يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۷۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
امام جمعه قم گفت: اماراتی ها در ساختمان های شیشه ای زندگی می کنند و باید دقت کنند، اگر نیروهای انقلاب تهدیدی را احساس کنند به موقع پاسخ خواهند گفت، آن موقع پشیمانی برای کشورهای عربی سودی نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در برنامه آدینه ظهر جمعه، عنوان کرد: یکی از چیزهایی که لازم است نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، آسیب ها و آفت هایی است که ممکن است ما را از مسیر دینداری خارج کند.

وی افزود: نخستین مصداق از مصادیق آسیب های دینداری، دینداری فصلی و مقطعی است، یعنی با مسجد با مسجدیان هستند و در ساحل و دریا مانند مردم حاضر در جمع عمل می کنند، برای این افراد مهم نیست که دستورات دین چیست.

امام جمعه قم گفت: یک انسان مومن باید به یک مجموعه پایبند و معتقد باشد، اما متاسفانه عده ای در یک فضای دینی رنگ و حال و هوای مومنین را می گیرند، اما در جای دیگر رفتار دیگر را دارند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قرآن کریم می فرماید خداشناسی عده ای در حرف است، به محض اینکه تزلزلی در زندگی آن ها پیش می آید، ۱۸۰ درجه از مسیر دینداری خارج می شوند که قرآن کریم درباره این افراد «خسر الدنیا و الاخره» را به کار می برد.

وی ادامه داد: عزاداران، منبری ها و مداحان در این ایام عزاداری که شرایط دشوار بود، توانستند با بهترین حالت مراسم ها را برگزار کنند و شور و احساس را در هم آمیختند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از عزیزان ما در روز ۱۷ شهریور توسط دستگاه جبار طاغوت به شهادت رسیدند، البته اگر این خون ها نبود انقلاب ما اینگونه به ثمر نمی رسید.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: اینکه در شب تاسوعا و روز عاشورا حرمت شکنی می شود قابل تحمل نیست، ما از دستگاه قضا تقاضا می کنیم که اجازه ندهد عزت انقلاب با این کارها زیر سوال برود.

وی ادامه داد: این روزها ترامپ و نتانیاهو برای ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی در حال تلاش هستند، البته عادی سازی روابط امارات با اسرائیل اتفاق جدیدی نیست، این ارتباط به صورت پنهان در حال انجام بود، اما در حال حاضر که ترامپ دستاوردی نداشته است، این اقدام را به عنوان یک دستاورد برای خود مطرح می کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: وقتی هواپیمای رژیم صهیونیستی وارد امارات شد، سران این کشور به استقبال آن ها آمدند، ما این ننگ را کجا ببریم، من به مسئولین امارات این جمله را می گویم که اگر می خواهند امنیت خود را در سایه حمایت اسرائیل و آمریکا تامین کنند در اشتباه هستند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: اماراتی ها در ساختمان های شیشه ای زندگی می کنند و باید دقت کنند، اگر نیروهای انقلاب تهدیدی را احساس کنند به موقع پاسخ خواهند گفت، آن موقع پشیمانی برای کشورهای عربی سودی نخواهد داشت.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها