يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۱۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۹
وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود از برخی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان گروههای تروریستی غرب آسیا به منطقه مورد مناقشه «قره باغ» ابراز نگرانی کرد.
مسکو: گزارش انتقال شبه‌نظامیان به قره باغ بسیار «نگران کننده» است

 وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از برخی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان گروههای تروریستی از غرب آسیا به منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» ابراز نگرانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور نقش فعالی را در ثبات بخشی به درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ ایفا خواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع مسکو آمده است: «وزارت دفاع روسیه با شایستگی‌های خود، نقش فعالی را در اجرای ابتکار عمل فدراسیون روسیه برای ثبات‌بخشی هرچه سریعتر به اوضاع ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) ایفا می‌کند».

طبق این گزارش، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت‌وگوهایی را با همتایان خود در کشورهای دیگر در خصوص موضوع قره باغ کوهستانی انجام داده است.

وزارت دفاع روسیه در خصوص گفت‌وگوهای شویگو و مقام‌های دفاعی کشورهای دیگر گفت: «هدف اصلی این اقدام توقف فوری دشمنی‌ها در منطقه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) و بازگشت طرفین درگیر به میز مذاکرات و عادی سازی اوضاع در منطقه است».

این نهاد دفاعی روسیه همچنین در خصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان گروههای تروریستی از غرب آسیا به قره باغ کوهستانی ابراز نگرانی کرد و گفت: «وزارت دفاع روسیه از برخی اطلاعات درباره استقرار گروههای تروریستی از خاورمیانه (غرب آسیا) در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) نگران است».

وزارت دفاع روسیه همچنین در ادامه افزود که شویگو در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته (دوشنبه) خود با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه این نگرانی را مطرح کرده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه روس،  شویگو و آکار طی یک تماس تلفنی درباره موضوع ثبات‌بخشی به اوضاع قره باغ کوهستانی و تحولات سوریه و لیبی بحث و گفت‌وگو کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها