی زندگی را از انسان گرفته است و خواسته و ناخواسته ناچاریم حداقل مدت ها در شیوه زندگی خود تغییر ایجاد کنیم تا بتوانیم بر اساس تعریف هوش، واقعا خود را سازگار کنیم، چرا که عدم سازگاری با محیط منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

با آغاز ماه محرم و شروع ایام عزاداری اباعبدالله، همه فعلان و دست اندرکاران فضای مجازی کشور دست به کار شده تا بیشتر از گذشته از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و عمومی برای ترویج و تعظیم شعائر الهی و جاودانگی نهضت الهی حضرت سیدالشهداء استفاده کنند.

در همین خصوص نرم افزار ایرانی روبیکا با همکاری اپراتورهای کشور در اقدامی تحسین برانگیز با ارئه پلتفرمی به کمک هیئات عزاداری آمده و بستری را فراهم کرد تا مردمی که به دلیل محدودیت ایجاد شده نمیتوانند این شب ها به صورت حضوری در مراسم های عزاداری شرکت کنند، به وسیله این اپلیکیشن تمام مراسم های عزاداری را با اینترنت رایگان به صورت لایو(زنده) مشاهده نموده و یا از فیلم و صوت مراسم ها به صورت آفلاین بهره ببرند.


نکته قابل توجه این است که اپلیکیشین روبیکا توانست خیلی زود بین خانواده ها و عاشقان اباعبدالله جا باز کند و پخش زنده برنامه هیأت های مذهبی با کیفیت عالی دراین اپلیکشین با استقبال گستره مردم همراه شد و بیش از آن چیزی بود که پیش بینی می شد.

برای مثال  با همت و هم افزایی کانالها و گروههای مذهبی کانال حسینیه مجازی «ریحانه الحسین» در اپلیکشین ایرانی روبیکا که ۱۳ مرداد ۹۹ تشکیل شده بود، در شب اول محرم به ۱۶۲ هزار نفر عضو رسید و لایو مراسم شب اول آن که برگزار شد، بینندگان آن به رقم باورنکردنی ۱۲۵هزار نفر رسید.
 
در شب دوم محرم نیز حدود نيم ميليون نفر از طريق روبيكای عقيق به شكل آنلاين در مراسم‌های مختلف عزاداری حضور داشتند.

شکست انحصار لایو اینستاگرامی درنرم افزار ایرانی روبیکا

نکته مهم اینجاست که شب گذشته همزمان با سومین شب محرم الحرام 1442، برنامه زنده حسینیه مجازی ریحانه الحسین در روبیکا مورد استقبال گسترده مردم واقع شد و رکورد 849 هزار و سیصد مشاهده و ١37هزار و چهارصد همزمانی را ثبت کرد.

 
پیش از این بیشترین لایو اینستاگرامی مذهبی ۷۰ هزار نفر برای مناظره دکتر رفیعی و حسن آقامیری بود.

حسینیه مجازی ریحانه الحسین(س) هم اکنون با 271389 عضو به یکی از پرمخاطب ترین کانال های این اپلیکیشن تبدیل شده است و این نکته را گوشزد میکند که اپلیکیشن های ایرانی این قابلیت را دارند که با حمایت مسئولین خیلی زود جای خود را در بین خانواده های ایرانی پیدا کنند و رقیب جدی  برای نرم افزارهای مشابه باشند.

گفتنی است هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، می‌توانند برنامه‌هایشان را با اینترنت رایگان همراه اول پخش زنده کنند و از تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.
 
شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال کننده و دریافت کننده در تمامی اپراتورها، رایگان است و چنانچه هیئت‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن همراه از این امکان بهره‌مند شوند.


روبیکا یک اپلیکیشین جامع است که در دو نسخه اندروید و ios ارائه شده و برای محتوای صوتی و تصویری است.

*گزارش از: علی شعبانی
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها