يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۴۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ورنر ویژگی‌هایی دارد که لمپارد از چلسی‌اش می‌خواهد. لمپارد در توصیف پنالتی گرفتن ورنر گفت: «وقتی می‌رود، می‌رود.»
به گزارش پایگاه 598، تیمو ورنر را تماشا می‌کنی که چه با قدرت به محوطه جریمه برایتون می‌رود و برایت باورکردنی نیست که چلسی چه زمان طولانی یک نابغه سریع در خط حمله خود نداشته. نه یک مهاجم سرزنده و فرصت‌طلب، چند تایی داشته‌اند و نه یک قلدر دنبال دعوا که آنها هم راهشان را به سوی استمفوردبریج پیدا کرده‌اند. از سرعت حرف می‌زنیم همانطور که برای گل اول تیمش پنالتی گرفت یا اواخر نیمه اول از بند یار مستقیمش رها شد تا با دروازه‌بان برایتون، مت رایان تک به تک شود. سرعت در فوتبال مدرن اهمیت زیادی داشته اما چلسی با همه موفقیت‌هایش کمترین اتکا را به آن داشته است.


بازیکنانی که قرار بود سریع باشند مثل فرناندو تورس، کند شدند. فرانک لمپارد با بهترین مهاجم دوران رومن آبراموویچ، دیدیه دروگبا کار کرده و تعجبی ندارد اگر در نخستین پنجره نقل و انتقالات، اولویت خود را روی یک گلزن در کلاس جهانی گذاشت.


ما همه از ضعف دفاع چلسی خبر داریم، می‌دانیم کپا آریسابالاگا انتظارات را برآورده نکرده. روی گل تساوی برایتون مقصر بود و جانشینش به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود. این تیم تنها یک کلین‌شیت خارج از خانه در لیگ برتر فصل قبل داشت و در 4 بازی آخر 11 گل خورد با وجود این لمپارد دنبال ورنر بود و بازیکنانی که حمایتش کنند. او می‌خواست چلسی دوباره خطرناک شود و به نظر می‌رسد موفق شده. خط میانی در چلسی مهم بوده، خود لمپارد سال‌ها در آن درخشیده آنقدری که استعدادی مثل کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد را می‌شود با او مقایسه کرد. بعد، ادن آزار البته نه هر فصلش اما در فصلش کسی بهتر از او نبود.

 


بین آنها، مهاجمان آمدند و رفتند. دیگو کاستا کابوس مدافعان بود و مربی‌اش! آلوارو موراتا اصلاً 60 میلیون پوند نمی‌ارزید. دست‌های لمپارد در نقل و انتقالات بسته بود و به تامی آبراهام بسنده کرد اما اواخر فصل کم آورد و جایش را به اولیویه ژیرو داد که به سختی می‌توانست جایی در سه تیم بالای چلسی در فصل قبل پیدا کند.


این بهترین بازی ورنر نبود. چلسی در دفاع آسیب‌پذیر بود و پاسکاری‌اش دقیق نبود اما ورنر سر و سامان می‌داد آن هم با قیمت منطقی. با توجه به پولی که برای جیدون سانچو از منچستریونایتد می‌خواهند، 48 میلیون پوند زیاد نیست. شاید یورگن کلوپ عاشق او بود. با توجه به دانش‌اش از فوتبال آلمان، ورنر را گزینه‌ای برای تیمش می‌خواست، الان یا 12 ماه بعد. سال گذشته چلسی مهاجمی در حد تیم‌های بزرگ جزیره نداشت، حالا دارد. کای هاورتز، دیگر خرید بزرگ چلسی در بازی اول به تقلا افتاد ورنر اما انگار در خانه‌اش بود.

 


لیورپول و چلسی در سال‌های اخیر با فروش بازیکنان تاثیرگذارشان، پول خوبی به دست آورده‌اند، لوییس سوارس، فیلیپه کوتینیو، اسکار، کاستا و آزار اما لمپارد حق دارد وقتی می‌گوید لیورپول نتیجه اعتماد و حمایت از مربی‌اش را می‌گیرد. تیم او هنوز روح مربی‌های سابق را در خود دارد: ژورژینیو، انگولو کانته، مارکوس آلونسو، سزار آسپیلیکوئتا. البته همیشه هم بد نیست، کانته بهترین بازیکن چلسی در این بازی بود اما ورنر ویژگی‌هایی دارد که لمپارد از چلسی‌اش می‌خواهد. لمپارد در توصیف پنالتی گرفتن ورنر گفت: «وقتی می‌رود، می‌رود.» رایان ادعا کرد می‌خواسته از سر راهش برود کنار که زمین خورده اما در واقع ورنر بسیار سریع بود. اواخر نیمه دوم، راس بارکلی دوباره ورنر را راه انداخت و او سرعتی که خیلی در حمله چلسی سراغ نداریم، به نمایش گذاشت. شاید بعضی هم‌تیمی‌ها جایگاه مستحکم‌تری داشته باشند اما ورنر منحصر به فرد است و برای دیدن گل اولش زیاد نباید انتظار کشید.


سرعت او پنالتی گرفت و قفل بازی را شکست اما حرکات و خطرش را مدافعان زیر نظر می‌گیرند. او مهاجم جدید چلسی و مهاجم متفاوت چلسی است. سال‌ها بود که کسی مانند او را در غرب لندن ندیده بودیم. نیکلا آنلکا شاید اما این بهتر است. ورنر می‌تواند سرنوشت هر بازی را تغییر دهد.



منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها