کد خبر: ۴۷۶۵۱۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
مسیح مهاجری، متولد سال ۱۳۲۶، از سال ۱۳۶۰ تاکنون یعنی به مدت ۳۹ سال مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی است. او همچنین در دولت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، مشاور رئیس‌جمهور بوده است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با توجه به استعفای نخست‌وزیر ژاپن به دلیل بیماری نوشته: «این اقدام نخست‌وزیر ژاپن برای آن دسته از مسئولین کشور ما که تا سنین بالاتر از ۹۰ سالگی هم همچنان به منصب و مقام می‌چسبند و حاضر نیستند کنار بروند، بسیار درس‌آموز است. ما اکنون در کشورمان، افرادی بالای ۷۰ سال در مسئولیت‌ها داریم که هنوز آرزوی به دست آوردن مسئولیت‌های بالاتر دارند. افرادی در سنین میان ۷۰ و ۸۰ سالگی داریم که دارای ده‌ها مسئولیت هستند و باز هم برای به دست آوردن مناصب دیگر تلاش می‌کنند. افرادی بالای ۸۰ سال سن داریم که برای راه رفتن مشکل دارند ولی مسئولیت‌های حساسی برعهده آنان است.»

در ادامه این مطلب آمده که «نخست‌وزیر ژاپن اکنون ۶۶ سال دارد و بدون آنکه فشاری برای کنار رفتن بر او وارد شده باشد، خودش داوطلبانه کنار رفته است. این، یعنی احترام قائل شدن برای حقوق مردم. ما که مسلمان هستیم و در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم، باید به دستور اسلام تعهد بیشتری به حقوق مردم داشته باشیم و به همین دلیل فرصت را برای افراد توانمندتر فراهم کنیم ولی حاضر نیستیم قدرت را به دیگران واگذار کنیم.»

مسیح مهاجری، متولد سال ۱۳۲۶، از سال ۱۳۶۰ تاکنون یعنی به مدت ۳۹ سال مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی است. او همچنین در دولت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، مشاور رئیس‌جمهور بوده است. علاوه بر این، او از آذر ۱۳۸۳ به عنوان رئیس هیئت‌مدیره خبرگزاری قدس (اولین خبرگزاری رسمی حوزه فلسطین در ایران) منصوب شده است. مسیح مهاجری همچنین عضو هیئت امنا و استاد دانشگاه مذاهب اسلامی و از ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ با حکم حسن روحانی، نماینده رئیس‌جمهور در این دانشگاه است. او علاوه بر این، رئیس هیئت امنای مؤسسه فرهنگی خراسان است و سابقه عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما، هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات ویژه روحانیت را در کارنامه خود دارد.

* جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها