أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۷۳۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
صنعت نفت دیگر هیچ‌چیزی ندارد!
سرمربی فصل اخیر صنعت نفت آبادان به شرایطی که در لیگ نوزدهم با دراگان اسکوچیچ و پس از آن تجربه کردند، پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، بهنام سراج درباره وضعیت ادامه همکاری‌اش با صنعت نفت گفت: جدایی صورت نگرفته چراکه من مدت قراردادم با صنعت نفت به پایان رسیده است؛ تاکنون نه کسی با من صحبت کرده و نه من درباره ادامه کار صحبتی کرده‌ام. فصل که به اتمام رسید، در خانه نشستم، در حال استراحت هستم و منتظرم تکلیف باشگاه روشن بشود.

 

او ادامه داد: کادر مدیریتی باشگاه همگی استعفاء داده‌اند و باید جلسه‌ای برگزار شود تا مشخص شود نفراتی که از قبل بوده‌اند، می‌مانند یا عوض خواهند شد و گروه جدیدی روی کار می‌آید. نمی‌دانم کدام ارگان، اما به هر حال وزارت نفت، پالایشگاه آبادان و ... باید شرایط را مشخص کنند که باشگاه زیرنظر چه کسی است و بعد تکلیف مربی و بازیکنان مشخص شود. هرچند که خیلی دیر شده، تیم‌های دیگر جلو هستند و تمرینات خود را آغاز کرده‌اند ولی هنوز وضعیت هیأت مدیره، مدیرعامل و مربی ما مشخص نیست.

 

* این بلاتکلیفی ظلم به فوتبال و مردم آبادان است

سرمربی فصل گذشته صنعت نفت اضافه کرد: حیف است این تیم رها شود و بلاتکلیف باشد و بعد زمان را از دست بدهیم. ۹-۸ بازیکن اصلی ما رفتند و این بلاتکلیفی ظلم به فوتبال و مردم آبادان است، چراکه نفرات خوب خود را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم بازیکن خوب جذب کنیم. شرایط لازم برای جذب بازیکن را نداریم و وضعیت مالی ما نیز طوری نیست که بتوانیم بازیکن چند میلیاردی بگیریم. باید تکلیف تیم هرچه سریع‌تر مشخص شود. از هر جا می‌خواهند، مربی بیاورند چون برای ما صنعت نفت مهم است و نفرات اهمیتی ندارند.

 

سراج درخصوص علت جدایی پُرشمار بازیکنان صنعت نفت ابراز کرد: من نباید بگویم چرا بازیکنانی که جدا شده‌اند قرارداد نداشتند؛ این موضوع را باید هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه بگویند. حتما با آن نفرات صحبت شده یا نشده؛ شاید هم با بازیکنان حرف زدند ولی آنها تمدید قرارداد نکردند. من اصلا در جریان قرارداد بازیکنان نبودم و فقط می‌دانم طالب ریکانی، مهدی حنفی، محمد اهل‌شاخه و ... قرارداد دارند ولی آنها نیز بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند تکلیفشان چه خواهد شد.

 

* این تیم به مشکل می‌خورد

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در آبادان آنقدر فوتبالیست دارید که یک تیم جدید درست کنید، عنوان کرد: قطعا نه و این تیم به مشکل می‌خورد. نمی‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم. من مربی بودم ولی الان کاره‌ای نیستم که برای صنعت نفت تصمیمی بگیرم. قطعا مسؤولان بالادستی باید یک فکر اساسی و سریع برای صنعت نفت داشته باشند تا بیشتر ضربه نخورد. ممکن است اگر این کار ۱۰ روز دیگر انجام شود، دیگر نتوانیم بازیکن بگیریم. حالا بروید بهترین سرمربی را بیاورید ولی اگر بازیکن نداشته باشید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

 

این سرمربی آبادانی یادآور شد: باید هرچه زودتر مدیریت باشگاه به داد تیم برسد و تیم را جمع و جور کند. ما نسبت به دیگر تیم‌ها دو پله عقب هستیم. شاید دیگر تیم‌ها کارشان را دیرتر شروع کنند ولی شاکله اصلی خود را حفظ کردند، اما بحث ما این است که تیم و نفرات را از دست دادیم و وضعیت‌مان مشخص نیست. باید هرچه زودتر این مشکل توسط هر کسی حل شود.

 

سراج تاکید کرد: مهم صنعت نفت است که باید وضعیت آن با هر مربی، بازیکن، مدیرعامل و هیات مدیره‌ای مشخص شود چون صنعت نفت تیم کوچکی نیست و برای مردم است. این باشگاه برای شخص خاصی نیست که بخواهیم خودخواهانه و برای منافع خودمان تیم را نابود کنیم و مثلا من، مدیرعامل یا هیأت مدیره بگوییم حتما باید باشیم. ما باید از خودگذشتگی داشته باشیم تا صنعت نفت آبادان موفق شود. اگر نمی‌توانیم کمک کنیم، سریعا کنار برویم تا دیگران بیایند و وضعیت تیم سر و سامان پیدا کند.

 

* بخاطر رفتن اسکوچیچ تیم به این روز نیفتاد

 

او با تاکید بر اینکه صنعت نفت در نیم‌فصل دوم یک تیم متفاوت از دور رفت بود، گفت: شرایط ما اینطور نبود که بخاطر رفتن دراگان تیم به این روز افتاده است. شاید خیلی‌ها ندانند و بگویند تیم در دور برگشت دست بهنام سراج بوده و از چهارم جدول به رده هفتم رفته است.

 

سرمربی فصل گذشته صنعت نفت اضافه کرد: ما نیم‌فصل دوم را بدون تقویت تیم و با خود آقای اسکوچیچ شروع کردیم. بازی اول ما در آبادان و مساوی مقابل فولاد شروع شد و پس از آن به مسجدسلیمان رفتیم و با دراگان، ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کردیم و پس از آن با حضور این سرمربی در آبادان به پرسپولیس باختیم، اما پس از یک هفته تمرین با دراگان و دقیقا در شب دیدار با ذوب‌آهن، ایشان از جمع ما جدا شد. روز خداحافظی ایشان هم مشخص است و بازیکنان و باشگاه آن را می‌دانند.

 


سراج ادامه داد: ما چهار هفته اول نیم‌فصل دوم را با خود دراگان شروع کردیم و فقط یک امتیاز داشتیم؛ پس من یک تیمی تحویل گرفتم که شرایط متفاوتی از نیم فصل اول داشت، نه اینکه در دور رفت نتایج رویایی گرفته باشیم ولی در نیم‌فصل دوم به بهنام سراج دادیم و پدر صاحب تیم را درآورد. مردم باید بدانند که چهار هفته اول نیم‌فصل دوم را با خود دراگان شروع کردیم و یک امتیاز به دست آوردیم و تیم کاملا متفاوت از نیم فصل اول بود.

 

* تیم نیش خورده را تحویل من دادند

 

او تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم ولی بخاطر شرایط کرونا، نداری باشگاه، بدون اردو و شوکی که به تیم وارد شد و سرمربی تیم رفت، من یک تیم بیمار، بی‌انگیزه و نیش خورده را تحویل گرفتم که درست کردن آن تیم خیلی سخت بود. حالا با این شرایط می‌گویند تیم پنجم بوده است؛ بله، پنجم بوده ولی با یک بازی بیشتر نسبت به شهرخودرو و فولاد که آنها در مسابقات خود نتیجه گرفتند و بالای سر ما آمدند. مگر ما سقوط کردیم و پایین تر از رتبه هفتم رفتیم؟

 

سرمربی فصل گذشته صنعت نفت عنوان کرد: ما با تیم‌های میلیاردی که در نیم‌فصل تقویت شدند، دست و پنجه نرم کردیم ولی نتوانستیم سهمیه بگیریم. پس چه انتظاری از من بوده که این تیم باید آسیایی شود؟ با کدام منطق این حرف را می‌زنند؟ مگر می شود یک تیم بی‌دلیل به آسیا برود؟ ببینید که سپاهان و تراکتور با چه وضعیتی، مربیان و بازیکنانی یک سال به آسیا می‌روند ولی ما از صنعت نفتِ ۱۴-۱۳ میلیاردی که کل بودجه ما به اندازه یک بازیکن یک تیم می‌شود، توقع داریم؟ چطور می‌شود ما به آسیا برویم و آنها نروند؟

 

سراج یادآور شد: با وجود این مشکلات، جایگاه خوبی را به دست آوردیم و چه کسی می‌تواند تضمین کند که سرمربی دیگری می‌آوردیم، این تیم قهرمان می‌شد؟ چه بسا اگر سرمربی عوض می‌شد، این تیم شرایط بدتری را تجربه می‌کرد. همانطور که با خود دراگان در چهار مسابقه ابتدایی دور برگشت یک امتیاز گرفتیم؛ پس مقصر سرمربی تیم نبوده، مقصر شرایط تیم بوده که برای نیم‌فصل دوم متفاوت از دور رفت بود. ما هم تمام تلاش خود را انجام دادیم و شبانه‌روز کار کردیم ولی شرایط تیم به این شکل بود.

 

* چرا باید قبول مسؤولیت کنم؟

 

سرمربی فصل اخیر صنعت نفت درباره اینکه اگر در این شرایط مجددا به او پیشنهاد همکاری بدهند قبول مسؤولیت می‌کند یا خیر، ابراز کرد: با این شرایط سرمربی تیم نمی‌مانم؛ مگر کشته مرده سرمربیگری هستم که بیایم تحت هر شرایطی قبول مسؤولیت کنم؟ باور کنید فصل گذشته هم اگر شرایط تیم مناسب بود، این صندلی به من نمی‌رسید.

 

سراج تصریح کرد: در نیم‌فصل نقل و انتقالات ما بسته بود، یارگیری نکردیم و باشگاه خیالش راحت بود که من کنار دراگان بودم و از شرایط تیم خبر داشتم. این مسائل دست به دست هم داد تا سرمربی تیم شوم. من از مدیریت و هیأت مدیره باشگاه تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند، اما اگر شرایط تیم بهتر بود، شاید شخص دیگری سرمربی می‌شد.

 

او یادآور شد: باید باشگاه شرایط مشخصی داشته باشد چون نه فقط من، هیچ‌کسی در این وضعیت هدایت تیم را نمی‌پذیرد چون مدیرعامل، هیأت مدیره و ... نداریم و بهترین بازیکنان از تیم رفتند. من بیایم و روی چه حسابی تیم را دست بگیرم؟ فقط بخاطر اینکه سرمربی باشم؟ اینطور نیست. اما به هر حال هر مربی‌ای بیاید، بخاطر اسم صنعت نفت هر کمکی بتوانم به او خواهم کرد ولی اینکه بخواهم به هر قیمتی روی صندلی نیمکت بنشینم، به این شکل نیست.

 

سرمربی فصل گذشته صنعت نفت تاکید کرد: هیچ‌وقت هم دنبال پول نبودم. قرارداد فصل قبلم مشخص بوده و همه هم می‌دانند که قراردادم به اندازه یک بازیکن لیگ دویی هم نبوده است. یک ریال هم به قراردادم پس از سرمربیگری تیم اضافه نشد؛ با اینکه فحش خوردم و ناملایمتی‌های زیادی دیدم و شنیدم ولی در این مورد هم بخاطر شرایط صنعت نفت صحبتی انجام ندادم.

 

* تا روزی که اسکوچیچ رفت، کنارش بودیم

 

سراج ابراز کرد: من برای خانواده‌ام آنقدر دکتر نمی‌رفتم ولی به همراه آقای اسکوچیچ که مشکل پوستی داشتند، به مطب پزشکان می‌رفتیم. من و دکتر رحمانی ساعت‌ها در کنار اسکوچیچ بودیم و تا لحظه‌ای که می‌خواست از آبادان برود، کنار او حضور داشتیم؛ البته بخاطر مهمان‌نوازی و اینکه سرمربی تیم بوده، وظیفه داشتیم به این شکل رفتار کنیم ولی یک گله از ایشان دارم؛ اینکه از وقتی به تیم ملی رفته، یک تماس با ما نداشته است.


او یادآور شد: آقای اسکوچیچ بعد از رفتن به تیم ملی، به رختکن تنها تیمی که نرفت، صنعت نفت بود؛ هر بازی، بازیکنان منتظر بودند تا ایشان به رختکن بیاید و به بچه‌ها روحیه بدهد. حتی بازی سپاهان و صنعت نفت که در اصفهان بود، ایشان به من زنگ زد و گفت به هتل ما بیا تا یکدیگر را ببینیم که من گفتم ما شاهین‌شهر هستیم و کارهای جلسه تیم را باید انجام دهیم ولی انتظار داشتم ایشان وقتی در استادیوم بود، به رختکن تیم می‌آمد، به بازیکنان روحیه می‌داد و با آنها خوش و بش می‌کرد. بچه‌ها تک و توک به من گفتند که اسکوچیچ در استادیوم بود ولی حاضر نشد یک دقیقه پیش ما بیاید و خسته نباشید بگوید. بالاخره ایشان ۴۸ ساعت در هتلی اسکان داشتند که سپاهان در آنجا بود و می‌توانست بعد از آن بازی به رختکن ما بیاید.

منبع : ورزش سه
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها