يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۶۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۹
در ادامه تنش‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، وزارت دفاع باکو مدعی حمله ارتش ایروان به شهر «گنجه» شد.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: در ادامه تنش‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، وزارت دفاع باکو مدعی حمله ارتش ایروان به شهر «گنجه» شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان، شهر «گنجه» را مورد حملات خود قرار داده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در حالی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از حمله ارتش ارمنستان به شهر گنجه خبر داده است که پیش از آن وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده بود که باکو مواضع غیرنظامی در «استپاناکرت» قره باغ کوهستانی را مورد حملات خمپاره‌ای خود قرار داده است.

تنش‌های میان باکو و ایروان از یکشنبه دو هفته گذشته (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مداوم به قلمروهای خود متهم کردند و این درگیری‌ها علیرغم درخواست‌های بین‌المللی از طرفین برای خویشتنداری، همچنان ادامه دارد.

«نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در جدیدترین تماس تلفنی خود با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، ضمن متهم کردن ترکیه به ورود به تقابل نظامی دو کشور ارمنستان و آذربایجان تصریح کرد که نیروهای نظامی ترکیه به منطقه قره باغ اعزام شده‌اند.

این دومین مکالمه تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان با صدر اعظم آلمان در چند روز گذشته محسوب می‌شود که در آن مرکل بر لزوم آتش‌بس در منطقه قره باغ و از سرگیری فرایند صلح میان دو کشور تأکید کرد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها