يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۷۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۵ آبان ۱۳۹۹
بهای ارز در لحظه انتشار این گزارش، با کاهش همراه شده است. به گونه ای که دلار آمریکا با عقب نشیتی از کانال بیست و نه هزار تومانی، سیگنال کاهشی به بازار آزاد ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه 598، بهای ارز در لحظه انتشار این گزارش، با کاهش همراه شده است. به گونه ای که دلار آمریکا با عقب نشیتی از کانال بیست و نه هزار تومانی، سیگنال کاهشی به بازار آزاد ارسال کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این روزها به دنبال سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر افزایش عرضه در بازار متشکل ارزی و همچنین کاهش فاصله نرخ ارز بین صرافی های مجاز و بازار آزاد، شاهد کاهش نوسان شاخص ارزی هستیم. 

در این میان، تاکتیک جدید بازارساز به نظر می رسد تا حدودی جواب داده است و شاهد عقب نشینی سفته بازان از معاملات حاشیه بازار هستیم.

بازارساز سعی کرده است همواره با افزایش نرخ ارز صرافی های بانکی به نرخ بازار آزاد، مدیریت بازار را به شکل مطلوب تری در دست داشته باشد تا از ورود تقاضای هیجانی و کاذب به بازار جلوگیری کند. در مجموع، حضور فعالانه بازارساز در قیمت‌گذاری موجب‌ شده بود که نوسان‌گیران نیز فعالیت خود را کاهش دهند.

اما امروز (دوشنبه پنجم آبان ماه 99) در بازار ارز، شاهد کاهش قیمت خرید و فروش دلار و یورو هستیم. به گونه ای که بر اساس جدیدترین نرخ های بازار، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت 27700 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 28280 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، 720 تومان ارزان تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو به قیمت 32740 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 33500 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، 900 تومان کاهش نرخ دارد.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز افزایش و ۲۷ ارز کاهش یافت. نرخ ۱۳ ارز نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه پنجم آبان ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۸۲  ریال کاهش به قیمت ۵۴ هزار و ۶۹۳ ریال و هر یورو نیز با افت ۳۶ ریالی، ۴۹ هزار و ۷۰۳ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۴۰۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۲۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۷۹ ریال، روپیه هند ۵۷۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۴۴۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۴۴ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۲۴ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۶۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و  ۵۸۴ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۲۶۳ ریال، روبل روسیه ۵۵۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۷۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۰۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۴۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۲۸۰ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۴۲۰ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸۰۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۸۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۱۲۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۰۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۹۷ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۴ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۶۳  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۵۰۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۸۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۶۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶  ریال ارزش‌گذاری شد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها