أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۹۲۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:
کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند پیامبر(ص) از تمام انسان‌ها نسبت به مردم لطف بیشتری داشت، گفت: در روایت داریم که هر فردی خدا را بیشتر دوست داشته باشد مردم را هم بیشتر دوست دارد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که بدون حضور مردم و به صورت رسانه ای منعکس شد، اظهار کرد: امیر المؤمنین(ع) فرمودند ما هر چه داریم از پیامبر خدا(ص) داریم و حتی فرمودند که من بنده‌ای از بندگان پیامبر(ص) هستم.

وی با بیان اینکه همه انبیا(ص)، ائمه(ع) و همه هستی زیرمجموعه پیامبر(ص) هستند، افزود: یکی از یاران امام صادق علیه‌السلام چند روزی نتوانست خدمت ایشان برسد و وقتی به خدمت ایشان رسید گفت: " خدا فرزندی به من عنایت کرده و من به خانواده خود کمک می‌کردم ". حضرت فرمودند: نامش را چه گذاشتی؟ او گفت «محمد»؛ حضرت تا نام محمد را شنیدند این نام را تکرار کردند و صورتشان را پایین آوردند و فرمودند جان خودم و پدر و مادرم و خانواده ام و تمام موجودات عالم فدای محمد(ص).

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند پیامبر(ص) از تمام انسان‌ها نسبت به مردم لطف بیشتری داشت، افزود: در روایت داریم که هر فردی خدا را بیشتر دوست داشته باشد مردم را هم بیشتر دوست دارد یعنی نباید خلق و بندگان خدا را از خدا جدا ببینیم و اگر مؤمن و بنده خدا را اکرام کنیم خدا را اکرام کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: خداوند نه فقط به مؤمنین بلکه به همه انسان‌ها محبت و مهربانی دارد و این صفت در پیامبر(ص) و همه اولیاء الهی وجود دارد و اگر ما ذره ای رحمت و مهربانی خدا را درک کنیم از شوق رسیدن به خدا جان می دهند و ذرات بدنشان از هم جدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه محبت و مهربانی با انسان‌ها و کمک به خانواده، آشنایان و هر کسی که نیاز به کمک داشته باشد از صفات بندگان مؤمن خدا است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند کسی که از کمک به خانواده خود عار نداشته باشد بدون حساب خدا او را وارد بهشت می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها