يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۵۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
برلین اعلام کرده که قصد دارد 1500 پناهجوی واجد شرایط در اردوگاه‌های یونان را در کشور خود پذیرا باشد.
به گزارش پایگاه 598، دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اعلام کرده که قصد دارد مهاجرانی از یونان و بویژه اردوگاه واقع در جزیره «لسبوس» را در کشور خود پذیرا باشد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» «اولاف شولز» وزیر دارایی گزارش رسانه‌ها را  در این باره تایید کرد و اظهار داشت که آلمان قصد دارد بیش از ۱۵۰۰ نفر از افراد متقاضی پناهندگی، عمدتا خانواده‌های دارای فرزند  را از جزایر یونان وارد آلمان کند.

شولز گفت: «آلمان در گامی دیگر،اکنون بیش از ۱۵۰۰ پناهنده عمدتا خانواده های دارای فرزند که اینک در یونان هستند را پذیرش خواهد کرد. ما در تلاش برای کمک به اروپا هستیم».

رسانه‌ها چندی قبل گزارش دادند که آنگلا مرکل، صدراعظم  و «هورست سیهوفر» وزیر کشور آلمان توافق کرده اند که ۱۵۰۰ مهاجر را که هم اکنون در جزایر یونان نگهداری می‌شوند بپذیرند. تصمیم برای آوردن مهاجران بیشتر به آلمان پس از افزایش فشارهای عمومی برای اقدامات بیشتر آلمان پس از آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان «موریا» در جزیره لسبوس اتخاذ شد.

چندی قبل پارلمان اروپا  خواستار تخلیه ۴۲ هزار پناهجو از کمپ‌های واقع در جزایر یونان شد و آن را یک «اقدام پیشگیرانه ضروری» در راستای جلوگیری از «مرگ بسیاری» از پناهجویان دانست. کمپ‌های پناهجویان که در پنج جزیره در دریای اژه قرار دارند و در حال حاضر میزبان جمعیتی معادل شش برابر ظرفیت خود هستند و محیطی خطرناک را برای شیوع ویروس کرونا فراهم کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها