يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۰۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۱ آبان ۱۳۹۹
در این ستون ما پرسش‌ها و مشکلات شما را در حوزه بازار سهام و... با مسوولان، وکلا یا کارشناسان حوزه بازار و سرمایه در میان می‌گذاریم و پاسخ‌های آنها را به سوالات، مشکلات و دغدغه‌های مطرح‌شده از سمت شما منتشر می‌کنیم.

پیام شما: چهارماه است که درخواست فروش سهام عدالتم را داده‌ام اما فقط برایم ۵۰۰ هزارتومان واریز کردند. کارگزاری می‌گوید سهامت فروخته نشده است؛ اما وقتی که به بانک مراجعه کردم،گفتند سهام فروخته شده است.

پاسخ از کارشناس یکی از کارگزاری‌ها:

به گزارش پایگاه 598، درحال حاضر شرایط فعلی بازار به این شکل است که همه چی در صف فروش است. علاوه بر این موضوع، سهام‌ عدالت را حقوقی‌ها خریداری می‌کنند. نکته دیگر هم از این قرار است که فعلا فروش سهام عدالت انجام نمی‌شود. درباره این نکته هم که در سوالات مطرح می‌شود که بانک‌ها پاسخگو نیستند و پول سهام عدالت را به حساب‌مان واریز نمی‌کنند، باید بگویم عدم واریز وجه به حساب مشتری به این دلیل است که بانک فروش سهام را در سیستم ثبت کرده است اما هنوز معامله‌ای صورت نگرفته است. مخاطبان عزیز باید بدانند که روش فروش سهام عدالت به این شکل است که شرکت سپرده‌گذاری برای مثال می‌گوید که امروز معاملات بلوکی فولاد می‌خواهد انجام شود و به فروش برود.

در نتیجه تمام کارگزاری‌ها فقط در آن روز که شرکت سپرده‌گذاری مشخص کرده است، می‌توانند برای فولاد فروش برای بگذارند. این نکته را هم باید مدنظر داشته باشیم که یکسری از نمادها هستند که از ابتدا که بحث سهام عدالت مطرح شد تا به امروز درخواست فروششان اعمال نشده و چون کسی فروشی انجام نداده است، کارگزاری‌ها یا بانک نمی‌توانند پولی برای سهامدارانی که خواسته‌اند سهام عدالتشان را بفروشند واریز کنند. در نتیجه کارگزاری و بانک هیچ پولی نمی‌توانند واریز کنند. در نهایت اینکه ممکن است عده‌ای بگویند بانک بهتر پول سهام عدالت را واریز می‌کند و عده‌ای دیگر بگویند کارگزاری‌های بهتر پول این سهام را واریز کرده‌اند اما در اصل هیچ فرقی نمی‌کند.

چه از طریق کارگزاری و چه از طریق بانک برای فروش سهام عدالت اقدام کرده باشید، فروش این سهام با هم و یکجا انجام می‌شود و آن هم زمانی انجام می‌شود که شرکت سپرده‌گذاری تایید کرده باشد و اجازه فروش داده باشد. برای اطلاع خوانندگان عزیز باید مطرح شود که کارگزاری و بانک در پروسه فروش سهام عدالت و واریز وجه آن به حساب سهامداران یک مجری هستند و فروش مشتری طبق دستور شرکت سپرده‌گذاری انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها