أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ مطرح کرد؛
در اجرای این مرحله از رزمایش، با تهاجم هواگرد‌های راهبردی و دور ایستای نیروی حمله‌ور، سامانه پدافند هوایی بومی باور ۳۷۳ برای نخستین بار در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت هدف مورد نظر را که سطح مقطع راداری بسیار پایینی داشت، کشف، شناسایی و با شلیک از فاصله دور مورد اصابت قرار داد.
به گزارش پایگاه 598، در اجرای این مرحله از رزمایش، با تهاجم هواگرد‌های راهبردی و دور ایستای نیروی حمله‌ور، سامانه پدافند هوایی بومی باور ۳۷۳ برای نخستین بار در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت هدف مورد نظر را که سطح مقطع راداری بسیار پایینی داشت، کشف، شناسایی و با شلیک از فاصله دور مورد اصابت قرار داد.

این نخستین حضور سامانه بومی و راهبردی باور ۳۷۳ در یک رزمایش پدافند هوایی است که عملکرد بسیار موفقی را تحت کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور داشت.

سامانه راهبردی و بومی باور ۳۷۳ نخستین سامانه پدافند هوایی ارتفاع و برد بلند کشور است که با همکاری متخصصان صنعت دفاعی کشور و نیروی پدافند هوایی ارتش تولید شده و در سال ۱۳۹۸ از آن رونمایی شد.

امیر سرتیپ دوم عباس فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ ضمن تبریک این موفقیت بزرگ، گفت: سامانه‌های پدافندی بومی کشورمان در دنیا حرف برای گفتن دارند و امروز در این حوزه در تراز جهانی ظاهر شده‌ایم، البته ما هیچگاه به وضع موجود راضی نبوده و همواره در حال به‌روزرسانی و ارتقاء سامانه‌ها و تجهیزاتمان برای حراست و دفاع از آسمان کشور هستیم.

وی استقرار سامانه‌های پدافندی بومی در کشور را دلیل یأس و ناامیدی دشمنان از تهاجم و تجاوز به آسمان کشور برشمرد و عنوان کرد: دشمنان ما امروز می‌دانند که در صورت هرگونه تعرض و تجاوز حتی کوچک به فضای کشورمان، با انبوهی از آتش سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه که با هم‌افزایی و تعامل و فرماندهی مشترک مانند سدی مستحکم در برابر آنها قد برافراشته روبرو خواهند شد؛ لذا امروز دیگر حتی در فیلم‌های سینمایی‌شان هم عبور از این سد پدافندی را برای خود متصور نیستند.

سامانه موشکی باور ۳۷۳یک سامانه موشکی پدافند هوایی از نوع دور بُردِ سطح به هوا و خودکششی می‌باشد که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخته شده‌است.  باور ۳۷۳ اولین سیستم دفاع موشکی با برد بلند است، که در ایران ساخته می‌شود. موشک مورد استفاده در این سامانه از نوع صیاد ۴ می‌باشد که مجهز به یک سیستم مانورپذیری پیشرفته است. همه اجزاء سامانه باور- ۳۷۳ بر خودروهای ظفر و ذوالجناح سوار می‌شوند و متحرک هستند. طرح اولیه این سامانه، از سیستم دفاع موشکی اس ۳۰۰ نمونه‌برداری شده‌اس.  سامانه موشکی باور ۳۷۳ از فاصله ۳۵۰ کیلومتری هدف را شناسایی و از ۲۵۰ کیلومتری رهگیری می‌نماید و توانایی هدف‌گیری از فاصله ۲۰۰ کیلومتری، تا ارتفاع ۲۷ کیلومتر را دارا می‌باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها