کد خبر: ۴۷۶۹۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
دو شرکت دارویی چینی واکسن‌های احتمالی کووید ۱۹ را از شنبه در پکن به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی چین برای تجارت خدمات به نمایش می‌گذارند و شرایط تولید انبوه آن‌ها را فراهم می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، دو شرکت دارویی چینی واکسن‌های احتمالی کووید 19 را از شنبه در پکن به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی چین برای تجارت خدمات به نمایش می‌گذارند و شرایط تولید انبوه آنها را فراهم می‌کنند.

دو شرکت دارویی چینی واکسن‌های احتمالی کووید 19 را از شنبه در پکن به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی چین برای تجارت خدمات به نمایش می‌گذارند.

نامزد واکسن کرونا توسعه یافته توسط شرکت زیست‌فناوری سینوواک (Sinovac) و واکسن کرونای گروه ملی بیوتک چین (CNBG) واکسن‌هایی هستند که قرار است به نمایش درآیند و به تولید انبوه برسند.

آزمایشات مرحله یک و دو این واکسن‌ها بدون عوارض جانبی جدی بوده و ایمنی لازم را از خود نشان داده‌اند؛ ضمن اینکه مدتی است این دو واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی هستند و تاکنون نتایج آزمایش آنها مثبت بوده است.

یین ویدونگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت «Sinovac Biotech Ltd» گفت: «پس از انجام تزریق واکسن روی بیش از ۱۰۰۰ داوطلب برخی فقط خستگی یا ناراحتی جزئی نشان دادند؛ تب یک شاخص های اصلی است که ما ایمنی واکسن را براساس آن ارزیابی می‌کنیم و در داوطلبان این عارضه بروز نکرده است. در مورد اثربخشی، پس از دو بار تزریق تقریباً همه داوطلبان آنتی بادی تولید کردند».

شرکت زیست‌فناوری سینوواک برای آماده سازی تولید بالقوه و انبوه واکسن کرونا یک کارخانه به متراژ ۲۰ هزار متر مربع احداث کرده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سینوواک همچنین یادآور شد:‌ تسهیلات ما برای تولید سالانه ۳۰۰ میلیون دوز واکسن طراحی شده است. این ظرفیت می‌تواند تقاضای داخلی و تقاضای برخی کشورها را برآورده سازد.

در کنار واکسن سینوواک، چین سه کاندیدای دیگر برای واکسن COVID-۱۹ دارد که وارد مرحله سوم آزمایشات بالینی شده اند و نیمی از شش مورد را در جهان تشکیل می‌دهند.

به گفته سازندگان دو واکسن مذکور، اگر اوضاع خوب پیش برود، انتظار می‌رود این دو واکسن تا پایان امسال وارد بازار شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها