يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۳۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۹
شروع رویایی کومان در باشگاه پرتنش
لبخند دوباره مسی با پیراهن بارسا، شروع مقتدرانه رونالد کومان و پیروزی بدون حضور لوئیس سوارز از جمله نکات مهم بازی دیشب بلوگرانا بود.
به گزارش پایگاه 598، بارسلونا دیشب در خانه خود فصل جدید لالیگا را با پیروزی مقتدرانه 4-0 مقابل ویارئال آغاز کرد. هر چهار گل بارسا در نیمه اول یک طرفه بازی به ثمر رسید. نیمه دوم شاهد یک بازی نسبتاً متعادل از دو تیم بودیم اما بارسا در این نیمه هم کمتر به مشکل برخورد و حتی در اواخر بازی چند فرصت داشت و می‌توانست به گلهای خود اضافه کند.

 

 

لبخند دوباره مسی بعد از اتفاقات دراماتیک تابستانی

لیونل مسی شاید بعد از جار و جنجال بزرگی که در اواخر تابستان بر سر تقاضایش برای ترک بارسلونا بوجود آمد و البته انتقاد تندش از مدیریت باشگاه در هفته گذشته متعاقب خروج لوئیس سوارز از این تیم، چندان راضی نباشد ولی بازی دیشب دست کم باعث شد بعد از مدتها او در حال لبخند زدن با پیراهن بارسلونا دیده شود.


 

مسی در نهایت بعد از آنکه اعلام کرد فعلاً در بارسا ماندگار است قول داده بود که با تمام وجود برای تیم کاتالان تلاش خواهد کرد. مسی دیشب دوباره خود را در محیطی دید که بیش از هر محیط دیگری با آن راحت است: بازی در زمین فوتبال برای بارسلونا. مسی گل سوم بارسا را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مسی دیشب به عنوان شماره 9 کاذب عملکردی عالی داشت و چند تلاشش برای گلزنی هم توسط سرخیو آسنیو دروازه بان ویارئال مهار شد.

 

 

مسی اگر در روزهای اوج خود بود شاید دیشب را با یک هت تریک به پایان می رساند ولی با اینحال او در بازی دیشب رویهم رفته عملکرد مثبتی داشت. نکته مهمتر برای تیم کاتالان این بود که بارسا دیشب کمتر از هر زمان دیگری به مسی وابسته نشان می داد و این مسلماً برای آینده این تیم خبر خوبی است.

 

شروع رویایی برای رونالد کومان

رونالد کومان که در ماه آگوست جانشین کیکه ستین شده زمان کافی برای تزریق ایده های تاکتیکی خود به تیمش نداشته ولی بعد از سه پیروزی در بازی های دوستانه، بارسای کومان در بازی دیشب علائم مثبتی نشان داد.

 

 

کومان با استفاده از یک سیستم جذاب 4-2-3-1 آنسو فاتی، فیلیپ کوتینیو، لیونل مسی و آنتوان گریزمان را همزمان به میدان فرستاد و ترکیب و تاکتیک او در کنار عملکرد منضبط تیم باعث شد تماشاچیان شاهد یک فوتبال جذاب از بلوگرانا باشند.

 

به استثنایی گریزمان که البته کومان از او هم تعریف کرد، همه مهاجمین بارسلونا عالی کار کردند و فرانکی دی یونگ هم در کنار سرخیو بوسکتس پشت سر آنها عملکرد خوبی داشت. شکی نیست که بارسا در بازی‌های آتی محکهایی جدی تر خواهد خورد چرا که ویارئال نتوانست مشکل چندانی برای کاتالانها ایجاد کند ولی با توجه به همه مشکلات هفته های اخیر در باشگاه، پیروزی دیشب یک شروع ایده آل برای کومان بود.

 

درخشش آنسو فاتی در نبود لوئیس سوارز

وقتی دیشب در بازی اتلتیکو لوئیس سوارز درخشید و دو گل برای تیمش زد خیلیها گفتند بارسا در فروش او مرتکب اشتباهی بزرگ شده. اما در بازی مقابل ویارئال بارسلونا جای خالی او را اصلاً احساس نکرد. آنسو فاتی پدیده جوان بارسا توانست جای خالی او را پر کرده و با حملاتی از عمق زمین دو گل به ثمر برساند و یک پنالتی بگیرد.

 

 

فاتی جوانی 17ساله است و سرعت و انرژی که فقدانش در لوئیس سوارز احساس می‌شد را به وفور در اختیار دارد. با حضور آنسو فاتی خط حمله بارسلونا خاصیت انفجاری بیشتری پیدا کرده و تحرک آن نسبت به دوران اخیر حضور سوارز بیشتر است.

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها