يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۱۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
صدمین و صد و یکمین گل زیر طاق سوئد
کریس رونالدو، ستاره پرتغال، با زدن دو گل در دیدار امشب تیمش مقابل سوئد، به رکورد 101 گل زده در دیدارهای ملی رسید و یک قدم دیگر به رکورد علی دایی نزدیک شد.
به گزارش پایگاه 598، رونالدو که در ماه نووامبر سال گذشته تعداد گل های ملی اش را به 99 رسانده بود، بعد از 10 ماه انتظار، سرانجام توانست گل شماره 100 را نیز برای پرتغال به ثمر برساند و به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شود که به چنین دستاوردی می رسد. او در نیمه دوم دیدار امشب یک گل دیگر زد تا تعداد گل هایش را به عدد 101 برساند. 

گل اول رونالدو در دیدار 45 روی یک ضربه آزاد تماشایی زده شد و در دقیقه 72، او که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با یک شوت تماشایی دیگر، دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند. 

پیش از این تنها علی دایی توانسته بود که از مرز 100 گل ملی عبور کند و همچنان با 109 گل، بهترین گلزن ملی تاریخ است.

هت تریک رونالدو در پیروزی 6-0 پرتغال مقابل لیتوانی در مقدماتی یورو 2020، تعداد گل های رونالدو را به عدد 98 رسانده بود و او سپس موفق شد در دیدار بعدی برابر لوکزامبورگ، این آمار را به 99 برساند.

 


پس از آن، به دلیل شیوع کرونا، دیدارهای ملی برگزار نشد و رونالدو در دیدار قبلی پرتغال مقابل کرواسی هم روی نیمکت نشست تا سرانجام بتواند امشب تعداد گل های ملی اش را 3 رقمی کند.

رونالدو اولین گل ملی اش را در سال 2004 به ثمر رساند و اکنون بیش از دو برابر پدرو پائولتا (47 گل)، رکورددار قبلی گلزنی در تیم ملی پرتغال، دروازه حریفان را باز کرده است.

بهترین سال رونالدو با پیراهن پرتغال سال گذشته بود که او 14 بار موفق به گلزنی شد و پس از آن سال های 2016 و 2017 با 13 و 11 گل، پرثمرترین سال های شماره 7 سلسائو بود.

 

رکورد رونالدو چطور به دست آمد؟

 

از 101 گل ملی رونالدو، 48 تای آنها در بازی های خانگی به ثمر رسیدند (شامل رقابت های یورو 2004 و مراحل نهایی لیگ ملت های اروپای 2019)، 38 گل در خارج خانه و 15 گل در زمین بی‌طرف.

او این 101 گل را در 66 بازی (از جمله بازی امشب) به ثمر رساند و پرتغال در 54 بازی به پیروزی رسید. 5 تساوی و 6 شکست، هم در دیدارهایی که رونالدو موفق به گلزنی شد، رقم خورد.

 

 

رونالدو همچنین 9 بار موفق به هت تریک شد؛ از جمله دو بار که توانست 4 گل در یک دیدار به ثمر برساند. او 15 بار هم در یک دیدار دو گل شد و در بقیه موارد، تنها یک گل در بازی شد.

حریف مورد رونالدو هم لیتوانی و سوئد هستند که او دروازه هرکدام را 7 باز کرده است. ضمن اینکه سی آر سون برابر تیم هایی مانند آندورا، ارمنستان، لیتوانی و لوکزامبورگ هم هر کدام 5 گل به ثمر رساند. در مقابل، او مقابل تیم هایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس هرگز موفق به گلزنی نشد.


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها