کد خبر: ۴۷۶۸۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
با آغاز سال تحصیلی جدید؛
بالاخره پس از کش و قوس فراوان بر سر بازگشایی یا عدم بازگشایی حضوری مدارس، وزارت آموزش و پرورش توانست حرف خود را به کرسی نشانده و دانش آموزان را به مدارس بکشاند.
به گزارش پایگاه 598، صبح امروز والدین درحالی فرزندان خود را روانه مدرسه کردند که هنوز مسئولین آموزش و پرورش برنامه مشخصی برای تضمین سلامت دانش آموزان ارائه نکرده‌اند. در این دو روزی که صدور بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آموزش حضوری در تمامی مقاطع می‌گذرد، مسئولین مربوطه ساز و کار مطمئن و رضایت بخشی برای رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام نکرده و طرح هایشان در حد تعبیه مایع دستشویی در سرویس های بهداشتی باقی مانده است! اما موضوعی که نگران کننده است، این است که مسئولین بهداشتی کشور در دو روزی که از صدور بخشنامه مذکور می‌گذرد، از عواقب حضور دانش آموزان در مدارس ابراز نگرانی کرده‌اند.


ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، به محسن حاجی میرزایی هشدار داده است که بازگشایی مدارس به بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا خواهد انجامید. در نامه ظفرقندی آمده است: اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت است و عدم حضور دانش آموزان در ایام علامت دار حلال مشکل انتقال بیماری نیست. علت واقعی این تصمیم غیر منتظره برای مردم مکشوف نیست و امیدوارم علتی خارج از مصالح آموزشی و پرورشی نباشد ولی هر چه هست با شرایط خطیر بیماری کرونا و سلامت دانش آموزان و خانواده آنها سازگاری ندارد و یقیناً موجب تحمیل بیماران بیشتر بر جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان خواهد شد. لازم به ذکر است اکثر کشورهایی که در کنترل این بیماری شرایط بسیار بهتری از ایران دارند و حتی مرگ و میر ناشی از کرونا در آن کشورها کمتر از یکصدم موارد در کشور ما است هنوز در مورد بازگشایی حضوری مدارس تامل و احتیاط می‌کنند. جناب آقای وزیر از نظر علوم اپیدمیولوژی و بهداشت در شرایط همه گیری بیماری‌های واگیر اولین محل‌هایی که باید تعطیل شوند مدارس و آخرین محل‌هایی که باز گشایی می‌شوند مدارس هستند.

ماجرا زمانی خطرناک تر می‌شود که بدانیم با وجود مانور وزارت بهداشت بر رعایت سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، حسن روحانی که به‌عنوان رئیس جمهور بر خلاف سالهای گذشته، این بار به صورت غیر حضوری و از طریق ویدیو کنفرانس زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورده است.

به عبارتی دیگر، درحالی که وزارت آموزش و پرورش با وعده رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دانش آموزان را به مدرسه کشانده که حسن روحانی به خاطر نگرانی از وضعیت کرونایی، حاضر به نواختن حضوری زنگ آغاز سال تحصیلی نشده است.

با همه اینها، نکته تلخ ماجرا این است که طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش، آموزش حضوری در مدارس با هماهنگی و موافقت با وزارت بهداشت صورت گرفته است. حاجی میرزایی در این باره گفته است: طبق تفاهمی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد همه مدارس را از ۱۵ شهریور باز کنیم و در همه مدارس پروتکل‌ها رعایت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها