أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۸۴۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۸ مهر ۱۳۹۹
نگاهی به آدرس درست و غلط؛
آقای روحانی! ۷سال پیش معتقد بود ریشه حل مشکلات، بستن با کدخدا (همین واشنگتن دی سی) است. دولت وی تمرکز اقداماتش مبتنی بر مذاکرات مستقیم با آمریکا با وعده از میان برداشتن عاملیت این کشور و تحریم‌هایش علیه اقتصاد کشور تعریف کرده بود و اکنون با محقق نشدن وعده هایش، نشانی از غلط بودن چشم‌انداز و سیاست غلط دولت وی و حامیان سیاسی‌ ایشان دارد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی؛ پژوهشگر ومولف کتاب تهدیدات اقتصادی واقتصاد مقاومتی؛ آقای حسن روحانی ۵ مهر در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، اظهار کرد: "مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است. کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد. کسی به خاطر منافع سیاسی و جناحی آدرس غلط ندهد، آدرس درست واشنگتن دی سی کاخ سفید است."

این سخن رییس جمهور تدبیر و امید عکس العملهای زیر را به مراه داشته است، که گزیده هایی از آن چنین بوده است:

*خراسان در یادداشت روز خود مطلبی با تیتر آقای رئیس جمهور به ‏دشمن آدرس ندهید چاپ کرده است. ‏

*روزنامه ایران که تیتریک خود را به وضعیت قرمز کرونا در ایران اختصاص داده، در گزارشی با عنوان آدرس غلط به مردم ندهید ‏به تحلیل سخنان رئیس جمهور از دید فعالان سیاسی و رسانه‌ای پرداخته است. ‏

*روزنامه آفتاب یزد نیز در سرمقالهفردای سخنرانی روحانی ، با انتقاد از پاسخ ناگویی دولت به ماجرای گلایه وزیر بهداشت از عدم دریافت ‏بودجه کرونا و پاسخ ناگویی رئیس جمهور به این گلایه پرداخته است. ‏

*روزنامه همدلی نیز در یادداشتی با تیتر آقای روحانی شما دیگر چرا از لحن و محتوای سخنان روحانی انتقاد کرده است. ‏

*به گفته رسالت، برخی از سخنان گاه و بی گاه آقای روحانی با خلط لایه لایه مباحث مختلف، منجر به آدرس غلط می‌شود و مردم را از آنچه موجود است و وجود دارد به یک امر غیرمرتبط، اما به ظاهر مرتبط ارجاع می‌دهد. از این منظر این همان راهبردی است که در جریان دو انتخابات ریاست جمهوری قبلی رخ داده است. سپس نتیجه گرفته است که تقریبا این گزاره که «روحانی کشور را با گفتار درمانی اداره می‌کند» غیرقابل انکار است.

*روزنامه وطن امروز نیز در مطلبی با عنوان «لعنت بر واشنگتن‌دی‌سی، اما مقصر شمایید» نوشته است: «سخنان و مواضع ماه‌های اخیر رئیس‌جمهور و حامیان سیاسی وی نشان از یک رویه جدید در مواجهه با وضعیت موجود کشور دارد. روزی رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقاداتی که از وی پیرامون عملی نشدن وعده‌های انتخاباتی‌اش می‌شود آن وعده‌ها را به فضای اقتصادی سال ۹۵ ارجاع می‌دهد و بر این واقعیت چشم می‌پوشد که وضعیت فعلی اقتصادی نیز در نتیجه مدیریت وی و تیم اقتصادی‌اش محقق شده است و روز دیگر با بیان اینکه کشور از شرایط «تحریم اقتصادی» به «جنگ اقتصادی» جهش یافته است از مدیریت خود دفاع می‌کند و چشم بر این اصل بدیهی که وی اساسا برای از میان برداشتن تحریم‌ها انتخاب شد، می‌بندد.»

*رسالت: نه آن‌طور که روحانی می‌گوید بلکه به این معنی که توجیه بزرگی به اسم «تحریم» برای برخی مسئولان کشورمان درست کرده است تا ضعف و بی‌تدبیری را به پای تحریم‌ها بنویسند، اما همین آقای روحانی چند ماه قبل از پوشیدن ردای ریاست جمهورییعنی آذر ۱۳۹۱ در همایشی با عنوان «برند برتر؛کیفیت برتر» گفت: «مردم از اینکه فقط حرف می‌شنوند خسته شده اند، مردم از اینکهیک عده می‌آیند فقط یک طرفه سخن می‌گویند.» رئیس قوه مجریه که با حمایت جریان حزبی موسوم به اصلاحات مهم‌ترین کرسی اجرایی کشور  را تصاحب کرد باید قبول کند پاستور منشأ اصلیمشکلات است نه کاخ سفید؛ تهران با مدیریت مدبرانه می‌تواند واشنگتن دی.سی را شکست دهد.

*روزنامه جوان نیز با اشاره به اظهارات روحانی می‌نویسد: «این جمله را ممکن است خود آقای روحانی یا مشاوران او برای تداعی جمله معروف امام «هرچه فریاد دارید، بر سر امریکا بکشید» ساخته باشند، اما مردم می‌دانند که «شیطان بزرگ» در نظر امام رحمت‌الله علیه هیچ وقت «کدخدا» نبود و هیچ وقت امضایش تضمین نبود. بنابراین، مردم اگرچه نفرین خاصه برای امریکا دارند و مهم‌تر از لعن و نفرین، «جهاد و مقاومت» را در سرلوحه قرار داده‌اند، اما یادشان نرفته که روزی در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی در سال ۹۲ مشکلات کشور از نظر جناب روحانی ربطش به داخل بود و راه حل داشت.»

*صبح نو نیز از چرخش ۱۸۰ درجه‌ای روحانی در قبال مشکلات کشور و نقش فراوان سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های مسوولان اجرایی در شرایط امروز نوشته است. علاوه بر این، اظهارات اخیر رییس‌جمهوری را نوعی تلاش برای آماده کردن ذهن مخاطبان جهت مقبولیت بخشیدن به امر مذاکره با آمریکا از یک سو و کم کردن موج انتقاد‌ها از عملکرد دولت در مدیریت بازار و قیمت‌ها دانسته است.

*عزت ا... ضرغامی هم در توئیتی نوشت: وضع مردم خوب نیست. قبول! لعن و نفرین‌مان را باید به آمریکا بکنیم. قبول! اما سوال از رئیس جمهور این است که در این شرایط، اعتراف به این دو گزاره، بیشتر امیدوار کردن آمریکا به ادامه تحریم هاست یا حل مشکل مردم؟!

*جلالی‌زاده  نماینده پیشین مجلس در واکنش به سخنان اخیر روحانی:فرافکنی و توهم توطئه ضعف مسئولین ناتوان است/ آقای روحانی شهامت داشته باشد و ریشه مشکلات را بگوید/ وابسته نشان دادن مردم دردی را دوا نمی‌کند.

*محمد مهاجر ‎‎طی یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان آدرس درست؛ کاخ سفیدیا پاستور نوشت:‏‌می‌شود هر روز یک دور تسبیح به دولت انتقاد کرد؛ می‌شود از صبح تا شب به دولت بدوبیراه گفت. می‌شود همواره مثل آدم‌های ‏غرغرو به جان دولت افتاد و دائماً نق زد. می‌شود با ناسزاگویی به این وزیر و آن مدیر، این مدیرکل و آن استاندار عقده‌گشایی کرد. ‏می‌شود در فضایمجازییک لشکر آدم واقعی و دروغین راه انداخت که به فلان رفتار دولت حمله کنند. می‌شود کمپین راه انداخت ‏که آهای ایهاالناس علیه فلانی بسیج شوید و با سر به زمینش بکوبید. برای این کار‌ها زحمت زیادی لازم نیست. تنها هنری که ‏می‌خواهد، بستن چشم است. هرچه عصبانی‌تر مؤثرتر؛ هرچه الفاظ تند‌تر برنده‌تر. هرچه بی‌ادبانه‌تر، پر لایک‌تر...

*روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله خود با عنوان نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب! ‏چرا غیر از گلایه و آه و ناله کاری نمی‌کنید؟

*صبح نو نوشت: آقای رییس‌جمهور در حالی از بقیه و احتمالاً به‌دلیل نقد ناکارآمدی دولت گلایه می‌کند که انگار یادش رفته شخص ایشان و دولت تدبیر و امید قهرمان مصادره به مطلوب کردن و نشانی غلط دادن به جهت منافع سیاسی و جناحی است. نکته تأسف‌برانگیز دیگر در سخنان ایشان، توسل و دخیل بستن به تحریم آمریکا برای پوشاندن ضعف و ناکارآمدی دولتی است که قول به حل تمام مشکلات زمین و زمان داده و تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد توافق با دیگران بسته بود. کاش آقای رییس‌جمهور حداقل با خودشان رو‌راست بوده و حداقل در خلوت به محاسبه‌ای اجمالی در مورد کارنامه عملکرد دو دوره‌ای دولت تدبیر و امید می‌پرداختند. حال گوییم برجام به‌دلیل بدعهدی بیگانه، توی دیوار خورده و از آن جز کاغذی موریانه خورده چیزی باقی نمانده. آقای رییس‌جمهور لطف کنند سایر اقداماتی که برای حل معضلات مختلف اقتصادی و معیشتی انجام داده‌اند را لیست کنند تا مشخص شود چه اقدام یا اقدامات دیگری انجام شده ولی به نتیجه‌ای ختم نشده! تازه بعد از ارائه این لیست است که می‌شود قضاوت کرد آیا همه لعن و نفرین‌ها باید به نشانی کاخ سفید پست شوند یا نه! لَختی و کُندی دولت خسته را به نام مبارزه با استکبار فاکتور نکنید آقای رییس‌جمهور!

*روزنامه خراسان نوشت: رئیس جمهور با اشاره به این که تمامی مشکلات و فشارها از سوی آمریکایی ها ست، از مردم خواست که لعن و نفرینشان را به «واشنگتن دی سی، کاخ سفید» بفرستند.

*میهن نوین نوشت: فرض را بر این می‌گیریم که مقصر وضع امروز به طور تمام و کمال آمریکا است و باید نفرین‌ها را به کاخ سفید بفرستیم! اما در این صورت اگر در آینده (بخوانید بعد از انتخابات آمریکا) این مشکلات حل شد یا کاهش پیدا کرد (فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات آمریکا شود) آیا در این صورت نیز مردم باید با بهبود شرایط تشکر و قدردانی خود را به آدرس واشنگتن دی سی، کاخ سفید، ارسال کنند؟ با این حساب مردم چه ساده دل بودند که همین چند سال پیش وقتی اوضاع نسبت به دوره احمدی‌نژاد بهتر شده بود شعار می‌دادند «روحانی مچکریم»! از قرار نه رفتن احمدی‌نژاد و نه آمدن روحانی اهمیتی نداشته است! در این صورت اساسا وقتی شرایط بد یا خوب به کاخ سفید وابسته است نقش پاستور چیست؟

*اقتصادنگار تیتر زد که رئیس جمهور: مردم اگر گرانی دیدند، آمریکا را نفرین کنند، ما مقصر نیستیم

*روزنامه همدلی:  اشاره حسن روحانی رئیس جمهوری به مشکلات اقتصادی فزاینده‌ای است که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. روز گذشته نرخ دلار نزدیک به 30 هزار تومان شد.

*تله ایران: این سخنان رئیس جمهوری نه تنها التیام‌بخش دردهای مختلف مردم نبوده بلکه باعث عصبانیت بیشتر آنان شده است. بسیاری معتقدند که این ادبیات رئیس جمهوری به نوعی از سر باز کردن مشکلات و فرافکنی است، چرا که بخشی از مشکلات کشور نه به خاطر تحریم آمریکا بلکه به خاطر فسادهای داخلی است

*ویدیو_کامنت؛ حسن روحانی در واکنش به انتقادات پیرامون نقش سیاست های دولت در ایجاد نابسامانی معیشتی: آدرس اشتباهی ندهید؛ مردم اگر می خواهند لعن و نفرین کنند، آدرسش کاخ سفید در واشنگتن دی سی است.

*پایگاه خبری تحلیلی 598: لعنت‌ بر واشنگتن‌دی‌سی اما‌ مقصر شمایید!....دولت روحانی؛ ریل انحرافی که کشور را به پرتگاه می‌برد

*دیار آذربایجان منعکس کرد : حتما و قطعا رژیم آمریکا منشأ همه مشکلات است، اما نه آن‌طور که روحانی می‌گوید بلکه به این معنی که توجیه بزرگی به اسم «تحریم» برای برخی مسئولان کشورمان درست کرده است تا ضعف و بی‌تدبیری را به پای تحریم‌ها بنویسند، اما همین آقای روحانی چند ماه قبل از پوشیدن ردای ریاست جمهورییعنی آذر ۱۳۹۱ در همایشی با عنوان «برند برتر؛کیفیت برتر» گفت: «مردم از اینکه فقط حرف می‌شنوند خسته شده اند، مردم از اینکهیک عده می‌آیند فقط یک طرفه سخن می‌گویند.» رئیس قوه مجریه که با حمایت جریان حزبی موسوم به اصلاحات مهم‌ترین کرسی اجرایی کشور  را تصاحب کرد باید قبول کند پاستور منشأ اصلی مشکلات است نه کاخ سفید؛ تهران با مدیریت مدبرانه می‌تواند واشنگتن دی.سی را شکست دهد. این شکست بار‌ها تکرار شده است؛

*دیار افتاب : رئیس جمهور روحانی به تازگی در حالی اظهار کرده است ریشه مشکلات کشور "واشنگتن دی‌سی" است! که بخش عمده مشکلات کشور و گرانی‌ها به سوء مدیریت و ناکارآمدی دولت مربوط است نه آمریکا.

*کیهان در بخش اخبار ویژه نوشت : روحانی در حالی خود را در مشکلات کنونی تبرئه می‌کند و همه مشکلات را به آمریکا نسبت می‌دهد که مردم به خوبی تاثیر سیاست‌گذاری‌های وی در سال‌های اخیر را لمس کرده‌‌اند. توقف پروژه مسکن مهر که تاثیر ویژه‌ای در افزایش قیمت خانه برای مردم داشته، عدم اهتمام به دریافت مالیات از جریان‌های قدرت و ثروت، سیاست‌های مذبذبانه در از بین بردن سهمیه‌بندی کارت سوخت و احیای مجدد آن، بی‌توجهی به ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها که می‌توانست وابستگی ایران به نفت را به شکل محسوسی کم کند، عدم ارتباط با کشورهای همسایه و شرق و... تنها بخشی از سوءتدبیرهای غرب‌گرایان در هفت سال گذشته است. از منظر تحلیل‌گرانیکی دیگر از ابعاد صحبت‌های روحانی، احتمالاً دادن آدرس مذاکره مجدد با آمریکاست. به بیان دیگر وقتی ریشه مشکلات اقتصادی از نظر روحانی در آمریکاست احتمالاً کلید حل مشکلات هم آنجا باشد و باید از ریشه این مشکل را حل کرد! این ایده البته جدید نبوده و روحانی در هفت سال گذشته راهبرد دولت را براین اساس پیاده کرده است. راهبردی که نتیجه آن عقب‌نشینی تاریخی از حقوق هسته‌ای کشورمان و در نهایت بازگشت تحریم‌های آمریکا بوده است.

*جوان همچنین نوشته است: «کدخدا را نفرین کنیم؟! باکی نیست، اما فاکتور نفرین‌ها را برای که بفرستیم تا ارزش پول ملی را بازگرداند؟!»

* پیش تر، در دی‌ماه 98 سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه وعده‌هایم به مردم برای شرایط صلح بود اما الان در شرایط عادی نیستیم، اظهار داشت: رئیس‌جمهور با همین وعده‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و نمی‌تواند امروز بهانه‌تراشی کند.

*روزنامه‌های اصولگرا صبح روزششم مهرماه روحانی را مقصر  وضعیت کنونیکشوردانستند.

*مابقی فقط انعکاس خبر سخن وی را داشته اند. مثل ماست بی تفاوت بوده و از کنار آن عبور کرده اند.
 
سخن پایانی :

1) با توجه به پیشینه اقدامات خصمانه دولت امریکا، تردیدی نیست که رژیم آمریکانه فقط لایق لعن و نفرینبسیاراست که لایق مرگ و نابودی می باشد و چراکه این دولت در سراسر جهان منشا ظلم و تجاوز است و با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه مردم کشورمان باعث اخلال در روند دستگاه‌های خدمات‌رسان وایجاد مشکلات عدیده برای مردم شده است،لکن ....

2) آقای روحانی! ۷سال پیش معتقد بود ریشه حل مشکلات، بستن با کدخدا (همین واشنگتن دی سی) است. دولت وی تمرکز اقداماتش مبتنی بر مذاکرات مستقیم با آمریکا با وعده از میان برداشتن عاملیت این کشور و تحریم‌هایش علیه اقتصاد کشور تعریف کرده بود و اکنون با محقق نشدن وعده هایش، نشانی از غلط بودن چشم‌انداز و سیاست غلط دولت وی و حامیان سیاسی‌ ایشان دارد. لذا دارند سعی می‌کنند با زدودن دامن خود از آن، آدرس مسببان وضعیت فعلی را در «واشنگتن دی‌سی» آمریکا اعلام کنند!

3) دولت تدبیر وامیدحل همه مشکلات اقتصادی حتی آب خوردن مردم، را مشروط به تحقق برجام می‌دانست، اما درست در زمانی که برجام بی ثمر وخسارت بارآن عیان شده وبی ابرویی برای تیم مذاکره کننده بهمراه اورده است ،دارندتلاش می کنند تمام مشکلات اقتصادی کشور را بر گردن آمریکا اندازد.

4) بدیهی است اگر طی فرصت های از دست رفته ، تدبیربخرج داده میشد؛ خیلی از این فشار‌ها همانند زمان دفاع مقدس بی نتیجه می ماند. مگر می‌شودمحصولات داخلی که هیچ وابستگی به خارج ندارند وطی این مدت اخیرچندبرابر گران شده اندرا بجز بی تدبیری ، به رژیم آمریکا نسبت داد؟ ... حتما و قطعا رژیم آمریکا منشأ همه مشکلات است، اما نه آن‌ گونه که روحانی می‌گوید بلکه به این معنی که با بزرگنمایی«تحریم هایی»که در گذشته هم بوده اند،درتلاشند تا ضعف های مدیریتی، تنبلی وزرا درتحرک وپیگیری مشکلات و بی‌تدبیری را به پای تحریم‌ها بنویسند.

5) آدرس درست اینست که پاستور منشأ اصلی مشکلات است نه واشنگتن دی سی؛ تهران با مدیریت مدبرانه می‌توانست و می تواند تهدیدات دشمن ( کدخدا) را شکست دهد. این شکست بار‌ها تکرار شده است؛ مهم‌ترین آن ایام دفاع مقدس وفتنه های رنگین است .ولی تدبیر وعزمی در پاستورنشینان که دوره شان روبه اتمام هست نیست.

6) رییس جمهور در حالیاعلام میکند «مردم اگر لعن و نفرین دارند برای گرانی اجناس، آدرسش آمریکاست» که خود در سال 1392 اذعان کرده بود ، «شرم نمی کنید که هر روز دست در جیب مردم می کنید، نمی توان تمام ناکارآمدی ها را پای تحریم نوشت».

7) اقای رییس جمهور بابیان این جمله"کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد .آدرس درست واشنگتن دی سی کاخ سفید است." وبهتر می داند که در واشنگتن دی سی، سازمان سیا متولی بسیار اقدامات علیه ایران است. ودرانجا نفوذ که رهبری عزیز هشدار داده اند، سرشبکه های نفوذ وجود دارد وهمانند شبکه نفوذ در هسته ای دربخش های دیگر هم احتمالا ریشه دوانده است.

8) دولت؛ ریشه مشکلات وگرانی های اخیر را به گردن تحریم‌هاانداختن، سبب میشودتا مدیرانش بازهمچشم انتظار رفع تحریم باشند وبرای حل مشکلات همچنانتحرک بخرج ندهند.

9) دولت، به جای پیروی از نقدها و نصایح مشفقانه دلسوزان، دستور کار اصلی را رفع تحریم عنوان می‌کند و نه "نظارت بر قیمت‌ها"؛ مقوله‌ایست که برای مشخص شدن آن بایستی باز همنگران پیامدهی این سخنان مساله دار بود ومنتظر آینده و رخدادهای آتی بود.

10) ماچندسالی هست که به ادرس هاوگراهایاقای رییس جمهور وطیف سیاسی حامی وی اعتماد نداریم ، زیرا مانند برجام و وعده های انتخاباتی ایشان پوچ از آب درامده است .

11) جمله پایانی تمسک به این دعا در زیارت عاشورا است : اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِکَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِیجَاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شَایَعَتْ وَ بَایَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِیعا.

12) با عنایت به موارد فوق، از اعماق وجود میگوییم لعن و نفرین بر "دیپلماسی التماسی" ومرگ بر"واشگتون دی سی"
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها