يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۰۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۰ مهر ۱۳۹۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزشی ضمن رد ابتلای خود به کرونا گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشور‌های مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.
به گزارش پایگاه 598، وزیر بهداشت، درمان و آموزشی ضمن رد ابتلای خود به کرونا گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزشی ضمن رد ابتلای خود به کرونا گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.

سعید نمکی روز یکشنبه در یک گفت‌ وگوی زنده اینترنتی با مردم ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ و تسلیت به مناسبت درگذشت استاد محمد رضا شجریان افزود: بسیار متاسفیم که امسال، اربعینی متفاوت داشتیم و عشاق حضرت اباعبدالله (ع) و مشتاقان خدمت به زائران اربعین، توفیق خدمت به زائران در مسیر کربلا را نداشتند و به عنوان مدافعان سلامت به شکل دیگری در خدمت مردم بودند. از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به خصوص ناجا تشکر می‌کنم که در برخورد با افرادی که به سمت مرز بدون توجه به موازین قانونی حرکت کرده بودند، بسیار کوشا عمل کرده و توانستند از راهپیمایی در سطح شهرها و مرز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: فقدان هنرمند بی بدیل استاد محمد رضا شجریان را نیز به مردم هنرپرور ایران و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و از دوستداران استاد شجریان و خانواده ایشان تشکر می‌کنیم که عرض ستاد ملی مقابله با کرونا را گوش کرده و در تشییع جنازه و دفن آن بزرگوار، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. شجریان یکی از بی بدیل هنرمندان عرصه شعر و آواز و ادب پارسی است.

کرونا ندارم

وزیر بهداشت درباره شایعه ابتلای خود به ویروس کرونا اظهار کرد: دیروز به دلیل غیبت من در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اولین بار در طول این چند ماه، اضطراب و نگرانی ایجاد شده و خبری مبنی بر بیماری من منتشر شده بود. باید از همه مردمی که ابراز محبت کردند، تشکر کنم. فوج عظیمی از مهربانی مردم را از دیروز دریافت کردم و در برابر مردان و زنان سرزمینم سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی افزود: در طول این چند ماه به صورت شبانه روزی کار کردیم و یک آزردگی در مهره کمر من را رنج می‌دهد. با اتومبیل به سه استان سفر داشتیم و چند شب پیش احساس کسالت و بدن درد داشتم. چون با چند نفر از عزیزان که تست کرونای آنها مثبت شد، نشست داشتم، تست انجام دادم و آخر شب به من مژده دادند که به ویروس کرونا مبتلا نشدم. امیدواریم با رعایت فاصله گذاری‌ها از شر ویروس کرونا در امان بمانیم تا به مردم عزیز خدمت کنیم.

عده‌ای رعایت نکرده و همه را گرفتار می‌کنند

نمکی گفت: مدت‌هاست که می‌گویم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی، فقط و فقط نمی‌توان از تمنا و خواهش استفاده کرد. موج‌های زیادی را در این مدت تحمل کرده و شرمنده همکارانی هستم که موج‌های پیاپی را که به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی است را تحمل کردند. عده زیادی محبت کرده و رعایت می‌کنند و عده‌ای رعایت نکرده و همه را گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: به چشم خودم دیدم که در صف نانوایی، جوان برومندی به پیرمردی که به او گفته بود چرا ماسک نمی‌زنی، بیشترین اهانت را کرد. این نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند، آنچه باید را اجرا نمی‌کنند. بیش از هفت هزار بازرس بهداشت محیط داریم و اگر برای همه کسبه و اماکن عمومی و ترمینال‌ها قرار باشد بسیج کنیم، این هفت هزار نفر کافی نیست.

وزیر بهداشت افزود: خواهش کردیم از نیروی انتظامی و بسیج و همه دستگاه‌ها به عنوان ضابط به ما کمک کنند و جرایم سخت‌تر اعمال شود. قرار بر این شد که این اقدام از تهران آغاز شود و از هفته‌های بعد به کلانشهرهای دیگر نیز توسعه داده می‌شود.

سرعت انتشار کرونا افزایش یافته است

نمکی اظهار کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم که مراعات کنند، زیرا در شرایط بسیار سخت هستیم. ویروس کرونا دچار دگرگونی‌هایی شده است. هنوز دگرگونی‌های ویروس کرونا باعث نشده که در بیماری‌زایی اتفاقی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار تاثیر گذاشته و جوانان را بیشتر گرفتار می‌کند. امیدواریم ویروس کرونا به سمت بیماری‌زایی شدیدتر نرود.

موضوع پر شدن بیمارستان‌ها صحت ندارد

وزیر بهداشت گفت: خبرهایی به گوش مردم می‌رسانند که بیمارستان‌ها پر شده و از پذیرش بیمار معذور هستند. این موضوع اصلا صحت ندارد. دو روز پیش بالای ۵ هزار و ۲۰۰ تخت در تهران پر شد و این عدد برای ما نگران کننده است. این به این معنی نیست که برای پذیرش بیماران تخت خالی نداریم و از طرفی به این معنی نیست که چون تخت خالی داریم، زودتر بیمار شویم.

وی افزود: خواهش من این است که مردم ضمن نگرانی برای بیماری، اضطراب درمان را نداشته باشند. محکم ایستاده‌ایم که مردم اضطراب تخت بیمارستانی نداشته باشند. بر این قول ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچ شهری برای هیچ بیماری، تخت خالی نداشته باشد.

پرداخت سه ماه از معوقات پرستاران و پزشکان

نمکی گفت: توانستیم سه ماه از معوقات پرستاران و پزشکان را بپردازیم. نیروهای پرستاری که مجوز گرفته بودیم را از هفته جاری و بعد وارد سیستم می‌کنیم تا بار نفس‌گیر را از دوش همکاران خود برداریم.

وی ادامه داد: از ۱۶ شهریور برای ارز دارو نیز اتفاقات مثبتی افتاده و امیدواریم بتوانیم کمبود و مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی را هرچه زودتر رفع کنیم تا مردم نگرانی نداشته باشند.

اعلام مراحل تولید واکسن کرونا به سازمان جهانی بهداشت

وزیر بهداشت اظهار کرد: خبرهای خوشی از واکسن کرونا نیز داریم. امروز به روابط بین الملل وزارت بهداشت نیز گفتم که خبرهای تولید واکسن کرونا در کشور و مراحل طی شده را به سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کنند.

دروغ بزرگ آمریکایی‌ها مبنی بر عدم تحریم دارو

نمکی بیان کرد: آمریکایی‌ها هیچ وقت ما را معاف از تحریم نکردند. یکی از دروغ‌های بزرگی که آمریکایی‌ها گفتند این است که دارو را از تحریم خارج کردند. وحشیانه‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را در طول تاریخ به ما اعمال کردند. سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین رژیم جهان، گروهی هستند که با ترامپ کار می‌کنند.

وی ادامه داد: هنری در کشور برای ساخت دارو به خرج دادیم. فاویپیراویر و رمدسیویر و بقیه داروها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و حتی آمادگی صادرات داریم. در تحریم‌ها با وجود همه سختی‌ها اجازه ندادیم مردم بدون دارو بمانند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است

وزیر بهداشت اظهار کرد: برای رعایت پروتکل‌ها نیز به هر نسبت که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصور داشته باشیم، تاوان آن را در افزایش مرگ و میر می‌پردازیم. در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و امیدواریم این جریمه‌ها بتواند به گونه‌ای میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها