يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۵۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۹ مهر ۱۳۹۹
تحلیل آرایش نیروهای آبی در اولین بازی تدارکاتی
استقلال دیروز در دیداری دوستانه از سد نفت مسجدسلیمان گذشت ولی قطعا ترکیب امروز، ترکیب نهایی محمود فکری نخواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، استقلال برای حضور قدرتمند در لیگ بیستم، در یک دیدار دوستانه توانست با نتیجه 2 بر یک از سد نفت مسجدسلیمان عبور کند تا کادرفنی این تیم درصدد برطرف کردن نقاط ضعف این تیم باشد.


در ترکیب اولیه استقلال، حسینی در درون دروازه قرار گرفت که با توجه به حضور رشید مظاهری در جمع آبی پوشان، رقابت این دو برای حضور در ترکیب ثابت تیم دیدنی خواهد بود و بالاخره محمود فکری در این میان تصمیم می گیرد از کدامیک از این دو استفاده کند.


فکری در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان تیمش را با 4 مدافع به میدان فرستاد که البته به نظر می رسد این خط دفاعی دچار تغییرات زیادی خواهد شد و حتی ممکن است باعث شود فکری روی به تغییر سیستم بیاورد.در بازی دیروز سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند 2 بازیکن استقلال در دفاع میانی بودند. با توجه با جدایی روزبه چشمی از جمع آبی پوشان، مرادمند جای او را در ترکیب اصلی تیم خواهد گرفت. با بازگشت محمد دانشگر و عارف غلامی به میادین، این دو نیز می توانند در ترکیب اصلی بگیرند.

 

عارف غلامی هم پس از اردوی تیم ملی به تمرین استقلال بازگشت و خود را به کادرفنی معرفی کرد. غلامی که چند ماه پیش تا استانه خروج از استقلال هم پیش رفت حالا یکی از امیدهای فکری برای لیگ بیستم می باشد. عارف با توجه به سن و سالش می تواند تا سال ها در عرصه ملی هم بدرخشد


سیداحمد موسوی که فصل خوبی را در گل گهر پشت سر گذاشت، در بازی تدارکاتی امروز در سمت راست جانشین وریا غفوری شده بود که اتفاقا خوب ظاهر شد و موفق شد یک پاس گل به رضاوند بدهد.

 

احمد موسوی سورپرایز خریدهای جدید استقلال برای محمود فکری بود. او که فصل گذشته در گل گهر بازی های خوبی را به نمایش گذاشت، روز گذشته هم کارش را با یک پاس گل آغاز کرد. اگر موسوی در طول فصل هم درخشش‌اش را ادامه دهد، سمت راست خط دفاعی استقلال دیدنی خواهد شد، هم وریا و هم احمد موسوی.


درحالیکه وضعیت میلیچ با استقلال تقریبا مشخص شده به‌‌جز او میلاد زکی پور و متین کریم زاده دو گزینه محمود فکری برای حضور در سمت چپ تیم هستند. البته در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان،  فکری در سمت چپ خط دفاعی شاهین طاهرخانی را در ترکیب قرار داده بود تا میلاد زکی‌پور یک خط جلوتر برود و در خط میانی بازی کند که این ترکیب در نیمه دوم با حضور کریم زاده شکل و شایل بهتری به خود گرفت.

 

محمدحسین مرادمند اولین حضورش را در ترکیب استقلال تجربه کرد و چندان روز سختی را تجربه نکرد. حضور مرادمند در خط دفاعی باعث شده طرفداران خروج چشمی از تیم را نادیده بگیرند. باید دید این مدافع سابق سپاهان و شهر خودرو می تواند پیروز رقابت با 4 مدافع مرکزی دیگر استقلال باشد یا خیر؟


اما فکری  در خط میانی تیمش را با 5 هافبک روانه زمین کرد. مسعود ریگی و فرشید باقری در میانه میدان، رضاوند و شجاعیان جلوتر از این دو و پشت سر سجاد آقایی تنها مهاجم تیم روانه زمین شده بودند. با بازگشت دیاباته و قایدی، بسیار بعید به نظر می رسد که فکری تیمش را با یک مهاجم به زمین بفرستد مگر اینکه او قصد داشته باشد از قایدی در پست جدیدی استفاده کند. 


هنوز تکلیف علی کریمی با استقلالی ها نامشخص است و اگر مدیران استقلال موفق به حفظ این بازیکن شوند و از طرفی دیگر، اگر فکری قصد داشته باشد با سیستم 442 تیمش را ارنج کند، تغییرات زیادی در ترکیب دیدار امروز استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان رخ خواهد داد.


از بین مظاهری و حسینی یکی درون دروازه خواهد ایستاد، یزدانی به همراه مرادمند 2 بازیکن دفاع میانی را تشکیل می دهند. از میان موسوی و غفوری یکی در سمت راست بازی می کند و اگر میلیچ در تیم بماند، در سمت چپ به کار گرفته خواهد شد.

 

جوان های استقلال نیز زیر نظر امید علی دفتری به تمرینات در حاشیه دیدار استقلال پرداختند. شاید عجیب باشد اما در بین بازیکنان استقلال دو بازیکن دهه هشتادی نیز داریم. یکی از این نفرات فردین رابط است که متولد 1380 است که شاید در آینده از او بیشتر شنید. 


ریگی عنصر غیر قابل تغییر استقلال در پست هافبک دفاعی خواهد بود. درصورتی که علی کریمی با آبی ها تمدید کند، در میانه میدان ایفای نقش خواهد کرد و آبی ها بسیار امیدوار خواهند بود او بتواند همچون لیگ نوزدهم برای استقلال در زمین بدرخشد. اگر کریمی در تیم نماند، مهدی مهدی پور می تواند جای او را پر کند.


استقلال برای انتخاب دو وینگر تهاجمیش گزینه های زیادی پیش روی دارد. از بابک مرادی و داریوش شجاعیان گرفته تا فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند که از بین این افراد، دو نفر می توانند به عنوان وینگر های چپ و راست استقلال بازی کنند.

 

خلوت بازیکنان جدید استقلال روی سکو از نکات جالب دیدار استقلال و نفت مسجد سلیمان بود، آنها هیچ‌کدام فرصت حضور در ترکیب اصلی استقلال را پیدا نکردند اما به نظر نمی‌رسد وضعیت برای آنها در طول لیگ بدین صورت ادامه یابد. نه به بدیِ زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی!


تقریبا می توان گفت برای خط حمله دو گزینه غیرقابل تغییر وجود دارد. شیخ دیاباته و مهدی قایدی مهاجمین اصلی تیم خواهند بود که ارسلان مطهری نیز می تواند گره گشای مشکلات فکری در پیکان خط حمله آبی ها باشد. با بهبودی مرتضی تبریزی در نیم فصل دوم، او نیز در دسترس فکری خواهد بود.


به هر حال فکری برای موفقیت در لیگ بیستم عناصر خوبی در دسترس دارد و استقلال می تواند همچون همیشه یکی از مدعیان اصلی کسب قهرمانی در لیگ بیستم باشد.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها