يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۶۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
به دنبال درگیری چندی قبل نظامیان آمریکایی و روسی در سوریه، آمریکا از کویت خودروهای زرهی به شمال شرق سوریه فرستاده تا به ادعای واشنگتن، از «شرکای خود در ماموریت شکست داعش» حمایت کند.
آمریکا در سوریه خودروهای زرهی مستقر کرد

به گزارش پایگاه 598، در حالی که هشدارهای مقام‌های سوریه و متحدانش درباره ادامه اشغالگری آمریکا در سوریه و اقداماتش در زمینه تحریک تمایلات جدایی‌طلبانه کُردها ادامه دارد، واشنگتن از کویت خودروهای زرهی به شرق سوریه فرستاد.

بنا بر اعلام ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که طبق اعلام واشنگتن از سال 2014 برای «مقابله با داعش» ایجاد شده است، واشنگتن از لشگر زره پوش خود در کویت، خودروهای زرهی به شرق سوریه فرستاد.

بنا بر ادعای ائتلاف آمریکا، خودروهای زرهی «ام‌2‌اِی2 بردلی» M2A2 Bradley) این کشور وارد شمال شرقی سوریه شدند تا به «حفاظت واشنگتن از شرکای ائتلاف در ماموریتشان جهت شکست دادن داعش ادامه دهند».

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» در گزارشی درباره این اقدام آمریکا نوشت: «آنها (خودروهای زرهی آمریکا) بناست که "به اطمینان حاصل کردن از ایمنی و امنیت نیروهای ائتلاف کمک کنند"».

طبق گزارش این رسانه، آمریکا سال گذشته هم به دنبال خروج نظامیانش از شمال شرق سوریه، خودروهای زرهی به این منطقه فرستاده بود اما اکنون به نظر می‌رسد که واشنگتن یک بار دیگر به حضور پرشمارتر این خودروها در منطقه احساس نیاز می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای آمریکایی گشت‌زنی‌های جت‌های جنگنده و همچنین تحرکات راداری خود را در شرق سوریه تشدید کرده‌اند. پیش از این «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام» درباره خطرات رو به افزایش پهپادهای کوچک برای نیروهای آمریکایی هشدار داده بود.

شبکه «راشا تودی» در گزارشی درباره گسیل خودروهای زرهی آمریکا به سوریه این موضوع را به درگیری اوایل شهریورماه نظامیان این کشور با نیروهای روسی در شمال شرق سوریه مرتبط دانست.

در نتیجه این درگیری، حداقل چهار تن از نظامیان آمریکایی مستقر در شمال شرق سوریه، زخمی شدند.

اقدامات تازه آمریکا در تقویت حضور نظامی خود در سوریه در شرایطی انجام شده که مقام‌های دمشق بارها ضمن محکوم کردن اشغالگری واشنگتن و اقداماتش برای غارت منابع انرژی سوریه خواستار خروج آنها از کشور شده‌ است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه هم روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرد، آمریکا در حال وخیم‌کردن مسئله کُردها در شرق سوریه است.

به گفته «سرگئی لاوروف»، نیروهای آمریکایی به‌صورت غیرقانونی در شرق فرات مستقر هستند و تمایلات جدایی‌طلبانه کُردها را تحریک می‌کنند...متأسفانه آنها آشکارا کُردها را علیه دولت [سوریه] تحریک می‌کنند».

وی ضمن اشاره به اینکه این مسئله فقط منحصر به سوریه نیست بلکه در عراق، ایران و ترکیه هم تاثیر دارد، ادامه داد: «از نقطه‌نظر تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، حضور نیروهای آمریکایی [در منطقه] باعث ایجاد التهاب در مسئله کُردها می‌شود».

لاوروف افزود: «این بازی خطرناکی در منطقه است. آمریکایی‌ها طبق عادت از این اقدامات برای ایجاد آشوب استفاده می‌کنند، که البته امیدوارند بتوانند آن را کنترل کنند. آنها در فاصله بسیار دوردست هستند و واقعا برایشان مهم نیست، اما عواقب تمایلات جدایی‌طلبانه در منطقه می‌تواند فاجعه‌بار باشد».

حدود دو ماه پیش بود که بود که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را به یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

پیشتر نهادهای هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری تاکید کردند که حضور نظامیان اشغالگر آمریکا در شرق سوریه موجب ایجاد کانون‌های جدید تنش در منطقه می‌شود.

بنا بر بیانیه مشترک سوریه و روسیه، اقدام آمریکا در عقد معاملات و توافقنامه‌ها با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب نیروهای دموکراتیک سوریه، یک رفتار غیرقانونی است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها